I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filosof - Filosofi [Netplay]

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-07-04 15:17

Filosof - Filosofi [Netplay]

HEEEY äntligen släpper jag Filosofi tanka sprid visa kärlek!
Allt är inspelat i Two Time Studio och mixat av mig!

Kommentera gärna eftersom jag lagt ner så mycket tid och hela min själ i dethär arbetet!

01. Filosof - Min värld
02. Filosof - Vingklippt
03. Filosof - Krigar (med Mami)
04. Filosof - Pojken var jag (med Jonis)
05. Filosof - Vägvisare
06. Filosof - Tiden läker sår
07. Filosof - Sky is the limit
08. Filosof - Regnet faller
09. Filosof - Du vet vad
10. Filosof - Stum

Länk till http://www.zshare.net/download/622196082a85f047/

Bara Kärlek!

www.znapmusic.com/logik

Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2009-07-04 15:19
först. väntar med spänning! kul att du är jävligt produktiv, det är aldrig fel!
 "KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"

2009-07-04 15:27
Trodde jag skulle gästa:O Tråkigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-04 15:36
1.

Min värld.

Träffsäkert flyt. passar sjukt bra med beatet. Härligt tryck i reffrängen.
Tycker dock att du tappar lite efter första halvorna på verserna.

2.
Bra flyt som vanligt och texten var bra. Inte min typ av mixning dock, sån där t-pain röst ibland stör mig lite.

3.
FUCKING TUNG. Reffen vet jag inte riktigt, gillade den inte först men den växer på en. bortsett från den, roltogt jävla bra.

5. Gillar den också, riktigt bra. Beatet var fan sjukt.

7. Öva på engelskan men annars en rätt skön låt med lite hårdare vibes än tidigare låtar. intressant.

8. Nytt flow från dig, kul att se att du hanterar det också! Välproducerad, man hör att du lagt ner tid på plattan.

10. Låter som det brukar, bra men inget riktigt nytt kanske, Gillas ändå.
 "KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
Moderator

2009-07-04 15:46
Ojdå, kom som en överraskning för mig nästan. Fixar hem det nu och kommer med en riktigt kommentar imorgonkväll eller nått när jag fått lyssna lite på det. Kul som faen iallafall, lär vara tungt så! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-04 16:33
Såååååå det här det ska låta bror. Jag har hört visa av låtarna innan så har pumpat dom ett tag. Jag är fortfarande helt stum av låten stum..... Den är helt underbar. Visa han respekt och kommentera detta. Det är dumt att missa någon som kan sitt.
Ni snackar skit på beats, vi gör Logik musik!

2009-07-04 16:55
många låtar var riktigt feta men stum asså shit den blir det att dunka ett jävla tag så jävla bäst är den fy fan vilken text ! ÄLSKAR DEN!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-04 17:07
riktigt bra lät det, ända jag inte gillade var Sky is the limit, men stum var riktigt bra!

2009-07-04 17:30
detta kommer pumpas! riktigt jävla bra som vanligt:)!

Rappare

2009-07-04 18:03
Överfett mannen :) Bra jobbat!
www.vidsidanav.com |
www.myspace.com/3Personligheter | www.myspace.com/EslexSweden | KOLLA MYSPACE DÅ!

2009-07-04 18:13
Riktigt tungt.
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!

2009-07-04 18:33
Tack så mycket gott folk!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!

2009-07-04 20:55
Fyfan säger jag bara.. det här är det absolut sista jag lägger upp här!
Moderator

2009-07-04 23:35
Filosof, ta det lugnan liksom, kommentarerna kommer på mixtapet :) Hoppas och tror att folk vill lyssna igenom först för att ge ärliga kommentarer, iallafall så jag tänkte. Dock la jag en comment för att visa att jag säger mitt senare :)

2009-07-05 01:21
tungt, dock saknas SamzoN. Stum var lätt tungast.

2009-07-05 02:47
Riktigt Tungt bror, diggar låtarna, forsätt spotta ut glödheta rader mannen, du visar verkligen klass o flow // Brynto
Brynto. www.youtube.com/user/leanolito

2009-07-05 05:22
haha lackar för att inte ha fått 50 kommentarer första dygnet, suck..
Tålamod, den här tråden kommer nog leva länge ska du se.

Schysst mix tape iaf, Håller med folk om att stum va den bästa.

Fred.

2009-07-05 13:33
upp , ingen ska missa detta mixtapet
Brynto. www.youtube.com/user/leanolito

2009-07-05 16:36
tack alla kul att höra verkligen! :D

2009-07-05 17:39
Det låter mkt bra, Min värld gillas bäst här :) / Dahl
Dahl, bah gör mitt bästa.

