JoshaN - Varför blicka bak
Nytt shit skapade från alla tankar ja samlat på mig! & ni som klagat på att ja gör så korta låtar, de blir ändring på de nu :)
Låten
Rap/sång: Jag Beat: kommer inte ihåg. Mixning: Jag
Texten:
Vers 1
Yee ja minns de som igår när livet bara flöt på. När ja slapp alla bråk å ingen fråga va för svår. Men inget e de samma inget e de som de va. Men de e tur vi har varandra så att någonting finns kvar. Alla minnen som man har kan inte sätta pris på dom. Ja e nöjd me va ja gjort så ingenting vill göras om. Du kan hata om du vill för ja tror ja överlever. För att ja finns kvar idag å du kan se de som min seger.
Reff: Varför blicka bak, se ja lever ju idag. Samma sak då inget ge bara ta ta. Varför samma fråga som de va då idag. Ingen ger någon något de e bara ta ta.
vers 2
Du vet va ja känner för du känner samma sak. Som att ingenting finns kvar av allt som hände då idag. Varför leva ideal när man kan sprida egna tankar. Å om du faller ner så res dig upp om du har ramlat. Du kan uppnå vad som helst om du bara bestämmer för. Va du vill göra innan dagen då du dör. Kanske låter lite hårt men alla vet att sant. Ja lever för att dö å sedan hoppas att nån minns mig. För den ja va å för de ja stod för. Att aldrig ge upp något som man inte bör. Du lever vatten å bröd å går å tigger på stan. Låter alla trycka ner dig fast att du bara e barn. Ingen ger ingen får alltså plus minus noll. Alla tar eller kräver strävar efter själv kontroll. Söker efter en bekräftelse till varför dom e här. Till varför dom lever å finns i denna värld. Ingenting e lätt å nästan ingenting e gratis. Allt går runt i cirklar från dagis till begravning. Vissa har gått bort å vissa sitter inne. Men alla dom ja älskat sitter kvar i mitt minne. Klart som fan ja saknar dagarna innan ja förstod. Va allting handlar om men de hör till när man blir stor. Yee ja minns de som igår när inget av detta fanns. Men ett liv i de förgångna leder aldrig någonstans.
Reff: Varför blicka bak, se ja lever ju idag. Samma sak då inget ge bara ta ta. Varför samma fråga som de va då idag. Ingen ger någon något de e bara ta ta.
Vers 3
Sluta klaga på andra se va du kan göra bra. Stanna upp sluta vandra sätt nu svar på dina krav. Ge alltid svar på tal om de e något som du tror på. Fly aldrig fältet om de du söker finns att nå. Fortsätt stå för va du tycker å tänker. För de finns ingen mer än du som kan känna de du känner. Livet kan va svårt men man kan alltid slå tillbaks. Resa sig upp å slå till me allt man har. Inget e försent ja e ju fortfarande ung. Men ja vet va allt går ut på fast än att ja verkar dum. Ja vet va ja gjort fel å ja vet va ja gjort rätt. Alla har sina problem lide coolt skit fett. Men varför ska ja klaga har allt som ja behagar. Flickvän vid min sida, riktit bra slut på sagan. 4 år framför micken för att skapa musik. Har lagt låt efter låt, för att sen ta skit kritik. Å ja minns de som igår när ja lyssna på ett beat. Tänkte ja skulle bli kändis me min data mic. Yee ja minns de som igår, min allra första låt. De va åt helvete men nu e nu då va då.
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.
|