I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Chyde - Flickan Utan Något Namn (+ lyrics)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-07 14:45

[Audio] Chyde - Flickan Utan Något Namn (+ lyrics)

Sho! Det var ett tag sen.. ett år närmare bestämt, så jag beslöt mig för att skaffa ny whoa och lägga upp lite av det nya så man inte bär kritik för shit man gjorde i fjol.

Denna låt heter Flickan Utan Något Namn och grundades på min vetskap om hur alla har det någon gång eller fler under sitt liv. Jag gör oftast musik som är djup, och vill förmedla något med varenda låt jag gör. Genom att skriva det som många är rädda för, sanningen, vet jag att jag gör rätt för mig och den som inte vill lyssna, behöver inte.

Ni finner låten och resten av min musik på
http://www.myspace.com/chyd3
likaväl som på
http://www.znapmusic.com/chyde

Gone ~ /Chyde

en flicka sitter med huvudet mot sitt knä, andas tungt
mellan tårarna som nedför hennes kinder faller lugnt
lärt sig att behärska sig, se sin omgivning som ett hot
det enda ljuset hon har är gatlyktan som hon lutar sig mot
blodet vill slå sig fri från kroppen som det kretsar i
för att övertyga sig själv om att hon faktiskt är på låtsas
men sunda förnuftet fattar form inuti henne och trotsar
henne från att skada sig själv och faktiskt ta sitt eget liv...
hon har försökt, blivit behandlad som en självmordsbenägen
som inte är kapabel att vara normal i vardagliga lägen
kanske är det särbehandlingen som gör att såren svider?
att hon lider, bläcket i pennan tar slut medans hon skriver
i sin dagbok.. sin enda vän, som finns där och aldrig sviker
platsen hon kallar hem.. en plats oberoende av tider
handen skakar av förtvivel som driver henne vansinne
ett psyke som präglas av sina barndomsminnen

ingen bryr sig om flickan som gråter
är det av rädsla för mänsklighet?
för tårarna kommer falla åter
och med det deras värdighet

ärligheten må hon förneka, men medge aldrig försvinner
en tår bildas sakta men torkas bort så fort den rinner
hon ser sig omkring, förgäves, blicken faller hastigt
viskar för sig själv, att hon ännu inte sagt sitt
nu med huvudet mellan sina knän som känns svaga
i sin drömvärld där hennes liv efterliknar en saga
om ändå molnen kunde klarna, och regnet sluta falla
lyckan finner sin väg tillbaks, men inte till alla
människor bara passerar förbi... ingen som undrar
för plågsamt att bevittna... så dom blundar
hon befinner sig ständigt sig i skuggan som ett skäl
till att inte synas, vare sig med kropp eller själ
en andra tår faller på pappret och gör bläcket flytande
hon formar ett halvt hjärta med sitt finger för att sedan sluta det
med andra halvan i en bön om att få uppleva
något att sluta hennes hjärta som är delat

ingen bryr sig om flickan som gråter
är det av rädsla för mänsklighet?
för tårarna kommer falla åter
och med det deras värdighet

Jag tror på sanningen och må sanningen finna rättvisa.

2009-08-13 20:35
upp!

2009-08-13 22:30
Jag tycker den är bra. Känslan är skön och texten likaså.

Bra tema!

Keep it up!
Hej

2009-08-13 23:23
Fan vilken känsla man får av den din röst och allt passar in på den, men en sak att du flowar snabbare lite då och då förstör känslan lite gran eller så är jag dum i huvudet peyyz!

2009-08-14 01:48
ingenting fel på texten tyckte bara de blev lite hoppigt mellan raderna i andra vers.
gillar värkligen texten i reffen, men det låter som om de är lite målbrått:)

beat val är det inget snack om! , hur GRYMT som hälst!

keep it rollin
The Verbal Terrorist, Nobody's Innocent!

2009-08-14 02:24
Tyckte de va riktigt fett, det var fet känsla i denna alltså, och jag tycker inte de va något fel alls på att du flowar snabbare på en del ställen, det är precis sådär det ska låtar, för med samma tonläge, och samma flow genom en hel låt blir ofta enformigt enligt mig! :D men BIG UP!
Lyssna först, snacka skit efter ;)

2009-08-14 14:13
Hypnoz; Tack man! Det ska jag!

