I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Broshan & 2 Världar- Hollywood Look @ VIDEO-TRAILER

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-09-07 00:52

Broshan & 2 Världar- Hollywood Look @ VIDEO-TRAILER

Broshan & 2 Världar har påbörjat ett nytt album vid namn "Born 2B Hiphop".
Som kommer släppas i December månad helt gratis på flertal hiphop-sidor.
En singel ifrån plattan är låten "Hollywood Look" och nu är videon påväg.
Här har ni en liten trailer ifrån kommande videon.
Videon kommer ut denna vecka på www.broshan.com
Så håll ögonen öppna!!

Länk:

www.myspace.com/broshancom
www.myspace.com/2varldarmusic
www.broshan.com

Peace n love/ 2&b

~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

2009-09-07 01:29
autotune, snälla varför!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-07 01:37
hur kan man ens få tanken att använda autotune när man rappar :S
Fas 3 youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Fas3musik?feature=mhum

2009-09-07 11:19
somliga har ju inget annat val keffa jävlar
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!

2009-09-07 11:21
och ni härmar inte ken ring heller woooohoooo
Ni säger HERREGUD jag säger HERREKEWDAH!

2009-09-07 11:32
haha jisses! Inte konstigt att många rappare dissar eran stil..
"Jag hatar citat"
Toastare

2009-09-07 13:06
hahahaha jävla fjantar, sen när blev det hiphop med slickat hår och autotune? att vissa lyssnar och tycker sånt här är bra är för mig oförståeligt. vill ni spelas på diskotek, i samma playlist som byz och bashunter, eller vad är det här? gay

born to be hiphop my ass
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm
till och med kameramannen tar dig i arslet.

2009-09-07 13:26
Muthafuckas? Detta är sverige. Inte compton.

2009-09-07 13:31
Hiphop är vad man gör det till, sluta hata för fan.
Tycker det låter skönt, gillar energin.

MAINTAIN AUTOTUNE <3
Undermedvetet älskar du mig.

2009-09-07 13:44
Asså alla "Wannabe rappers" som tror dom vet något om rapp. Autotune är en effect som låter skönt på vissa beats! Auto tune är dock en smaksak för vissa men dom som inte gillar låtar med autotune i behöver absolut inte lyssna på låten då. Mixen är fett skön i denna låten och jag ser fram emot att få se videon när den är klar!

Förresten är beatet fett passande till autotune effect eftersom effecten i beatet ger lite autotune känsla (enligt mig)

Big up för 2 världar o brorsan! Ni blir bara tyngre och tyngre ( passa så inte vågen går sönder bara ).. peace

2009-09-07 14:02
Tycker de e fett synd att folk har sånt "tunnelperspektiv" när det gäller musik och bara går efter va dom själva tkr, enligt mitt tyckande så bör folk kunna se utanför sina väggar o kunna kommentera konstruktivt o sen kanske skriva: "doc så gillar jag inte autotune men ni gjorde det bra" t.ex....

aja, skitsam....de e bara o tycka o trycka till...

pejz!
~ / KHARMA / LyricalSoldier / ~

Toastare

2009-09-07 15:01
om vi inte ska gå efter vad vi själva tycker är bra , vad ska vi gå efter då ? ska vi gå efter det varenda artist tycker om sin musik? well, då kommer det ju endast komma ut bra kommentarer från varenda jävel här på whoa, även fast artisterna är mindre bra. folk har ju sånt självförtroende. jag vet vad autotune är, jag vet att det är en effekt. men det låter bajs, DET är anledningen till varför jag inte gillar det.

träna på allt, just nu är det inte speciellt bra. har aldrig hört någonting bra från någon utav er. aja

... jag gillar inte autotune och ni gjorde det dåligt, trist låt.
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm
till och med kameramannen tar dig i arslet.

2009-09-07 15:09
fuck vad många hatare! haha "whoa" jag tycker det låter soft endå..fast har heller aldrig gillat autotunen riktigt men jag tyckte det lät skönt så det kommer nog bli fett. Peace R
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sångare

2009-09-07 16:26
Om ja ska va helt ärig så e de bajt rakt av från Ken rings - Nu måste vi dra ( Musik Video ) Dels för att ni står på ett tak, å sen för att ni stå me mic å stativ, slips å shit. Naaa. Å till själva låten så låter de ju inte helt förjävligt. Men hade dock blivit mycke bättre utan autotune i verserna. Men keep it up! Ska ändå chekka musikvideon för att se om min teori stämmer.

Peyz!
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.

2009-09-07 18:10
YO! Vi kanske inte gör hundra procent ren svensk hiphop från 96, VI har växt upp och lämnat betong musiken, vi kör en blandning av pop/hiphop. VI gör musik som vi tycker om.
Vi gör musik för att folk ska dansa och ha kul, vi står inte för betong,dissar och hat.

Vem vet de vi gör kanske inte ens är hiphop längre. Men de låter bra. vi har kul när vi gör de. MAn måste våga ta hiphop utanför rammarna i bland, man måste våga leka med musiken. man kan inte stå kvar på ett ställe och trampa hela livet. Det är ingen som vill göra om era trasiga liv och era brudar som gör slut längre. Folk vill Dansa.

