J.L feat Otis - Borta men inte glömd
Shue! Här kommer en fresh ny låt från mig och Otis! Otis gjorde även en remix på denna så jag lägger upp båda här! Änglalik har gjort en skitfin låt på detta beat, givetvis så märke jag inte det förän jag redan reccat och var nöjd, Sorry man! Vers1: J.L Refräng: Otis Vers2: J.L Otis mixade sina verser själv och Erik-ray mixade mina! Propps till han!ORIGINALET! REMIXEN! Vers1: Det spelar ingen roll, Jag är nu sviken av alla. Byggde upp mitt torn. Men fick skiten att falla. Hur ska man orka gå, När man bara tar snesteg. Hur ska man orka vara den personen som bara led. Klart jag vet, Man kan alltid ta sig upp. Men för mig är det svårt, Jag har ju tappat all lust. Men jag har kvar ett ljus, Som håller mig vid liv. Nått att kämpa för, Även om jag dör i krig. Du fanns här hos mig, Och du läkte mina sår. Men den tiden försvann, Det äter upp mig inifrån. Vilket fån jag är, Släppte handen på dig. Kärleken försvann, Men jag fann den igen. Men frågan är, Känner du samma sak? Är det ens lönt, Att jag fortsätter vandra rakt. Förföljd av din skugga, Men din kropp syns inte till. Måste hitta dig, För jag har känner jag har lite tid. Refräng: Jag måste sova. Träffa dig i min dröm. Du är borta. Men du är inte glömd.*2 Vers1: Jag ska följa mitt hjärta, Den ska visa min väg. Tänker fortsätta kämpa, Så länge mina ben bär. Tänker alltid vara den, Som alltid uppskattar dig. Även fast jag är han, Som just tappat dig. Sitter helt själv, Lägger rad på rad. Alltid om dig, samma sak varje dag. Varje andetag, Som jag tar är för dig. Slutar inte föräns hela världens luft är slut. Stunden är nu, Då hela staden gått och lagt sig. Allting är svart, Men du finns här hos mig. I min hjärna, Mina drömmar, i min vilda fantasi. Du finns alltid där, Du ger mina tankar frid. Jag ramlar i, Samma depression igen. Måste hitta dig, Även om du bara är min vän. Prata med mig, Bara för en liten stund. Slutet på låten, Blir en oskriven punkt.
You don't know what you got, until you lose it.
FÖRST Som jag sagt tidigare, riktigt fet låt! Diggar den som fan! ;D Du blir bara bättre & bättre mate! :) Keep it up! ;D Snart dags för collab? ;) Bless! / W
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skönt med lite variation på låtarna johannes, men tycker du ska fortsätta med du kör och inte köra depp för det är inte din röst till för enligt min mening! tycker flowet går sätt segt, stakar på vissa ord/meningar också.. bättre kan du, men ändå helt ok förövrigt =) otis la en skön reff, dock lät "träffa dig i min dröm" lät lite knas.. fred!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som jag sa på msn, låter bra! och ena är bättre än andra på olika sett, good work
När killar pratar snusk till tjejer är de sexuella trakasserier, när tjejer pratar snusk till killar är de 19.90kr/min
de låter bra jl tycker du ska forsätta me den här typen av låtar passar dig bäst, och otis la reffen riktigt bra, big up /Erik-Ray
Hojta till Så mixar jag! http://www.myspace.com/raayb
Tack för kommentarerna :D
sköna verser, men reffen wtf? ;s helt o otakt stressig .. nä den gilla ja inte.. men fortsätt bwoi peace
som sagt på msn, bra jobbat :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
tycker de bra faktiskt. otis la reffen riktigt skönt. du la verserna helt aiit man.
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!
du kör med inlevelse i låten, fett tung, lite deppig men grymt skön! jag gillar den rakt igenom! fortsätt på samma spår så tar du dig långt! Snubben i refrängen är as skön, han satt den!
i'm just a secret
Fin kommentar! :) Tack!
tunga verser J.L .. jesper du vet vad jag tycker om reffen töööng :)
Thanks! :)
tjenare johannes ! riktigt bra låt gillar båda versionerna grymt mycket ! men det känns som att den akustiska versionen får en att lyssna på texten mer reffen va riktigt bra med ! är det bara jag eller låter han som håkan hellström ibland ? :P big up!