FlowziiK P14; Jag flowar snabbare ibland för att leka med flowet och orden och utveckla min förmåga att förhålla mig till en bar med olika mängd innehåll av ord.

verbal P17; Tack, jag ska lyssna igenom och se vad det är du uppfattar. Haha, målbrott kan vi nog utesluta sen en bra tid tillbaks, blev av med den vid 12-13års ålder. Det kan vara mixningen som tillsammans får det låta lite halv ostabilt, och det håller jag nog lite med om. Eller så hade jag helt enkelt inte värmt upp rösten tillräckligt innan inspelning.

prismah P18; Fan vad nice att höra! Tack! Det är precis så jag tycker också, genom att hålla samma flow i samma tonläge låter det inte bara enformigt, utan man lägger inte in tryck i orden och hastighet i rader som kan höja uttrycket av texten som intrycket av den, till det mäktigare.

2009-08-14 20:55
upp nu!

2009-08-15 02:13
GRYMT! men låter lite lamt på ngt sätt i verserna , men riktigt bra text och flow och inlevelse. !
054 - KARLSTAD <3

2009-08-15 03:10
tack så mycket!

- motivera gärna vad du syftar på mer instiktligt med att det låter lamt i versena.
Rappare

2009-08-15 03:16
Gillar den här låten.. skön, bra text, gillar refrängen speciellt! Upp, piz man!
http://myspace.com/monzdidryk

2009-08-15 21:38
skitfet faktiskt, bra låt.. bra text, skön röst osv, bra reffe.. riktigt nice, synd bara att du flowar snabbare i först versen för mkt.. gillade vers 2 mera, du fick till det där bättre enligt mig :) riktigt bra, big up
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

2009-08-16 13:39
- motivera gärna vad du syftar på mer instiktligt med att det låter lamt i versena.

Det är det där med röstläget, jag har samma problem så det är inget illa menat. Annars riktigt nice, bra lyriker också!
054 - KARLSTAD <3

2009-08-16 21:13
MAESTR0 P17; Tack Monz, äntligen! Du som brukar vara kritisk till mina låtar, haha :) piz!

Klonkarn P18; Tack! Jag förstår hur du menar och jag ska tänka på det, för jag har en tendens att vilja ge 100% hela låten ut. Men det kan även göra att trycket inte ökar, och det är något jag vill uppnå med mina låtar framöver, så tack för den kritiken!
Btw, har ett motto som liknar ditt "Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker." ... - "tänk efter, så slipper du eftertänka".

_oRRE; Neinei, jag tog det inte illa. Jag lägger ju upp mitt shiet här för kritikens skull, för olika åsikter, så det är lugnt. Jag tror jag vet vad du menar med lamt, men det är det tonläget jag fann bekvämt ihop med beatet, för beatet förmedlade varken en skrikig eller laid back känsla, precis som det tonläget jag placerade rösten i enligt mig själv. Tack! Beatet är viktigt och texten likaså, men budskapet de förmedlar ihop, är det som är viktigt.

2009-08-18 19:28
upp!

2009-08-18 22:48
hur hade du tänkt att köra denna live?. va jag hör så är de bara en massa klipp i låten, du flowmissar på många ställer. din bounce låter stressad. du kan inte sjunga. så reffen e åt helvete. den ljusa tonen går helt åt helvete åt fel håll. texten är rätt aiight dock. men även mkt i texten är helt ofattbart oigenomtänkt.

ingen bra låt.!
Micke From Mother Fuckin Miilk

2009-08-19 22:11
hur jag hade tänkt köra denna live? ja du verkar ju inte låta erfaren av att stå på scenen iallafall, och att beskriva det hade ju varit som att snacka med en 3 åring.. men det kanske jag gör? jag vill inte låta självgod som dig, men jag vet att att jag krossar dig flowmässigt, och den tanken räcker för mig.

"du kan inte sjunga"... det var inte det du sa igår eller för ett bra tag sen när vi snackade på msn. då slickade du min röv för du tyckte jag sjöng bra, men det bortser vi från right? och du snackar om att inte kunna sjunga.. kan inte du lägga upp din "tears in heaven cover" så hela whoa får skratta? då hade korten äntligen lagts på bordet och du kunnat svälja sanningen och min kuk med det faktum att du inte är i närheten sångmässigt trots att du är 5 år äldre än mig men beter dig som 5 år yngre.. jag säger inte att jag är bra, bara att du inte är bättre.

du var tydlig när du sa att texten är "helt ofattbart oigenomtänkt"... men kan inte du påpeka vad som är ogenomtänkt (som det heter) och motivera varför, sedan lägga upp någon av dina texter och visa vad som är så jävla genomtänkt?

ps. det heter inte "den ljusa tonen" som ändå kom från "musikproet" själv.. det kallas stämma om det var det du menade, och jag förstår inte hur dom kan gå åt fel hål? vet du någonting som jag inte vet? jag ber dig, spela in samma refräng, om du ens lyckas bedöva tondövheten för en stund och hittar 1 av de 4 stämmor jag lägger, och säg att jag inte kan sjunga..