2009-07-05 21:06
fan vilket överfett netplay simon! du lyckades riktigt asså, gillar din stil att du kör nästan hela netplayet själv och jag ser bara att du blir gästad av en person (jonis) det var ju bara BIGUP till din mami som gästade:D:D
håller med samzon, jag blir helt stum av låten stum.. reffen är sjukt underground och röstläget på verserna är överfeta!
fortsätt visa och fortsätt visa på whoa, det är få av dig här vill se dig styra upp forumet lite =)
jag e out, 10/10 på netplayet bra jobbat,peeeeys!

2009-07-05 22:32
TACK SÅ MYCKET! :D boow va glad jag blir! =D
Moderator

2009-07-06 02:06
Sådär kompis, lyssnat igenom hela tapet nu sen igår och ska väl försöka ge lite kommentarer på varje låt, hoppas du uppskattar det iallafall!

01. Filosof - Min värld - Redan släppt låt eller? Tycker den är okej liksom, inget som faller mig i smaken. Men man får en bild av "din värld", hur du levt och kämpat och du berättare det på ett snyggt sätt.

02. Filosof - Vingklippt - Också redan släppt antar jag? Känner igen iallafall. Gillade den inte så mycket då, men har växt för mig nu när jag lyssnat igenom. Tycker du lägger en riktigt skön hook, kul när du varierar dig hela tiden med sång, rapp och allt.

03. Filosof - Krigar (med Mami) - Riktigt snygg låt! Beatet är skönt, får en grym feeling som passar till topicen. Det här är flowet du lägger bäst med enligt mig och du skriver snyggt här också, riktigt kul att du fortfarande utvecklas på det! Hooken vet jag inte om jag gillar eller inte, den är bra, men vet inte vad jag ska tycka om den.

04. Filosof - Pojken var jag (med Jonis) - Enligt mig den absolut bästa låten på tapet! Jag älskar den här, fyfaen vad bra! Jonis är helt sjukt duktig och rösten passar hooken perfekt, sätter sig i huvudet direkt och jag vill bara lyssna om och om igen. Din text är urvacker, flowet sitter perfekt och beatet klingar rätt. Ett mästerverk helt enkelt, bland det bästa jag hört härifrån, och det kommer fram i sista versen när man får helt klart att det här verkligen handlar om dig. För jag antar att det gör det? Så jag uppfattade det iallafall, och jag älskar låten måste jag säga igen, fyfaen vad bra den är!

05. Filosof - Vägvisare - Som dom andra låtarna är den här bra, variation av lite sång och rapp. Märker att du tagit steget från en vanlig whoait till en ny nivå liksom, du har ett stadigt flow och slipat bort alla missar.

06. Filosof - Tiden läker sår - Imponerad av ett lite högre tempo i flowet, plus att du hanterar det riktigt bra. Lät ruskigt bra, skulle vara kul att höra lite mer sånt här, dock börjar man känna saknaden av variation i topics.

07. Filosof - Sky is the limit - Ojojoj, här kom nått nytt. Äntligen nått nytt, låter bra! Engelskan är väl bara duglig men shitta, det är en skön hook som är klart godkänd. Är väl annars inte en av de bättre låtarna, men du ska vara helnöjd med den och som sagt, riktigt kul att du varierar dig!

08. Filosof - Regnet faller - Vilket tempo du fick!? Tyvärr någon flowmiss här och där, men spelar väl inte jättestor roll. Annars gillar jag inte beatet, men texten är riktigt bra. Grymt bra rimschema och att du tagit till dig och utvecklat ditt rimmande gör mig verkligen glad, för det är riktigt skillat tycker jag iallafall. Kul att höra såpass högt tempo för att vara du som sagt.

09. Filosof - Du vet vad - Bra jobbat, dock är det väl ett par rader eller uttryck jag inte fattar bara. Blandar orden konstigt ibland, men flowet är stabilt och så, beatet är väl inte heller mycket att hänga upp.

10. Filosof - Stum - Alla andras favorit? Efter min andra favorit den bästa låten på tapet helt klart. Hooken fastnade väldigt för mig, och verserna är tighta också. Din sång är faktiskt bra, och rösten är überskön. Har väl inte så mycket mer att säga om själva låten, ruskigt bra iallafall.

