I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angelicah - Jag Tror På Magi

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-07-26 02:07

Angelicah - Jag Tror På Magi

Nu har jag äntligen släppt en helt egen låt. Den har legat och skräpat på datorn i några månader så idag var det dags att spela in den tänkte jag hehe.. Ett stort tack till Daavd som tog sig tid att mixa!

Är tacksam för alla kommentarer, keep it coming!

Länk till http://www.speedyshare.com/328771874.html

finns även att lyssna på min myspace Länk till http://www.myspace.com/angelicahmusic

jag vaknar upp allt känns klarare
glömmer mitt förflutna äntligen har jag klarat det
aldrig gav jag upp (vinden har bytt håll)
andas friskare andetag nu (har tagit över all kontroll)

är inte den jag var
aldrig mer ska jag bli
den som jag en gång var
vill aldrig mer ge bort mitt liv
har blivit lätt har blivit hel
den magiska ledstjärnan gav mig hopp
om en ljus framtid

magi magi
finns i det som vi lever i i
solens strålar skapar frid frid
jag tror på magi
finns i allt som jag rör vid
magi magi
finns i det som vi lever i
det är ingen fantasi
jag tror på magi
har en ledstjärna gjord av magi

känner inte dina ord som slår mot mitt ansikte
jag har kämpat för ett mål det är inom sikte
nu är allt bra för jag har tagit emot mitt sista slag
har insett vad som är rätt och vad som är fel
har fått kämpa för mitt liv
tagit mig upp och åter fallit ner
starkare än någonsin (ger jag världen allt jag har)
vet vart vägen leder nu (min ledstjärna har gett mig svar)

är inte den jag var
aldrig mer ska jag bli
den som jag en gång var
om en ljus framtid

magi magi
jag tror på magi
magi magi
det är ingen fantasi
jag tror på magi

behöver inte be dig (att hjälpa mig upp och ge mig luft)
tar tag i allting själv nu (tagit mig igenom det som varit tufft)
jag är lycklig nu, har uppfyllt vissa mål
spelar inga falska spel
jag svävar runt på stora moln

är inte den jag var
aldrig mer ska jag bli
den som jag en gång var
om en ljus framtid

magi magi
jag tror på magi
magi magi
det är ingen fantasi
jag tror på magi

music is my passion & my only desire

2009-07-26 02:15
Wow! Din första & bästa låten du nånsin har gjord! :D
Älska det. Fortsätt så. ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-26 02:17
JNLrapper , tack! dock har jag ännu bättre på G :)

2009-07-26 02:18
angelica, du blir bara bättre å bättre, sagt det förr jag vet,haha.. men riktigt bra låt & du vet vad jag tycker :)

2009-07-26 02:20
låten funkade

men låter som du kan bättre

2009-07-26 02:54
jätte bra låt. men du borde ta i mer. man hör att du har mer att ge. men bra låt! :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-07-26 03:20
söt röst <3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-26 03:35
är de bara ja som tycker detta va riktigt dåligt?

texten låter som den e skriven till en helt annan melodi, ne inget för mig
låter som vilken dussin-tonåring som helst som försöker sjunga lite.

Ingen frida fröjd direkt om vi ska lägga fram de så.
Detta är min forumsignatur

2009-07-26 03:51
tycker detta är riktigt bra, fast tyckte du skulle kört på engelska, sa de till mhhk flera gånger på msn, Du ska köra engelska det är din stil (tycker jag) älskade bara reffrängen !

2009-07-26 04:00
P-Lex, synd att du inte tyckte om det. Tycker dock inte att man ska jämföra min musik med någon annans eftersom att det är MIN musik man ska tycka till om och ingen annans i denna tråd. Men Frida är duktig på sin grej ain't no doubt about it..

Rannel, tack! jojo, jag håller med dig. Länge sen jag skrev på svenska eftersom att den här låten som sagt är skriven för flera månader sen. Kan dock tillägga att jag har skrivit flitigt på 2 st engelska låtar som förhoppninsvis kommer bli det bästa jag gjort. engelska är min grej, uttalet jobbar jag fortfarande på :)

2009-07-26 15:58
fler åsikter??