2009-08-20 03:35
Riktigt fet låt måste jag säga! Men stör mig på folk som hatar, hatar och hatar :( Peace / Logge

2009-08-20 08:00
Roligt att du tar åt dig så bra av kritiken.
du måste ju vara jävligt keff. för annar ska du väl inte försöka överbevisa hur fel jag har?. haha du e gullig!.
Att ljuga verkar vara din grejj? eller har jag fått något om bakfoten?
Aldrig slickat din röv och de vet du oxå :) Sa att du kunde sjunga förut. när du va yndre.
då va du duktig. men du måste ju själv höra hur kefft de låter nu!.
Kolla in netplayen som ligger på whoa nu ! där finns 6 låtar med mig och akin. där kan du höra mig dra över din rapp snyggt och säkert om du nu vill de!.
går under namnet Miilk. du hitter de nog!
jag knullar dig när som helst varje dag!. pusspuss

2009-08-20 16:42
Jag tar inte åt mig av någon "kritik", eller vad du påstår din avund kallas. Jag är bara trött på idioter som överskattar sin egen rap. För sålänge man tror att man är bäst kommer man ingenstans, och det är du ett levande bevis på. Det är det jag "tar åt mig så bra av", och det står jag för. Sen ser jag inte det roliga i det.

"haha du e gullig" - Tack, men jag kan inte säga detsamma. Men det har du nog fått höra ett par gånger.
Det enda som var gulligt av dig var att du gick upp kl. 8:00 för att svara på det jag hade skrivit.. Jag blir nästan smickrad.. Bitch.

Om du fått något om bakfoten? Jag vill inte se efter så du får väl kolla själv tänkte jag säga men.. så fet som du är lyckas du väl inte med det. Ja, du har antagligen fått något om bakfoten ifall du hävdar att jag ljuger.. för jag har inget att ljuga om.

"går under namnet Miilk." - Ja det passar ju dig din feta kossa.
"jag knullar dig när som helst varje dag!" - Ta ut min kuk ur din mun först innan du lovar mig en massa du vet att du inte kan leva upp till.

2009-08-20 16:44
Shallom P18; Tack man! Du behöver inte störa dig på det. Han är bara sur för jag inte ville göra låt med honom. Piz!

2009-08-20 17:26
grejjen e att vi gjorde ingen låt ihop för att jag inte ville att du skulle lägga en stämma på tjejen som skulle lägga reffen åt oss. eller har du glömt det?. du ljuger hela tiden och jag har loggen kvar från dig och mig på msn. så jag har inget att bevisa. du försöker bara gå mig på nerverna så jag ska lägga en diss mot dig så du får hype. kan du inte ta åt dig av riktigt kritik som jag gav dig på msn, utan du började gråta och snacka massa dynga om att jag inte vet vad JAG snackar om, jag har hållt på i 7-8 år nu och de e bara ett bevis på att jag är över din nivå. bevisa på något sätt att jag slickat din röv. då är du en grymm grabb chyde.
Ye, jag gillar möjlk. Akin oxå. vi går under namnet miilk eftersom vi är mjölkomanen,! de står vi för!. feet. jofan, visst är jag de jag har en jävla pizza mage. men va ville du säga med de? att jag är fet?. haha. hur ska jag kunna ha din kuk i min mun om vi inte ens bor i närheten av varandra. och vi hade kontakt för 4-5 år sen. och snackade på msn för några dagar sen i max en timme man? hur kan jag då ha din kuk i min mun?. om inte du har en strap-on som du kan skicka på posten så att säga. men du är nog en liten flicka på insidan. du borde bli transa kanske?.jag har som svar på tal skrivit till dig kl 8 på morgonen, ja. and so?. är det inte normalt att gå upp vid den tiden om man jobbar tycker du?. eller är de bara gangster och sova hela dagen och svara sent på natten?. då ber jag om ursäkt, jag försöker vara en riktig gangster faktist så jag får börja svara dig senare på kvällarna.
och de e lite tvärt om, för att ta sig någonstans så måste man ha sjöälvförtroende och tro på sig själv. hur hade du tänkt att bli känd om du säger "ne jag har mycket kvar att lära inom hiphop, och jag är inte bra". klart som fan jag tror på mig själv mannen. du är bara en tonårspojke som inte vet ett piss vad snackar om! om du nu försöker spela dig över min nivå nu och fortsätter tjaffsa så bevisar de bara hur dum i skallen du är på riktigt.
du VILL att jag ska göra en diss mot dig.varför kan inte bara DU skaffa dig lite stake och göra det själv ist? för jag har inget jag behöver bevisa. så då finns de ingen anledning för mig att dissa dig för att du vill få hype?.

