I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Knivigt - Session (första låten)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-09-17 22:30

Knivigt - Session (första låten)

Min första låt ge mig kritik och kommentera dåligt som bra peace !

http://www.speedyshare.com/764133139.html

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-17 22:31
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-17 22:47
fet:)
cMc musiken du inte glömmer....

2009-09-17 22:48
thx mayn =)

2009-09-17 23:08
lät aningen osäker och flowet behöver schlipas på en hel del, men helt aight för första låten- din röst låter shoft så jag anar att det kan bli något riktigt bra om du tränar upp flow och lyricism en del :)
dock kanske inte beats utan trumslag är att rekommendera såhär i början!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-09-17 23:08
Lät helt okej :) förutom att du schabbla med orden nån gång :)
fuck you, and have a nice day

2009-09-17 23:20
Hundsim : tack så mycket ska tänka på det =)

spank : Tack så mycket jo jag vet men sånt som händer i början :P

2009-09-18 00:22
soft röst, öva upp flowet och säkerheten, fortsätt prova dig fram, det här låter bra för att va första :) piz!

2009-09-18 08:11
Willz : thx mannen uppskattas =)

2009-09-18 09:49
Upp !

2009-09-18 12:31
Några mer tips jag kan få? :)

2009-09-18 13:45
jag har också gjort en låt jävel på de där beatet.. hehe, kör på!
Hou5

2009-09-18 14:10
hehe det ska jag göra :)

2009-09-18 16:24
tajt för att vara första låten, är nybörjare själv. keep it up! pees!

2009-09-18 20:38
Tack så mycket =)

2009-09-18 21:25
betydligt bättre än min första låt:)bara köra på så blir det här fett en dag
http://www.myspace.com/noodlestyle

2009-09-18 22:35
okej thx =)

2009-09-19 14:36
rätt nice för o vara första låten. keep it up
pZ

2009-09-19 14:52
Detta var riktigt bra för att vara din första låt. Men som de andra sa få upp säkerheten i låten och träna på att inte schabbla med orden. Men keep it up man ! Bra första låt.

Sångare

2009-09-19 15:56
riktigt bra för att va första låten! håller ögonen öppna för att se din utveckling :)
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.

2009-09-19 21:47
Mike-O: tack så mycket =)

Enhet : jag bugar och bockar =)

Joshan: Tack så jätte mycket gör så =)

2009-09-19 23:34
bra jobbat. fortsätt såhär och slipa på flow;)
054 - KARLSTAD <3

2009-09-20 00:25
tackar :)

2009-09-20 14:29
Du gör det väldigt bra för att vara nybörjare. Det låter inte som en första låt, så bra jobbat.

Du behöver träna mer på rim (tankar/överbelastad). Ditt flow var rätt bra, så det du behöver träna på är att skriva texter så att de passar med beatet.

I början ska du använda enkla beat (till exempel ett vanligt fyrtaktsbeat med bara fyra taktslag per takt och inte så mycket i bakgrunden) eftersom det är lättare att skriva texter till såna. När du skriver bra (vilket inte borde ta lång tid eftersom det redan låter hyfsat) kan du börja prova på olika beat och stilar för att hitta något du gillar. Det finns bra freebeats på Shadowville i många olika stilar. Men börja inte med den typen av beats är mitt tips.
Prova olika bpm, du kanske gillar att rappa på långsamma låtar eller har lättare för snabba beats? Prova dig fram.

Ska du testa snabba beats rekommenderar jag att du lär dig texten utantill så du nästintill kan rabbla den i sömnen. Du måste veta hur det ska låta, annars kommer du bara snubbla på orden. Sitter texten i ryggmärgen kan du börja leka med betoningar, dialekter, tonlägen och så vidare.

Fast som nybörjare tror jag att ett beat på runt 80 bpm skulle vara idealiskt. Det var iallafall vad jag kickade på.

Som sagt, träna på att skriva texter, ta reda på vilken typ av musik du vill göra (gangster, emotionell, humoristisk, horror etc.), och sedan tränar du bara och har kul. Bry dig inte om att försöka imponera på andra, särskillt inte här på Whoa. De flesta, om inte alla, har rappat längre än du och kommer inte låta sig imponeras så lätt. Gör ditt bästa hela tiden, och glöm inte att ha kul. En dag är ditt bästa så bra att folk imponeras av det.
Om du letar idéer, lyssna på andra rappare (lyricister överhuvudtaget) och analysera. Hur har han gjort det här beatet, hur har han skrivit för att det ska flyta så bra som möjligt? Vad är det som låter coolt med just det här stycket?

Studera rimscheman (var rimmen hamnar) och allt annat du kan komma på.

Lycka till, och låt inte hatarna skrämma iväg dig. Ingen föddes som mästare.
Jag är bättre än de flesta, men sämre än de bästa.
Netplay ute snart.

2009-09-20 17:52
Det är vad jag kallar för kritik sånt gillar jag tack så jätte mycket för alla tips och det ska tänka =)

2009-09-20 20:57
Någon mer som vill spotta en kommentar till mig =)

2009-09-25 17:45
Fet första låt bror!
Öva öva öva. Du kommer bli stor en vacker dag!

2009-09-25 19:34
Tack så mycket jo jag vet men sånt som händer i början

vad grundar du det på ?

2009-09-25 23:01
Thx Elias =)

jo det jag grundar det på är om du frågar runt folk så säger dom flesta att det blir så i början :P=
Producent

2009-09-26 12:03
är det på datamick du kör? tyckte det va mkt bra för din första låt=)
Flyger fritt, landar platt

2009-09-26 13:58
nej en usb mick

2009-10-19 00:41
Uppar en gammal tråd låten finns nu på Länk till http://www.myspace.com/knivigt