I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Album] Eddie - Mitt Andra Jag

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-08-01 15:25

[Album] Eddie - Mitt Andra Jag

Nu är den här, Mitt andra jag!!!
17 spår gästat bland annat av Melina, Antagonisten, Chayal Soldjah och Henry P (ligger på major i tyskland)

1. Intro (Eddiebeat)
2. Balans
3. Vem ser oss Feat. Chayal Soldjah
4. Höga valörer Feat. Sleez (Eddiebeat)
5. Dem watch Feat. Henry P (Eddiebeat)
6. Vem är Eddie
7. Kurragömma
8. Skrattar bäst som skrattar sist Feat. Sleez & Hummel
9. Glad som en lärka Feat. Antagonisten (Eddiebeat)
10. Slutstation Feat. Chayal Soldjah
11. Tjej Problem (Eddiebeat)
12. Mitt andra jag Feat. Sleez (Eddiebeat)
13. Vilsen Feat. Melina
14. En äkta vän Feat. Chayal Soldjah (Eddiebeat)
15. Frimurare Feat. Melina
16. Din dag idag(Bonustrack)(Prod. Atlantics)
17. Outropia (Eddiebeat)

Länk till http://www.mittandrajag.com/

Hoppas det gillas!
Kärlek
/Eddie

2009-08-01 16:10
Hmm ledsen Eddie men detta faller mgi verkligen INTE i smaken... Inte min stil, diggade inget beat och ingen låt alls tyvärr mannen=(
Men du visste redan att jag inte skulle digga detta:P Men alltid faller det nån i smaken, men inte mig..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-08-01 19:36
Jag tycker det är fett.
Frimurare cpar i slutet dock, annars har jag ingenting att klaga på av resten av låtarna :D
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2009-08-01 21:27
Kommer inte ge dig feedback på varenda låt, den har du typ redan fått ;) Men ja helheten är skön, detta låter Eddie.. det säger en del!

Hör dock nu att mina grejer ligger efter i varje låt.. typ nån hundradelssekund.. låter offbeat? Men d e egentligen skitsamma, för det var svinkul att få vara med under "tillverkningen" utav detta. Jag gillar oxå hur man verkligen hör hur du utvecklats under tiden, man hör vilka låtar som är gjorda i början.. osv! Utvecklingen visar att du bara blir bättre!

För mig är detta inte bara ett mixtape, jag har en "relation" till varje låt som jag hört, för de har spelats om och om igen sen början.. Detta är kärlek för mig, kärlek till din musik! För mig är du unik Eddie! För mig betyder din musik mycket, dina texter är strålande! Du har en del att säga..

Din musik kommer följa med i mitt liv..

Chayal Soldjah!!! Jävla naturbegåvning du är Simon!!!! Den värme du har i din röst är underbar, din insats är enorm!

Helt sentimentalt sen.. att höra den sista låten! Tack själv Eddie!!!! Du har visat att du ställer upp i vått och torrt. För det kommer du alltid ha en plats i mitt hjärta!

Ses snart igen!

Kärlek!

/mel
melly mel

2009-08-02 13:33
Skivan är riktigt tungt tycker jag. Denna gjorde du bra som ja sa innan!!

Peace
http://www.myspace.com/infinitestruggle1
Varför har du inte pratat med din tjej på flera dagar?
- nee ville inte avbryta henne

2009-08-02 14:33
intro: beatet är för långsamt enligt mig.. blev enformigt efter ett tag! du hade kunnat göra ett fetare intro mayn.. lite besviken på öppningen ..

balans: beatet var bull tycker jag! du flyter fett i denna, men texten kunde gjorts bättre mayn .. sången efter första versen är ju inte direkt bra man .. haha ! :P

vem ser oss: beatet är sjukt fett ! hooken är verkligen mästerlig enligt mig! sjukt nice .. fet vers av eddie här också ! fast tycker att chayal tar över denna låten ! den är klockren booys !