2009-07-26 16:28
nja inget jag gillar. känns som att du inte ger allt. jag hör knappt något av reffen heller. men fortsätt med det du gör, man blir bättre med tiden! och som p-lex säger, beatet eller vad de nu är, passar inte alls med sång texten.
Rappare

2009-07-26 17:23
tyckte att denna låten var skön... älskade refrängen!! :P
Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den, än att få en möjlighet och inte förberedd

2009-07-26 17:31
vad skall jag säga GÅSHUD rös i hela kroppen fin röst riktigt bra flow perfekt låt älska fler låtar tack kommer nog bli mer örongodis

2009-07-26 20:28
word på P-lex
http://www.myspace.com/akaamusik

2009-07-26 20:41
duuude, tkr du droppa nice, söt röst you know ! :)

2009-07-26 22:08
tyckte den var bra, men ge mer inlevelse och träna mer så kommer du bli riktigt bra , söt röst :D
En bangar inget för 0501 serverad med en silversked!

2009-07-26 22:22
Ingen frida fröjd direkt om vi ska lägga fram de så.
HAHA som att hon är så mycket bättre :p

2009-07-26 22:27
förlåt för onajs kommentar. men fan alltså, lät inte alls bra. låter plastigt och tomt och du har ingen själ i sången alls. "jag tror på magi", vafan e de, skriv om något du verkligen bryr dig om i stället så kanske du kan få ut lite mer känsla i deliveryt.
offtopic, kolla in din profil där du påstår att du har skrivit musik sedan 2007. tvivlar jag på, du har säkert skrivit låttexter men har svårt att se framför mig att någon som är så här oerfaren med att anpassa melodier har skrivit musik i två år. faktiskt.
Check it.
Catch a vision, Spread the vibe.

2009-07-26 22:29
sofiespets: hon är tre gånger bättre än dig. bara så du vet.
Producent

2009-07-27 13:38

2009-07-27 14:59
buuuu

2009-07-27 15:25
tycker det är helt okej för att du är så pass ung. Lite osäkerhet och sådära. Träna på så blir det nog nice!
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
Graffare

2009-07-27 15:29
alltså shiit du var ju as bra xD rösten sköööön :D:D
S K B . Graff it dont stop it!!

http://oktaykungblackbook.tumblr.com/

2009-07-27 15:55
vem är sofiaspets ens? förmodligen angelicas kompis. STFU!
Detta är min forumsignatur

2009-07-27 18:39
Tycker att tjejer som har rösten att sjunga ska ta ut det i en starkare låt.
Lite mer fartfylld. jag tycker det för lite svenska tjejer som verkligen tar i så som Beyonce, C-A och Gwen..
 i'm just a secret

2009-07-28 01:11
våga använda din röst, ta in, ta i från tårna! tycker det låter som du sjunger med halsen mest, ta i mer från magen, sjung ut för fan, förlåt svordomen men du måste våga ta i, lek lite, och ha mer delivery och skriv något som berör dig, visst du kanske tror på magi, men det låter inte som det?

säkert massa stavfel etc. heeyy
Follow me at:
myspace.com/krilloboi
twitter.com/krilloboi

2009-07-28 01:22
skiitbra gumman(;
Splaaaaaash
www.myspace.com/victorymusic1

2009-07-28 10:17
Du sjunger ganska falskt, låter lite osäker! tycker det låter lite som lejonkungen :p
men sämre tyvär!!!!

Men öva på, det kan nog bli något i framtiden!!

2009-07-28 10:33
Tkr du sjunger bra lust o kicka ngt? adda msn [email protected] kram
Shoo i stugan Antääh här, ärliga kommentarer är respektabla

www.AnteeMuzic.inc.se

2009-07-28 14:19
P-Lex & FreddeE- nej jag är inte angelicas kompis. känner henne faktiskt inte :p jag förstår bara inte var det bra är i angelicas och fridas sång :p det är min åsikt liksom, ingenting ni behöver gå emot!

2009-07-28 20:44
jag förstår bara inte var det bra är i angelicas och fridas sång

ska det komma ifrån någon som ligger på samma nivå som linneanord? pfft..

2009-07-28 20:59
du är grym girl hahahah grabbarna blir bara avendsjuka dom är för omogna för att förstå att du pumpar musik och inte har en miljon studio där allt låter super tungt men du är grym bruden du rockar gabbes hjärta och det är inte alla som gör din låt är en kämpar låt keep it up girl föresten luffaren själv droppade en låt in och skriv en rad peeeyz

2009-07-28 21:00
http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/audio-och-video.aspx

2009-07-28 21:00

2009-07-28 22:09
ska det komma ifrån någon som ligger på samma nivå som linneanord? pfft..

haha är du dum eller :p det går inte ens att jämföra. bruden rappar och jag sjunger? :p

2009-07-28 22:12
Diggar inte den här stylen men måste säga att du är skit duktig på det du gör! :)

