I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Zycore (En sista låt)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-01 16:12

Zycore (En sista låt)

Det här känns faktiskt lite ledsamt att skriva, samtidigt som det känns befriande att skriva det.

Ni som har lyssnat på min musik har antagligen märkt att det tar längre och längre tid för mig att släppa nya låtar. Detta beror delvis på grund av att min tid har börjat ta slut, eftersom det har blivit jobb och andra saker som jag känner att jag behöver ta mig tid till. men även att mitt sug efter att skriva hiphop börjar dö ut, sakta men säkert. Jag antar att det här meddelandet är slutet på "Zycore", men förhoppningsvis början på någonting nytt. Kanske kommer jag att släppa mer låtar i framtiden under samma namn, men just nu känns den sannolikheten väldigt liten.

Jag vill verkligen tacka alla som har tagit mig hit jag är idag, tacka er som har stöttat mig och lyssnat på min musik. Det jag har gjort, det har jag gjort för er.

I framtiden kommer jag, förhoppningsvis, att forsätta göra musik, men inte i det formatet jag gör just nu utan någon annan genre, och skriva på den nya bloggen "howtoaim.blogspot.com".

Så nu lägger jag upp det som just nu känns som en sista låt. Det är en låt som var meningen att den skulle göras tillsammans med Alexz K, men på grund av bristande tid och engagemang så har det inte blivit av. Låten är omixad och slarvigt klippt då det egentligen bara är en preview. Men det är detta det blir.

http://www.speedyshare.com/294464473.html

www.myspace.com/zycoreofnewgeneration

2009-08-01 16:25
bra att du inte tog med alex k iaf på din sista låt! jävligt synd att du lägger ned för jag diggar dig. speielt när du sjunger å så å dina texter. iaf hoppas jag får se mer av dig i framtiden
/Tusse
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2009-08-01 16:34
Det var inte meningen att det skulle vara min sista låt när jag gjorde den. Dock hade jag tyckt att det hade varit väldigt roligt att ha med Alex på min sista låt, men vi har haft mindre tid att hänga det senaste, så det har inte blivit någonting med det.

Jag kan inte helt utesluta att jag kommer börja om ett tag igen, men just nu har jag absolut ingen lust att fortsätta.

Kul att du ändå har diggat!

2009-08-01 17:37
Alltid gillat din musik, good luck med jobb o gräjjs,

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-01 17:39
Så jävla kast att du slutar Zycore, skojjar inte om jag säger att jag har kunnat alla dina låtar utantill.. Kan bara inte sluta tänka på att du slutar ( taggar ner )..

Du skulle lätt bli stor inom hiphop / R'n'B , riktigt kast som ja skrivit... Men faan hoppas du släpper mera ändå..

Låten är riktigt fint - älskar beatet , Flowet låter lite sådär som att du körde på något annat beat sen bytte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2009-08-01 17:43
Synd att du lägger ner.
Moderator

2009-08-01 18:34
Men vafaen, nu fick jag en tår i ögat här. Så jävla tråkigt att du ska sluta, jag har alltid haft låtar med dig med mig i flera år asså.. Så mycket minnen man har till din musik, hur man kan relatera till i princip alla dina låtar och allt sånt, blir så ledsen när du nu ska lägga ner. Rösten är så underbar, och hur du levererat sånna fantastiska texter med den känslan, ahh din musik har betytt rätt mycket för mig faktiskt.
Men aja, lycka till med allt i framtiden och sånt! Önskar dig det bästa, får väl hoppas att man kan få höra något mer framöver nån gång. Nu får väl Alex ta över din plats liksom. Skönt att man får reda på att du slutar istället för att sitta som ett frågetecken iallafall.
Lycka till med allt! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-08-01 18:40
Tack så jättemycket alla! Jag uppskattar det verkligen.

klaCC - Tack kompis.
Rannel - Jag känner att det är inte värt att lägga ner så mycket tid som jag gjorde en gång på något som jag inte tycker är lika roligt längre. Chansen att bli stor inom musik är, ärligt talat, väldigt liten och just nu är jag i ett skede i mitt liv där jag måste börja satsa på att komma på vad det är jag vill syssla med. Kanske kommer jag tillbaka, kanske inte.
Ramuz - Jag tycker också det är jobbigt, det är inte så att jag är likgiltig. Men jag känner att jag vill inte ha den pressen som jag haft på mig. Jag har fått frågor om när jag ska göra nya låtar och jag känner att jag vill slippa det.
Jag är fullständigt övertygad av att om du och alla andra ger Alex en chans så kommer ni att tycka om hans musik minst lika mycket som ni gillar min. :)

2009-08-01 18:53
lycka till i framtiden man!