men dissar du mig så får du ett svar. de kan jag lova.
men sannolikheten att du vågar är relativt liten!

och nu till slut. ta och svälj satsen jag nyss satte i fejjan på dig fagget!

2009-08-20 17:32
Chyde
2009-08-18 19:27

du har alltid kritiserat min musik och ansett att du varit så jävla bra, men vet du vad? möt mig i en battle, säg vad du vill, lägg upp det på här och jag kommer vända varenda ord emot dig.. men det vågar du väl inte? konfrontera det du går upp mot?

---------------------------------

Jag tror jag kan ha rätt?. right? :)
Rappare

2009-08-20 20:16
Micke kan suga balle, seriöst. Han har ju försökt få kontakt med mej ett x-antal gånger via msn för att han vill collaba med mej. Vem vill collaba med han egentligen? Ingen tror jag... Med den där attityden han har förjänar han bara en fet spark i ansiktet som får honom att hålla käften. Och om Micke vill ha en battle, så ge honom det, för han har inte mycket att komma med. 21år, tondöv och misslyckad "rapper". Det är vad han är! Sluta med det du gör Micke och skaffa dej ett liv.
http://myspace.com/monzdidryk

2009-08-20 20:19
monz du citera rätt bra de ja precis funderat på att säga :) att Micke tror sej dålit mycket..

keep on goin chyde
ELIAH !

2009-08-21 01:24
ditt flow är lite konstigt till å från, till den sämre sidan... får inte riktigt något grepp om det.. din sång satt helt okej, men tycker inte stämmorna är så schyssta, kan dock vara en smaksak... sen hoppas jag du är helt medveten om att micke är en bättre rappare än dig. Inget jag säger enbart för att backa upp, men om du har det musiköra du pratar om så bör du ju höra det tydligt...

förövrigt låter det mest som frizon skit det här, men det verkar ju gå hem i de svenska stugorna

cheeeaaaa
http://www.myspace.com/akinonline

2009-08-21 15:43
ooouf! riktigt tungt må jag säga, du har sjukt skönt flow å jag älskar variationen i det. texten är väl utförd och har en bra handling. fast ändå det bästa är att du låter inte precis som alla andra rappare, du har en egen stil å det är tuuungt! 9/10 på denna. Forsätt spotta å skriva. Peace!!

2009-08-22 01:03
Akin_O-Y P22; Jag vill inte att man ska få något särskilt grepp om flowet de första gångerna man lyssnar.. för det kan jag inte påstå att jag gjorde, varken när jag skrev texten till den, eller när jag spelade in den. Så det förstår jag. Det jag vill är att hålla flowet vid liv och leka med orden, för med det utvecklar man sin kapacitet att göra hur man vill med sina verser. Om de inte skiftar i tempo, i flow, blir upplägget av versena för enformigt, som någon hävdade lite högre upp och som jag höll med om. Själv kan jag säga att jag inte är särskilt nöjd med mixningen, då det inte är min bästa egenskap och något jag försöker utveckla. Jag kunde nog ha värmt upp rösten mer innan inspelning, det säger jag inte emot. Men stämmorna är nog en smaksak, som med allt annat och dom är jag nöjd med.

"... sen hoppas jag du är helt medveten om att micke är en bättre rappare än dig." - Om du inte sa det bara för att backa upp, varför påpekade du då det? Som sagt har jag inte sagt att jag är en bättre rappare än honom. Jag har sagt att jag kan krossa honom flowmässigt och sångmässigt, (vars båda delar bara du står för i ert senaste mixtape, vilket kanske förklarar en hel del), och det vet jag än idag.

Jaak0 P19; Tackar! Det betyder mycket för mig att höra. Har inte direkt strävat efter att inte låta som någon annan. Men det har blivit så med tiden undermedvetet och det känns bra, så det intrycket försöker jag förtydliga med varje låt jag skapar. Piz!

2009-08-22 01:27
NEJ! det beatet hr jag skrivit till en seriös låt :(((

men du kickade bra på de! :))
Börjar dagen med att rulla megajollar, sen får jag munchies och rullar negerbollar!

2009-08-22 13:01
haha, du och drygt 100 till säkert :) taack man!

2009-08-22 15:03
Det jag vill är att hålla flowet vid liv och leka med orden, för med det utvecklar man sin kapacitet att göra hur man vill med sina verser
håller fullständigt med dig om att man måste variera sitt flow, självklart! men jag tycker inte du hanterar det så bra, ännu... och angående micke, du sjunger verkligen bättre än han, men hans flow är betydligt säkrare än ditt. Tycker det är lite konstigt du inte hör det, då du annars verkar ha en bra självdistans.. droppa gärna en comment på netplayen om du får tid över

bless!

2009-08-23 01:50
fan riktigt skön låt :D jag diggar din musik grovt asså! jag har inte hört micke så jag har ingen aning om vem som är bäst, men det jag vet är att han e lite grov i orden bara ;P hehe, men men ska bli soft att köra 3 år me dej på frysan! peace

2009-08-23 13:17
"håller fullständigt med dig om att man måste variera sitt flow, självklart! men jag tycker inte du hanterar det så bra, ännu..." - Okei, det kan jag respektera, för det är din uppfattning, inte min.

"och angående micke, du sjunger verkligen bättre än han" - Det var det jag ville komma fram till. För det första sa han redan att han tycker jag sjunger sämre idag jämfört med förut, en gång på msn. Den kritiken försökte jag ta åt mig till det bättre och funderade över vad det var han menade, då han var den första som sagt så. Men genom att gå in på min tråd och skriva det igen, plus en massa annat han inte kan stå för, var bara för att dra ut på det, och det var det som jag tyckte var så jävla onödigt.

Jag säger inte att man behöver sjunga bättre än den man tycker sjunger dåligt för att kunna säga det, men man behöver heller inte tala för det som om man kan göra det bättre. För isåfall är det upp till bevis eller till att hålla käften. Och varför skulle micke diskutera med en 15 åring, vilket tar honom ner till samma ålder och lite till, om han är så jävla självsäker som han påstår? och säger att man hållt på i 7-8 år som att det har något att göra med hur bra man är?

citat från micke; "hur hade du tänkt att bli känd om du säger "ne jag har mycket kvar att lära inom hiphop, och jag är inte bra". klart som fan jag tror på mig själv mannen. du är bara en tonårspojke som inte vet ett piss vad snackar om!" - Vem har för det första sagt att jag hade tänkt bli känd? Då talar du snarare för dig själv. Och ja, genom att säga "jag har mycket kvar att lära inom hip-hop" och inser att det finns många därute som kan golva en på två röda, vet man vem man är inom hip-hop, och det säger ingenting om vad man vill bli. Kul att du tror på dig själv, men prata inte som att du är bäst. För med den attityden kommer du garanterat känna att du "inte är bra", när du stöter på dom som kan sitt shit, betydligt mycket bättre än dig. Ännu en gång, får du det att låta som att min ålder har något med vad jag säger att göra. Jag har hållt på med rap i 6 år, bara för din information. - Sa det dig någonting? - Nej. - Varför? - För det har ingen betydelse i det här sammanhanget. Som din polare säger, har jag lite självdistans, (uppenbarligen mycket mer än dig), och genom att se sina brister, ser man vad man kan utveckla. Och om du vill bli känd, är det en bra början.

2009-08-23 13:31
Det är inte därför, men jag förstår vilket intryck tråden har gett dig.. och rent generellt känner jag lite detsamma. Det är därför det senaste inlägget var det sista jag skrev angående det. För med detta har jag lärt mig att haters alltid kommer finnas där patetiskt nog...

2009-08-24 19:26
aight man, thanks!

2009-08-24 19:55
låter bra!
http://www.youtube.com/user/jungsubprod
http://www.twitter.com/jungsubmusic

2009-08-24 21:32
Chyde P15
ska vi mysa tillsammans i en varm säng? kanske en kram?

2009-08-25 18:29
Diggade reffen riktigt mycket ... Keep it up :)
Nathleeey PeeejZ

2009-08-25 20:47
Jungsubmusic P14; - Kul att höra, tack!
Akin_O-Y P22; -
AndysFlicka F15; - Love Appreciated! Ja tack, det ska jag!

2009-08-27 11:55
öpp!

2009-08-27 19:42
kom igen nu whoa!