2009-07-28 23:31
Gabbe_Mc : för det första, avundsjuka*
och varför skulle folk vara avundsjuka? folk lägger sina kommentarer utifrån sina åsikter,
så är det för alla som lägger ut sin musik här, för alla överhuvudtaget. Thats the truth..
 i'm just a secret

2009-07-29 00:08
suckass måste det alltid finnas dessa kommentarer på en 16 årig brud som vill göra musik för att få livet rulla en aning simplare och ha kul först och främst. musik är nåt som ska vara fun hajja det fiins mer än bara massor sketna kommentarer sen får du stå i givakt och försvara alla inlägg om linnea nord och sofie spets som inte ens whatta fuck har med tråden att göra så omoget jo måste nog säga det. helt okey kommentera låten på ett soft vis man ska inte trycka ner en person för att hon är beginner och som jag sa så tar man det sound man har och gör sin grej och släpper sin grej liksom smutsa inte ner hennes tråd med skit utan skriv till min tråd om du vill snacka med mig om det illr släpp det och kommentera hennes låt på ett softare vis illr varför inte bar ladda ner låten och säga grymt girl kör på även om du inte tycker den är välds bäst vem jämnför ni me britney spears hahah lägg av illr kanske destiny child man kan inte jämt tro att alla är poffs illr ens når dit man vill heller men visa istället mer glöd och skänk en sida av eran glöd till personen som kanske kämpat för sitt liv för låten aiiit må bäst lev bra angelica peeeyz

2009-07-29 00:15
Tycker faktiskt detta va ganska dåligt & tråkigt. Söt röst hur som helst (;

Orkar inte droppa konstruktiv kritik nu för tillfället.

2009-07-29 00:50
det här var faktiskt tungt!

men tror som nån skrev ovan att du har mer att ge!

dock var det riktigt bra jobbat :), gillar din röst,

fred
http://www.youtube.com/user/jungsubprod
http://www.twitter.com/jungsubmusic

2009-07-29 00:50
Jag tycker den är rätt skön. Nog den bästa låt jag hört med dig :) Fortsätt!
Mina beats
http://www.myspace.com/zyndromeproductions
Rappare

2009-07-29 11:20
jag tyckte det var jätte bra och att du har enorm potential till framtiden.

Däremot...

Vet jag inte om det du spelar in med håller mottet? För ljudkvalitén var sub standard. Och så låter det som att det är nått i bakgrunden som ligger off-key på "i i" grejerna i refrängen. Utöver det har jag inga invändningar. Keep em' coming! :)
facebook.com/idiomatisk - fan page

2009-07-29 13:23
njaaa inget för mig ! som flera har sagt ta i mer och skaffa mer inlevelse så du kmr in i det!
Vice Versa!

2009-07-29 13:33
detta va bra ;D keep it up

2009-07-30 16:44
Gabbe_Mc: ansträng dig inte snubben. vill du mig nått så har du min msn eller en gb att skriva i. På dom här ämnena så ger folk helt enkelt den kritik dom tycker, så är det för alla.
Tänk på dom som är tex med i idol, vad dom får genomgå för jävla kritik när dom sjunger, det är likadant för alla och det är något man får acceptera. Det är likadant för allla, folk behöver inte vara omogna och avundsjuka bara för att dom inte gillar musiken eller sätter kritik, jag gillar låten, och skrev att eftersom hon har SKÖN sångröst ska hon välja mer utmanande låtar, vilket som jag uppfattar är en komplimang ellerhur? om inte annat har du min msn! PZ

i'm just a secret

2009-07-30 17:54
du har så rätt så jag skiver exakt det jag vill och snubben hahahaha kallar mig snubben
det visar ju av dina ord val vilken nivå du står på men som sagt du får kalla mig snubben gubben jag kallar dig suckass och sen så stannar jag nog det här ämnet där det är och låter dig skriva vidare see ya suckass

2009-07-30 18:07
rätt soft låt.. helt okej röst, bäst var reffen och när du sjöng ljust
Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det.

http://www.myspace.com/johanawesome

2009-07-30 20:50
hahah till vilken anledning ska du kalla mig det? för att jag har rätt?
 i'm just a secret

2009-07-31 16:58
verkar vara lite olika åsikter om låten, kul att ni skriver vad ni tycker! Skulle dock uppskatta om ni skriver exakt VAD det är som är dåligt (om ni nu tycker det) så att man kan lära sig något av det tills nästa gång. Tack för de fina kommentarerna iaf ;)

2009-08-01 15:24
fortsätt med sången
du gör det bra