2009-08-01 19:09
Tack så jättemycket :)
Rappare

2009-08-01 19:45
Hoppas man ser dig mer i framtiden :)

älskar när du sjunger :P så skön sång röst har du :)
All support uppskattas /// Elaz

2009-08-01 20:04
Tack så mycket :)

2009-08-01 20:53
Riktigt bra är du synd att sluta =/

2009-08-01 21:15
Mannen, en stor förlust inom musik-världen när du slutar med musiken..
Alltid diggat din röst och texter, minns förra sommaren med iriz när vi
varje dag spelade sönder dina låtar..
Denna låten lixom alla dina andra var äckligt skön att lyssna på, och man
känner klumpen i halsen men håller tåren tillbaka.
Hoppas att man får höra någon mer låt från dig, även om mellanrummen blir långa..
Fred och kärlek ! /KnotaN
www.soundcloud.com/knotan

2009-08-01 21:33
KnotaN - Tack så jättemycket. Just nu behöver jag tid och tänka och vara mig själv ett tag utan den här pressen som jag haft på mig det senaste året, främst från mig själv.

2009-08-01 22:24
synd att du lägger ner. Har för det mesta alltid gillat din musik.
Men du kommer väl inte ta bort alla dina gamla låtar från myspace och så?
Men lycka till i framtiden då! :)

2009-08-01 22:27
Nej det kommer jag inte att göra. Allt som ligger där kommer att vara kvar :)

2009-08-02 00:00
tråkigt att höra detta men antar att du kommer droppa nått lite då och då. men ditt val! ska komma med en koment om nån dag :) peace
 www.myspace.com/friphmusic

2009-08-02 00:20
Tyvärr är det så att jag inte kommer att släppa något mer. Kanske kommer jag bli produktiv om ett tag igen. Men fortsätter jag känna så här så kommer jag inte att släppa någonting mer.

2009-08-02 02:13
väldigt tråkigt att läsa att du tänkt sluta med musiken..
Du har en röst som folk lyssnar till, en grymt skön röst. Och du gör din grejj jävligt bra.
 TrettioTvå-NittoEtt
www.znapmusic.com/reebat/
Rappare

2009-08-02 15:44
Zycore vart kan man få tag i låten du ger drömmar igen ir vad den heter. älskar den låten. vill verkligen ha den låten

2009-08-02 15:50
Tycker det är väldigt synd att du ska sluta med det du gör. Du är verkligen en av favoriterna på whoa. Du har så bred stil, du funkar på alla nivåer.
I de sorgligaste hjärtkrossarna med sång och rap, såväl som när du fullkommligt krossade allt i din väg i CB-08!

Hoppas iaf du återkommer nån dag med lika fet skit som du alltid levererat!
yeee.

2009-08-02 16:05
Har alltid gillat det du gjort. Rätt tråkigt att du lägger ner. Men du sa att du kanske skulle testa någon annan genre om du skulle börja igen. Pröva lite Winnerbäck stilen. Tror de hade låtit rätt fett.
Moderator

2009-08-02 16:14
Jag lägger väl upp låten sålänge, också en av mina favoriter faktiskt. Det finns inget ställe där man kan hitta lite samlad musik kanske?

Zycore - Du ger mig drömmar igen
time isn't wasted when you're getting wasted .
Rappare

2009-08-02 16:39
Tackar så hemskt mycket ramuz

2009-08-02 17:16
Tråkigt att höra kompis. Du har varit en stor inspiration för mig niclas
see u some day, knäppa en bärs eller två?
www.Laneby.com
Spit It Out Crew!

2009-08-02 18:08
Helt klart trist som jag redan sagt men finns inte motivationen och viljan så kommer det ju inte bra musik heller. En låt som jag skulle vilja höra igen är CB-08, gillade verkligen din vers i en av låtarna där. Minns inte riktigt vilken. Haft en hel del av dina låtar i mp3n... Vet inte riktigt vad jag ska säga, lycka till med vad du nu väljer att satsa på :)

2009-08-02 19:47
Riktigt trist att du ska sluta Zycore, verkligen jätte tråkigt! Man kan relatera i alla dina låtar, flowet, rösten, texten, beatsen, allt är underbart så detta känns väldigt väldigt tråkigt! Hoppas att du kommer tillbaka, men iaf lycka till med allt i framtiden man!

/ Buffup
Death is the only way to true happiness

2009-08-02 20:21
känns väldigt tråkigt att du ska sluta Zycore. du va riktigt bra. din röst o allt va perfekt. hoppas du kommer på andra tankar. Men en sak kan jag säga . SVENSK HIPHOP har blivit en katastrof. men du va en av mina idoler Zycore. Ha de fett bra .
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!