J.L du blir bara bättre och bättre! tung låt btw, fortsätt spotta
Halvtaskigt beat på orginalet, stängde av efter 40sekunder. Remixen börjar jävligt skönt akustiken, gillar mixen på din första vers, lite missar här och var men annars låter det bra. Gillade inte ekot i reffen, sedan att han försöker få någon reggae-stil på det. Andra versen flyter på bra. Sedan kommer ju reffen igen då gäller det samma. Man kanske skulle kunna lägga på något schysst instrument så det inte bara blir långtråkigt i samma gitarr slinga hela låten. Men annars ett jävligt bra jobb.
Toastare
2009-07-23 01:17
ingenting som föll mig i smaken iaf, refrängen var bara konstig och passade inte in alls, mycket flowmissar från snubben i verserna. halv nödig text, men om det är så du känner, you go girl men lite weird att du först släpper en låt som handlar om att tänka på hur dåligt nån annan har det och vafan det nu var, sen kommer och gnäller om att du blivit sviken av alla? lame
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm till och med kameramannen tar dig i arslet.
gitarr versionen va jäkligt mysig
Music makes me feel...
ingenting som föll mig i smaken iaf, refrängen var bara konstig och passade inte in alls, mycket flowmissar från snubben i verserna. halv nödig text, men om det är så du känner, you go girl men lite weird att du först släpper en låt som handlar om att tänka på hur dåligt nån annan har det och vafan det nu var, sen kommer och gnäller om att du blivit sviken av alla? lame Inte för att whina, Kritik som kritik...
Jag finner 1 flowmiss i texten... 1....
Nödrim? ifall du hittar ett så får du min högra testikel!
Har jag jämfört mig i låten med personen i storytellen elr? Nej juste...
Och gnäller? Jag säger att man är deppig men man har nått att kämpa för. Hur du kan jämföra det med ett barn som mist båda sina föräldrar samt blir misshandlad hela tiden och sen knarkar ihjäl sig???
"You go girl" Studsa inte upp dig för mycket...
Aja slutwhinat :D peace
Toastare
2009-07-23 01:53
jag menar, om du skriver en text som handlar om att man ska tänka på hur andra har det och att man inte ska gnälla på sina egna problem, bla bla bla, borde inte det gälla för dig med? alltså, om du skriver en text om att folk ska tänka på att det finns folk som har det sämre och sen rappa en text om att du har det dåligt och blivit sviken utav alla, dubbelmoral? sounds pretty damn weird in my ears. aja jag säger bara; du tror du har det dåligt
Klart jag hatar på allting, livet är som en porrfilm till och med kameramannen tar dig i arslet.
diggade remixen mest, helt ok!
1338 one step over
dubbelmoral? Beror på hur man ser på det!
Aja mer kommentarer! :)
robinjohanssons: tycker alla gör sån musik.. eller i saker överhuvutaget så dyker det ju upp saker som typ kändisar: "va nöjd med hur du ser ut, va dig själv" - och vilka gör plastikoperationer... Det där finns i allting. Dock förstår jag vad du menar, men det går aldrig att komma bort från. Man ska ju alltid sätta sig i förtsta rum, så samtidigt som man inte borde tycka synd om sig själv ifall man knappt har några vänner, samtidigt som någon annan mist sina föräldrar, men ibland måste man tänka på sig själv, så hela den där principen blir jävla dubbelmoral!
i'm just a secret
kul att vissa gillar iaf=) vet inte vart någon får att de ligger off i reffen dock;O
robinjohanssons: tycker alla gör sån musik.. eller i saker överhuvutaget så dyker det ju upp saker som typ kändisar: "va nöjd med hur du ser ut, va dig själv" - och vilka gör plastikoperationer... Det där finns i allting. Dock förstår jag vad du menar, men det går aldrig att komma bort från. Man ska ju alltid sätta sig i förtsta rum, så samtidigt som man inte borde tycka synd om sig själv ifall man knappt har några vänner, samtidigt som någon annan mist sina föräldrar, men ibland måste man tänka på sig själv, så hela den där principen blir jävla dubbelmoral! Mjoo ibland görs låtar som folk ska kunna relatera till!
robinjohanssons : maah fucking gå ät skit eller ngt va e du haha kmr med din peter jöback kritik,, stick .. du vet nog nt va musik är isåfall käre robin jöback, bye byeeeee skriv nt mer här om de KÖÖÖÖR MER
haha nice!
du blir bara bättre o bättre ! :D
tackar! Vi drar en sista upp! :)