I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nu Messiah - Ur Askan EP

Vår Hiphop - Audio & Video

Moderator

2009-09-11 15:20
har alltid diggat dig messias sen första gången ja hörde dig, jakob gör de riktigt gött också,

är dålig på att skriva om varje låt, men diggade speciellt introt alltså, kanske låter som jag dissar plattan men nej :D.. gillade gunget som fan i välkommen tycker du får en stark 7/10 iaf peace !

2009-09-11 16:15
Word på det Ch1ll skrev!
Poet

2009-09-11 16:27
I överlag gillar jag hela EP'n, Rivningskåkar är nog favoriten. Sjuuukt tung prod av Dress! Texten och flytet är fett som fan med :)
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2009-09-11 16:31
Gränslandet

Älskar hur du direkt börjar låten med ett så laidback flow, fast ändå grym attityd i det - texten är soft... rätt svårt att kommentera vad exakt som är bra i såna här texter, men somsagt, gillar den.

Krigsförklaring ft. Omen22

Nu Messiah(vers1): Mad jävla on-point text, hur du levererar den är också galet!
Refrängen ligger perfekt, samma som versen, galet on-point!

Omen22:

Grymt skönt flow & fint rimmat, de sista raderna är råfeta.

Nu Messiah(vers2): Gillar hur du rimmar på massa namn, awesome!
Annars låter det lite halvtråkigt som en repetion av första versen imo.

Min ort, Mitt liv

Man tänker först att det här ska vara en sån här 'betonggangster-låt', fast överraskande nog låter det precis tvärtom, gillar hur du rimmar här.

Revolution ft. Hell Razah

Damn, vad Hell Razah var tung, inte hört honom förut... Låter äkta, skönt & laidback flow, vissa snygga rim också!

Nu Messiah:
Nja, är det något jag måste klaga på är det din engelska... Tycker att det är för mycket 'försvenskat' uttal i det. Fast förstår att du ville kicka engelska här med tanke på reffen samt din gäst.

Gillar dock:

"A new type of animal with the most venomous spit since cannibus"

Rivningskåkar:

Hört den här förut, soft är den... har dock lite svårt för sån här topic.

indrivningsordrar / rivningskåkar
Tony Montana / Hårding på gatan

Snyggt rimmat som fan!

Välkommen ft. Tay Tay

Diggar rimmen i början, precis såna här texter med attityd & feta punches osv. är precis sån hiphop jag gillar.

Refrängen flyter på så grymt bra, snyggt rimmat, låter bra också!

Tay: Egentligen brukar han droppa så grymt mycket bättre än såhär... Men diggar hur han byter hastighet på flowet nästan konstant.

Du är bra som din ljudkvalitet

Den var ändå rätt fet...:3

Gjort är gjort ft. Sircuz

Sircuz: Damn, har aldrig brytt mig om att kolla in dina låtar förut, men den här versen var riktigt jävla tung.

Reffen: Jo, det är precis såhär man ska använda autotune(är det ens autotune btw?) om man nu ska använda det... Soft reggae-feeling i det.

Nu Messiah: Några snygga on-point-rim i början, du! Stabilt levererat också...

Outro:

Vad ska man säga? Tycker inte det passar in när det enbart är någon enstaka rad här och där som handlar om att röka...

Övrigt:

Nådde helt klart upp till förväntningarna, du lyckades få med dig feta gäster... Gillar det mesta faktiskt, du får dock minus för Outrot, samt ett litet minus för några småjobbiga moment i din vers på Revolution.

Sen är jag ledsen för att det inte vart så jättemycket kritik, utan mest props... Är inte alltför bra på att ge kritik.

8.5 får den utav mig i alla fall!

Sov inte på detta, Whoa.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-09-11 20:58
Sov inte på detta, Whoa.

!

2009-09-12 11:11
Sov inte på detta, Whoa.

!

!!! om rappare som inte kan annat än diarréflowa får över 300 kommentarer borde denna ha typ.. 1000..

2009-09-12 12:42
shit, bara positiva kommentarer. tankar atm
I'm in the bathroom with a tommy gun, droppin gangsta shit.
Producent

2009-09-12 13:27
!!! om rappare som inte kan annat än diarréflowa får över 300 kommentarer borde denna ha typ.. 1000..

Instämmer till 100%!!

2009-09-12 16:05
Älskar denna EPn, riktigt bra!

2009-09-12 18:12
Vart förvånad, otroligt bra EP!
Jag tycker det här är över "Vår hiphop" nivån borde ligga i svensk hiphop.
Kan fan inte välja ut en favorit låt, alla är på samma nivå och den nivån är övertung. Dustydress beatet är sjukt fet, och alla gäster gjorde det bra. Stort att Hell Razah gästar också!

2009-09-12 21:14
Jävligt feet ! Word Up!
Rappare

2009-09-13 08:28

2009-09-13 11:16
najs ep ...

rappen e najs.. låter avslappnad... soft!

2009-09-13 12:49
Du vet vad det är är. det här är messias, och han är är för att frälsa oss. Han vill berätta att det går att skapa hiphop på svenska. På engelska. På motherfucking latin, om man så vill. Han säger att det går att än i dag skapa riktig hiphop i Sverige, så länge man är beredd att lägga ner tid och energi, blod, svett och tårar.

Revolution ft Razah är det tyngsta jag hört sedan... Nej, jag vet inte om jag hört något bättre av en svensk på engelska. Det kan ha att göra med att Razah är brutal. Det kan ha att göra med att det senaste man hörde var något slags parodi (?? eller?) av "hur man inte kan klä av sig sitt 'cool'".

Jag tror att jag kan tala för de flesta när jag säger att det här bör spelas på radio, och att vi hoppas att du hinner släppa åtminstone en till EP innan bilen kraschar in i bergväggen.

peace.