2009-08-02 20:28
tråkigt som sjutton astt du lägger av du är en gryyymt bra musiker utöver det vanliga vi hör här på whoa. men önskar dig lycka till :) och tror det kommer gå väl för dig vad du än tar dig an i musikväg lyckatill och ha det nice :)

2009-08-02 21:40
Tack så jättemycket alla! Får nästan tårar i ögonen. Uppskattar verkligen allt ni skriver.

myspace.com/zycoreofnewgeneration - Där ligger det några låtar sedan tidigare. Det är den sidan jag har.

2009-08-02 21:41
Laneby: Tar gärna ett bar bärs med dig :) hör av dig bara!

2009-08-02 22:28
Nice låt, Mycket tråkigt o höra att du ska lägga av, hoppas att du hittar tillbaka med en annan genre, som sagt, din röst är ändå något ut över det vanliga så lägg den inte helt på hyllan man :)

pz

2009-08-03 18:52
Tack så mycket :)
Producent

2009-08-03 19:30
låten var fan bra:) .
lycka till i fortsättningen
:)

2009-08-03 21:28
Tack så hemskt mycket :)

2009-08-03 21:40
fett bull att du slutar kommer sakna dig om nått mayn peace

2009-08-03 22:28
tack så mycket :)

2009-08-04 01:45
Du vet vad jag tycker :)
Men säger inte bye bye utan på återseende hehe ;)

<3
Joltarn finns över allt du kanske bara inte har märkt det än

2009-08-04 09:39
som mc så är det inget att gråta över att du slutar, men om det är du som står för musiken så förstår jag om du vill satsa på en annan genre.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2009-08-04 11:13
Hehe texten i början får det att låta som du är någon etablerad rappare som hunnit med en massa inom musiken...
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-08-04 11:39
Jolt - Tack kompis :)

BearC - Sanningen är att jag har rappat i fyra år, så jag vill gärna få för mig att jag hunnit med en del. Men missförstå mig rätt, jag ser inte mig själv som en etablerad rappare - tvärtom - jag vet att jag alltid har varit en underground rappare (och har förövrigt svårt att föreställa mig att jag någonsin skulle bli någonting mer.
Ville bara berätta för de som ny lyssnar på mig att det inte kommer någonting mer, och fram tills nu har jag bara fått positiva kommentarer.

2009-08-05 05:02
fan va tråkigt att höra. Minns när jag och mitt ex låg och lyssnade på "du ger mig drömmar igen" och dom dära låtarna du släppte då. De va helt underbart (lyssna på låtarna varje gång vi skulle sova tillsammans, va ihop i 9mån), diggar verkligen din musik. Hoppas du får det bra osv. Tack för dina låtar, verkligen tack.

2009-08-05 11:11
Riktigt tråkigt Z, Men ja hoppas att få höra dig igen och allt!
vi hörs !

Bless / torevi
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2009-08-05 11:47
Tråkigt att du lägger av, riktigt tråkigt.
Alltid fet musik av dig, håller med alla andra "Man får fan nästan tårar i ögonen".
Aja, dina låtar kommer alltid spelas :).
Säger som jolt~ "säger inte bye bye utan på återseende :)"
Ha det och lycka till man!
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

2009-08-05 12:35
synd att du inte låten är mixad, för då hade den uppriktigt sagt varit tvär fet! den är fet nu med men kunde blivit bättre men fortfarande en bra låt! bra jobbat synd att du lägger av ! ta hand om dig i framtiden! / MkN

2009-08-05 13:50
Tack så mycket allihopa!

2009-08-05 15:14
Ring mej när du ångrat dej ;)
www.myspace.com/melvinjunkyard

2009-08-05 15:41
Enkelt att bara skriva o säga att du bara ska sluta sådär. Istället sitter jag o väntar på en comeback. Även fast jag inte lyssnat på dej nå mkt.
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2009-08-05 20:53
ZyCorE - Var inte menat som hate om du tog det så. Kanske finns många som lyssnar på dig även om jag aldrig hört ditt namn, lät bara så dramatiskt. :)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-08-05 22:22
melvin - haha, det lär nog dröja i så fall ;)

quiroga - Fruktansvärt enkelt att sitta vid ett tangentbord och säga så, absolut. Dock är det något jag har funderat över väldigt länge och känner att jag inte har det suget som jag brukade ha. Det är upp till dig om du vill sitta och vänta på en comeback.

BearC - Jag förstår :) och jag tog det absolut inte som hate :)