Vad är hiphop? Vem bestämer hur hiphop ska låta? finns de regler för hur musiken måste låta. jag skiter i vilket, kalla stillen va ni vill, säg att vi bajtar alla. vem bryr sig, vi har kul.
Vem säger hur man måste klä sig i hiphop? och ha sitt hår? spelar utseeändet roll?
eller musiken? ah jag vet inte, Vissar gillar de vi gör, vissa hatar de. men så e de med allt.

Bara ha kul med musiken, våga leka med den.. Hiphop är inte pistol, betong och knulla brudar och knarka, det e media som fått de att se ut så. hiphop är enbart musik och va du gör med den. kalla de vi gör pop kalla de disco kalla de fattigt.... vi är va vi är, finns ingen kanogori. nästa låt kanske är på ett rock beat då e vi hård rockare.. kärlek och respekt.

2 världar

2009-09-07 18:19
2 världar, vet inte vad du vill komma fram till...men tror alla kommer hata videon pga allt är bajtat från ken ring....låten i sig själv är nice och skön att lyssna på MEN guuuud när ni ska ha hela paketet "trailer och album osv" varför inte hitta på något eget i videon? ska inte skriva en bok men säger som joshan, mick + stativ + skjortor + tak = 100% bajtat. skit trist att ni gör de och ja undrar hur det känns själv och bajta och sedan lägga ut....det kan inte vara något man är stolt över...vad tycker ni om att ni har bajtat videon från kenring? skulle gärna vilja veta det

2009-09-07 18:20
menar, man kan inte känna sig stolt över videon när den är 100% bajtad....funkar inte

2009-09-07 18:25
Autotune är en smaksak. Det är vårat val ifall vi vill mixa våra låtar med den effekten.
Om ni inte gillar så behöver ni inte lyssna. Och det med att vi bajtat ken, håller jag absolut inte med om. Men med din låga kunskap, efterforskning och låga potenital så förstår du nog inte att Ken inte är den första artisten som spelat in musikvideo på ett tak. Ta dig lite tid och kolla igenom musikvideos på youtube så märker du snart att det finns ett dussintal.

Haha skojjar du med mig?. Ja de finns massa som har spelat in på tak men du vet själv att det är 100% likt kenrings..precis allt

2009-09-07 18:40
tycker det är lustigt att ni säger att videon är baitad av Ken, ska vi ta och kolla på vilka han "baitat" videon från i sådana fall då?...

autotune ger jag inte mycket för men låten i kombo med videon lovar gott och ser ut att bli något fett!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2009-09-07 18:45
Låter tight, det är allt jag kan säga :) Längtar efter kommande. Big up, peace!
Sångare

2009-09-07 18:52
N_Jack, först å främst vill ja inte hoppa på nån. Men du va rätt dum där. ALLA på hela whoa har antagligen sett kens nya video. De bara e så. Å ingen annan på whoa har gjort nån sån innan. Så släpper Ken sin video å nu kom denna. Säg inte att du e så naiv så du tror på att detta inte e bajt? Men som ja sa så ska ja ändå se hur videon blir i helhet. Finns där mer som liknar kens i videon så lär ni inte få många som tittar på den mer än en gång förutom för att visa nån annan hur mycke bajt där e. Ja e ingen hatare men ja säger som de e.

2009-09-07 19:12
jag var inte särskilt dum där, och jag är ingen fanboy till c-us och ingen renodlad hatare till ken (även om jag har svårt att svälja det MESTA han spottar ur sig)- men att påstå att nån snott en videoidé rakt av för att de rockar en mick på ett hustak iklädda finstyrseln är ju bara befängt då Ken som sagt knappast var den första och tydligen inte den sista med den idén...

om de däremot kör vidare på samma stuk som övriga delar av kens video är jag beredd att hålla med er, men tills dess känns det mest som omotiverat skäll
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Sångare

2009-09-07 20:11
Men som ja sa så ska ja ändå se hur videon blir i helhet. Finns där mer som liknar kens i videon så lär ni inte få många som tittar på den mer än en gång

Precis som ja sa. Nu lägger vi ner å låter folket kommentera istället för argumentera.

2009-09-08 09:59
Äsch så länge man har kul med det man gör så :)

Vissa hatar vissa älskar så är det i livet

kan säkert bli en najs video :)
Stay strong

2009-09-09 15:53
Videon är en ren ripoff från Ken Ring tycker jag..

2009-09-09 16:05
visst liknar videon kens men många hip hop videos liknar varandra väldigt mycket tyckte det va bättre att dom valde ett tak framför en graffitti målning i nån tunnel iaf Bara min åsikt så jaja..

Låten va faktiskt riktigt skön man kan använda auto-tune snyggt eller inte alls och ni använde de snyggt tycker jag..

Big up ska bli kul att checka videon när den kommer hoppas på en månad som sagt hehe ;P

Och hatare kommer alltid vara hatare ett faktum som står starkt
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2009-09-09 19:42
Kul och höra! Jag gillar stilen, är fett taggad på att höra och se hela videon. ! Pz

2009-09-10 19:56
fan vad folk snackar om bajt på tak, kolla hela videon som e släppt på www.myspace.com/2varldarmusic innan ni hatar och ang tak video. så okej vi bajtar ken, ken bajta mohammed ali dom bajta, jeff, jeff bajta flipside dom bajta eminem ska jag fortsätta, många gör på tak men kolla helheten, har vi exakt samma scener? kolla hela videon med oss och hela med ken är den ens i närheten lika dan?