I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Album] Salladin - Armageddon

Vår Hiphop - Audio & Video

   
Producent

2009-09-26 19:21

[Album] Salladin - Armageddon



Nu är plattan Armageddon äntligen klar och färdigtryckt. Det finns 6 st spår ute på min myspace som ni kan lyssna på. Skivan går på en 50 lapp, och då väljer du/ni själva om ni vill ha den i cd eller mp3 format. Betalning sker på det sättet som känns bäst för just DIG (antingen Internetbank/swedbank, kuvär eller vanlig överföring o.s.v)
För mer info om beställning kontakta [email protected]

Historia bakom albumet
Började spela in den här skivan från och med Augusti 2008 fram till sista Augusti 2009.
Slutresultat blev 15 spår som håller samma topic på skivans titel Armageddon.
Under den här ett års perioden har jag spelat in ca 50 låtar där jag valde ut 15 av dem bästa. Tanken var att släppa den den 7 Mars i år då jag fyllde år. Men tiden var knapp och jag var missnöjd. Men det var samtidigt en liten period för mig som jag led av depression och stress. Miste en viktig person i mitt liv och massa andra strul inom släkten. Släppte musiken 3 månader och tog tag i alla problemen och skärpte till mig och min "Hälsa". Så fort all skit omkring mig var avklarat började jag igen med full fart att producera, skriva och spela in. Resultatet blev det här. Jag bestämde mig också för att INTE experimentera med den här plattan utan jag höll mig till hip hop sidan till 100%. Jag har aldrig varit den som jagat producenter men på den här plattan har jag jobbat med två riktigt bra producenter. Ena är Lost Mind och den andra är Edo (ni hittar dom på min topp 16 vänner i myspace). Jag har försökt att inte ha med många gäster heller pga att hålla plattan personlig. Endast två styckna gästar på den (Lost Mind & Dodge).

Låtlistan

01 - Armageddon (Intro) (Prod. By Salladin)

02 - This New World (Prod. By Salladin & Martin Eliasson)

03 - Politicians & Blood Money (Prod. By Lost Mind)

04 - Little Jasmin (Prod. By Salladin)

05 - Sell Out (Prod. By Lost Mind)

06 - Move In Silent (Prod. By Lost Mind)

07 - Hoodstar pt.3 ft. Dodge (Prod. By Salladin)

08 - Change Better Come (Prod. By Edo)

09 - Life After This (Prod. By Salladin)

10 - Value Of Time(Prod. By Salladin)

11 - Street Violence (Prod. By Salladin)

12 - What If ft. Dodge (Prod. By Lost Mind)

13 - This Is Hip Hop ft. Lost Mind (Prod. By Salladin)

14 - Rude Officer (Prod. By Edo)

15 - The One (Prod. By Salladin)


Du/ni kan få smakprov på några spår på min myspace

Länk till http://www.myspace.com/salladinn

För att beställa ett exemplar, kontakta [email protected]

http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR