[Audio] Chyde - Flickan Utan Något Namn (+ lyrics)
Sho! Det var ett tag sen.. ett år närmare bestämt, så jag beslöt mig för att skaffa ny whoa och lägga upp lite av det nya så man inte bär kritik för shit man gjorde i fjol.
Denna låt heter Flickan Utan Något Namn och grundades på min vetskap om hur alla har det någon gång eller fler under sitt liv. Jag gör oftast musik som är djup, och vill förmedla något med varenda låt jag gör. Genom att skriva det som många är rädda för, sanningen, vet jag att jag gör rätt för mig och den som inte vill lyssna, behöver inte.
Ni finner låten och resten av min musik på http://www.myspace.com/chyd3 likaväl som på http://www.znapmusic.com/chyde
Gone ~ /Chyde
en flicka sitter med huvudet mot sitt knä, andas tungt mellan tårarna som nedför hennes kinder faller lugnt lärt sig att behärska sig, se sin omgivning som ett hot det enda ljuset hon har är gatlyktan som hon lutar sig mot blodet vill slå sig fri från kroppen som det kretsar i för att övertyga sig själv om att hon faktiskt är på låtsas men sunda förnuftet fattar form inuti henne och trotsar henne från att skada sig själv och faktiskt ta sitt eget liv... hon har försökt, blivit behandlad som en självmordsbenägen som inte är kapabel att vara normal i vardagliga lägen kanske är det särbehandlingen som gör att såren svider? att hon lider, bläcket i pennan tar slut medans hon skriver i sin dagbok.. sin enda vän, som finns där och aldrig sviker platsen hon kallar hem.. en plats oberoende av tider handen skakar av förtvivel som driver henne vansinne ett psyke som präglas av sina barndomsminnen
ingen bryr sig om flickan som gråter är det av rädsla för mänsklighet? för tårarna kommer falla åter och med det deras värdighet
ärligheten må hon förneka, men medge aldrig försvinner en tår bildas sakta men torkas bort så fort den rinner hon ser sig omkring, förgäves, blicken faller hastigt viskar för sig själv, att hon ännu inte sagt sitt nu med huvudet mellan sina knän som känns svaga i sin drömvärld där hennes liv efterliknar en saga om ändå molnen kunde klarna, och regnet sluta falla lyckan finner sin väg tillbaks, men inte till alla människor bara passerar förbi... ingen som undrar för plågsamt att bevittna... så dom blundar hon befinner sig ständigt sig i skuggan som ett skäl till att inte synas, vare sig med kropp eller själ en andra tår faller på pappret och gör bläcket flytande hon formar ett halvt hjärta med sitt finger för att sedan sluta det med andra halvan i en bön om att få uppleva något att sluta hennes hjärta som är delat
ingen bryr sig om flickan som gråter är det av rädsla för mänsklighet? för tårarna kommer falla åter och med det deras värdighet
Jag tror på sanningen och må sanningen finna rättvisa.
|