Qruu f.t Spades - Eliten sjunger sina orättvisor
Ny låt då! =) finns att hämta härl
Qruus text: Vänta nu lite jag ser människor som lider, borde väl vara på tiden med förändring i livet Råder ständig panik genom skrämseltaktik Som en bomb mitt på vägen här i trängsel trafik Trött på all skit, men tror fortsättningsvis Ännu på demokrati fast på ett enklare vis Människor dör, dör för vår flyktingpolitik Sammanfattningsvis, ja det tycker jag är skit Helt moraliskt förkastligt, man tappar sin fattning Det är någons barn, någons mamma, någons pappa Som vi skickar till döden, lämnar åt ödet Tänk att det berör mig, men inte många andra Många sanna rasister blundar hårt när bomber faller Jag står och håller andan medan vissa beklagar Vissa betalar och visst jag befarar Befarar att vi lever i de sista av dagar
Refr: Eliten sjunger sina orättvisor Det var därför civila dog i kriget Eliten sjunger sina orättvisor Men jag tar ett steg till för att jag tror på livet Brygga: (Eliten är liten, vi andra är många De viftar bort oss, vi framkallar ångest) Makthavare, vad fan har ni gjort? Jo, ni har gjort så att skadan är stor
Makthavare, vad fan har ni gjort? Jo, ni har gjort så att skadan är stor
Spades text: övervakning överallt, dom bevakar oss alla men hatar varandra och sen skadar varandra över saker som aldrig har spelat nån roll dagens människor är som en levande bomb som väntar på att smälla och ta livet av massa för regeringen har makten och dom skiter i andra hela jävla världen har spårat ur människor försöker att inte gråta nu regeringen ignorerar folkets klagosång men även blinda ser saker som världens vapenbrott som har gått över gränsen, långt över bergen där starka överlever och sprider sorg över resten Eliten ser på folket som ligger och skakar. . . jag tror också att vi lever i de sista av dagar
Refr.
Brygga
puss på er alla!
Qruu på myspace Spades på znapmusic
Sötnosarna Represent! "Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar" - Fronda
|