höga valörer: haha, denna är ju klockren, rakt av! fet första vers av eddie här .. lite smårolig text ibland! hooken är ändå nice fan .. och här lägger jag väl en godkänd vers antar jag ! denna ska köras på scenen mayn ! :D

dem watch: denna är tung .. beatet är sjukt smooth ! eddie glänser som fan här! du våldtar beatet homebooy! :Dreffen är sjukt tung .. clean dialekt ! fettfett

vem är eddie: denna har jag redan hört några gånger redan! en av dom sämre på tapen tycker jag !

kurragömma: nja, ingenting som jag diggade mayn ! sorry

skrattar bäst som skrattar sist: här visar vi hur det ska gå till .. sjukt nöjd med min vers här .. trodde inte den skulle bli såhär bra .. haha ! och reffen blev ju så jävla klockren! eddie är nice i denna , fast bull att vissa ads-lips inte sitter så bra.. men det var nice ändå! hummel var packad.. haha ! men fet text från dig mayn..

glad som en lärka: en av dom fetaste spåren på tapen! sjukt fet vers eddie startar med .. kaxigt som fan ! hooken är nice, med melinas stämma i bakrunden också .. nicenice! anta dödarf denna .. lätt en av dom bättre verserna på tapen!

slutstation: sjukt fett beat! reffen är nice, med en skön laidback stil .. chayal mördar ju denna så brutalt .. sjukt fet vers från dig man! eddie flyter här .. sjukt nice! fet vers från dig också man .. kul aytt du börjat testa lite nya grejer! =)

tjej problem: nejnej .. denna gillar jag inte alls! hooken är lite små rolig, men inte mer än så! beatet är så sjukt dåligt , sorry man :$

mitt andra jag: denna är rätt skön .. fast diggar inte beatet så mycket!skönt text, och jag fick ändå till hooken rätt nice :)

vilsen: här har du verkligen fått till beatet mayn ! sjukt fett .. haha ! du lägger det nice här .. typ som du brukar! varken bättre eller sämre tycker jag! hooken är fet som fan! melina är alltid tung..

en äkta vän: nja, sådär .. digga inte stilen! beatet var inte så fett .. fast eddie lägger det fett ändå!chayal lägger en fet hook .. du har tung röst mayn!

frimurare: denna är topp 3 på tapen iaf ! denna är så jävla fet .. tungt beat, och hooken är ju så jävla klockrent! eddie har sjukt skön attityd i denna också .. låter kaxigt , precis som att du tar över hela beatet! nice mayn , fortsätt såhär!

din dag idag: haha, sjukt ös i beatet! hade velat kicka på denna också .. rolig hook , med skön stil! haha , feta verser som fan .. som du flyter homiiie ! :D

outro: nja, beatet gillar jag itne alls .. tyvärr så var detta outro ingenting jag höjde ögonbrynen för!men jag tackar för att mitt namn nämndes.. :)

checka min musik också, eddie gästar mig lite ibland också!
Länk till http://www.myspace.com/sleezmusik

tapen får 8/10 , du vet att du gör det fett mayn ! när ska vi langa ihop någonting? det var fan ett tag sen nu.. hörs sen homebooy !

Peace / S

Södra Sidan , ÄR NI MEEED!!!!!!

2009-08-02 21:55
fääänks!:D

Rappare

2009-08-03 12:12
orkar tyvärr inte ge kritik på varend låt, men hela albumet håller enligt mig väldigt hög klass!
Tung skit Eddie!!

/Spiken

2009-08-03 17:38
Håller med spiken
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min

2009-08-03 17:59
Fett nice skiva, diggar många av låtarna, dom flesta beatsen va töönga mannen, jag diggar din rap maayhn :P Fortsätt leverera pz Slobban
www.myspace.com/SlobbanMusik
www.badaboomstudios.blogg.se

2009-08-11 14:26
tack boys! upp!

2009-08-15 01:15
sjukt snålt med kommentarer på denna :/

2009-09-01 11:41
upp!