2009-09-13 13:07
Word på Sircuz ! Det här va fett !.

2009-09-13 13:32
sjukt bra, bästa jag hört på whoa.
I'm in the bathroom with a tommy gun, droppin gangsta shit.

2009-09-13 14:02
tungt
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-09-13 14:44
Grattis till guldkornet!

2009-09-13 14:48
Dock tråkigt att "Veckans guldkorn" inte verkar innebära någon form av hype på startsidan...

2009-09-13 14:51
Japp, det förtjänar verkligen att vara "Veckans Guldkorn". Har knappt hört något här inne som är i klass med detta.

BIG UP!

2009-09-13 14:58
:D

2009-09-13 15:01
tungt, Krigsförklaring landar hårt
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-09-13 15:14
Najs låter bra ! kul att whoa hypar den riktiga hiphopen som finns men väldigt få av. Diggar stilen de e schysst. Grattis till guldkornet. peace / Jonis
www.myspace.com/jonis016

2009-09-13 15:17
Stort tack till alla som lyssnat, kul med Guldkorn också!

Ser att det är många som tycker detta skulle ha legat i "Svensk hiphop" istället, och jag håller på sätt och vis med, men valde att lägga här för att jag helt enkelt inte vet vilka kriterierna är för att ligga i "Svensk hiphop". Till exempel är jag ju inte direkt känd. Än. ;)

2009-09-13 18:13
Grattis till guldkornet!!! Big up! Lyssnat tio gånger nu =)
Blunted in stockholm

2009-09-13 18:42
Fett me guldkorn också!

2009-09-13 20:18
Gött att för EN gångs skull se ett värdigt guldkorn, undrar om det någonsin hänt innan!?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Producent

2009-09-13 21:14
Grattis N.M. till Veckans Guldkorn! BIG UP!!

Alla som läser här och lyssnar på Nu Messiah, memorera de här orden: "JAG ÄR HÄR NU"..........

2009-09-13 21:20
Grattis till guldkornet, så jävla värd det! Har suttit och lyssnat två dagar i streck nu.
You keep believing, I'll keep evolving

2009-09-13 22:08

Dude måste säga big up för detta !

Jag diggar stilen på detta :)

5/5 lätt utan tvekan övertuungt !

hade gott spotta hårt peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-14 01:42
du vet vad jag tycker man;
fet ep. diggas overall!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-14 17:34
Enda anledningen till att jag ens har ett konto på whoa är för att hypa numessiah :S Kul att resten av er hiphopnördar nu också har insett vilken kung det rör sig om
Rappare

2009-09-14 18:32
Fett fett mixtape. Gillar hur sammanhållen den låter, och lyckats fixa prods som går i samma tema. Resten har du hört förr.

Ni som diggade min feat, fet skit. Det borde inte vara många veckor tills det kommer mer med Paradigma. Är nån törstig så finns några spår för lyssning och nedladdning på myspace i signaturen.

2009-09-15 18:22
VAD NI ÄN GÖR, SOV FÖR I HELVETE INTE PÅ DENNA.
Blunted in stockholm

2009-09-17 14:31
Tog mig tiden att lyssna igenom, ja dom mesta låtarna nu :P laddade ner den när du la ut dock, men tycker albumet är riktigt fett alltså..

Diggar Krigsförklaring som fan pga temat

mesta är tungt och lär fortsätta sitta och digga detta mixtape =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-09-23 10:44
Jävlar va fet EP. Pumpas dygnet runt nu :) TACK för denna!

2009-09-23 12:58
tung
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-09-23 17:26
Så här det ska låta, fett mannen. Logophobia är så jvla grym, kränger han några beats?

2009-09-26 18:20
Är jag första negativa?
Detta var endast bra producerat, men rappen osv var inte så fet - visst några utav dom som gästade var okej, men grabben som släppte EP'n var seg..

Läste massa kommentarer och sen så blev jag besviken av resultatet!

För mycket hype, för lite "jäääävlar va soft"..

/ IQ
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.

2009-09-27 01:22
hatare kan fortsätta hata, ni är fortfarande skit :DD
Blunted in stockholm

2009-09-27 01:47
Måste bara slänga in att jag undrar vad fan Tay Tay gjorde här? Vad är bra med hans vers? Inte för att låta sur egentligen, tycker bara hans vers är det enda som drar ner EPn.
Producent

2009-09-27 13:26
tungt, fett
:)

2009-09-27 17:10
Otroligt fett, bland det bästa jag hört på whoa någonsin och finns egentligen ingenting att klaga, allt är överfett rakt igenom, ingen borde sova på detta!

2009-09-27 20:35
Haha vad fan sysslar IQfemtio2 med..?

Idiot.

2009-09-27 23:22
IQfemtio2s användarnamn är nog baserat på personlig fakta, om man säger så.

2009-09-28 00:46
chilla boys, klart han är berättigad till en egen åsikt. Tack för alla kommentarer och kärlek. Håll ögonen öppna för mitt bidrag i My Best Friend Is My Grind-tävlingen som börjar imorrn. Kommer även nya låtar inom en inte allt för avlägsen framtid.

Har legat som guldkorn två veckor i sträck nu, dags att lämna över positionen till någon annan kanske?

2009-09-30 13:17
låter lite som sveriges B.I.G, eller är det bara jag som är nyvaken o yrar i nattmössan?
killen är kungen

2009-10-01 01:13
Låter bra! men är det inte en ny Veckans guldkorn nu?

2009-10-03 16:48
blir det inge fler guldkorn , va detta sista elle ?
Vice Versa!

2009-10-03 16:57
haha, detta dödade konceptet "guldkorn".. iom att dom inte kommer hitta något i klass med detta på ett tag.