-

Får väl sammanfatta det hela med att du gjort det sjukt bra och hörs verkligen att det är genomarbetat. Saknar lite gäster, du kunde kanske haft mer än två stycken bara, iallafall en låt med Samzon. Men ändå kul att du kör det själv. Hörs också att du verkligen utvecklas fortfarande, jag tycker du skriver bra och har lätt för att få fram budskapet, sen att du utvecklat ditt rimmande gör det hela bara ännu bättre. Kul att du experimenterar både med flow och rimscheman, det kommer bara gör dig ännu bättre!
Det negativa är väl att du i princip kör med samma topic och budskap hela tiden, kan bli så att man tröttnar på det ibland och att det mesta låter likadant. Jag gillar verkligen det du gör, men kan bli lite trött på att det är samma stil på allt. Var lite samma sak med en annan rappare här, Oneunder som jag diggade grymt mycket , men efter att ha tjatat om samma sak i varje låt han släppte så tappar man intresset. Därför kul om du kan variera ännu mera.
Aja, fick en jävla massa sagt och hoppas att du inte tar nått på fel sätt. Känns som det blev lite för mycket nu så förlåt för det. Du har iallafall utvecklats sjukt mycket och jag gillar det jag hör!

2009-07-06 17:38
ramuz

tack så otroligt mycket VERKLIGEN kul med sånna kommentarer herrejusus! ska tänka på du säger, känner lite av samma sak faktiskt , men har ett par andra låtar jag jobbat lite på som möjligtvis kommer att bli lite av en ny stil :D:D
tack så mycke ännu en gång! :D

2009-07-06 22:14
Tummen upp mayn, alla här vet att whoa suger på o kommentera ^^
Däremot skickas låtarna runt och spelas nog mer än du själv kan ana, så keep it up! :) <3
www.soundcloud.com/knotan

2009-07-07 03:25
Tungt som fan bror! Diggades grovt! BIG UP FILOSOF!!

2009-07-07 05:35
tyckte de mesta va soft somfan :) keep it up

2009-07-07 14:15
tack så jätte mycket hihi :D

2009-07-07 14:30
laddar nu, kommenterar såfort ja fått tid att riktigt lyssna! ser fram emot det :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-07-08 21:46
första upp! :D

2009-07-08 22:20
langar kommentar imorgon när man hört igenom det någorlunda noggrant så man inte bara slänger ur sig meningslöst skit
I see no changes all I see is racist faces / misplaced hate makes disgrace to races / We under I wonder what it takes to make this
one better place, let's erase the wasted / Take the evil out the people they'll be acting right

2009-07-08 22:31
Riktigt bra Simon! Detta diggas! Holla om du e sugen på en collab =)

Länk till http://www.myspace.com/besononline
Http://www.myspace.com/besononline

2009-07-08 23:19
langar kommentar när jag tankat men det tar skitlång tid. kan du inte fixa speedy ? peyz!

2009-07-09 00:23
Riktigt bra, Grymt att du tog med din mom på en track
I Listen But Do Not Understand,I Understand But Do Not Listen.
Men Du Skön Kuk!

2009-07-09 22:05
Nämen har man rätt eller har man rätt?
som jag alltid trodde, att mixtapet skulle bli bra
Alla låtarna va fan jävligt bra & ja
Så fortsätt så simon !! :)

Peace and love

2009-07-09 22:11
Riktigt tunga låtar!
Me like =)
http://www.myspace.com/peppeboah

2009-07-09 22:23
ooh! :D tack så jäätte mycket alla fyfan det här ger mig leende som sitter ett bra tag! :D:D

2009-07-25 15:41
UPP PÅ DEN HÄR!

2010-03-26 02:36
upppppppppp!

2010-03-26 08:58
Tankar ner just nu. Kommenterar senare igen.

2010-03-26 09:10
http://www.speedyshare.com/files/21622266/Filosof_-_Filosofi_Netplay.rar

Där har ni speedyshare. Filosof har fått lösenord på PM om han har något emot det eller bara vill ta bort den igen.

Filosof

Har inte lyssnat på allt än men än så länge så låter det SJUKT bra!

2010-03-26 14:37
tuuungt skit filosof, whoa sov inte på denna vafan!

2010-03-26 15:51
Fyfan vad vägvisare är sjuukt tung!!!. mer shit från Filosof!!

2010-03-27 02:26
denna netplay är som sagt rätt gammal, om jag ska vara ärlig (i dagsläget) suger dom här rakt av, min personliga favorit i denna måste bli "Stum" men det har sin förklaring också.. NYTT SHITT ÄR PÅ G riktigt feta saker! Har fått min son nu, han kom den 18e så har rätt mkt att stå i, men det är ETT HELT NYTT SOUND för er alla, ni kommer tappa hakan jag lovar er! Musikvideo är på G också håll utkik efter mitt projekt "i ett barns ögon" jag ger allt till er! måste passa på att säga att jag flyttar bort från sthlm nått år också och den flytten kan bidra med lite förseningar till arbetet, men som sagt, hela skiten kommer att ta sin tid och jag låter det ta den också. För jag vill slå på stort den här gången. U will see :)

BLESS got folk!