I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sleez - Magiska Minuter (Mixtape)

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-06-16 21:37

Sleez - Magiska Minuter (Mixtape)

nu är den släppt .. äntligen! det blev inte 18 spår, men orkade inte mer. 15 blev klara, och jag väntar fortf. på lite gäst verser, men det får komma på nästa platta isåfall! :)

Länk till http://phille.ownit.nu/Sleez%20-%20Magiska%20Minuter%20(Mixtape).rar

Tracklist

01. Låt oss presentera Ft. Eddie, Antagonisten & Grizzly (Prod. av CCC)
02. Jag har lärt mig Ft. Melina (Prod. av Spice)
03. Jag har varit där Ft. Melina & Walle
04. Mycket att skriva om Ft. Max (remix)
05. Laddad som aldrig förr Ft. Melina & Kronqvist
06. Jag vaknar upp nu Ft. Eddie
07. Fuck with us Ft. Denci, N.M.E & Hummel (Prod. av CCC)
08. Bryter mig fri Ft. Grizzly, Nicke Dahl & Max
09. Mitt andra jag Ft. Eddie (Prod. av eddie)
10. Stannar kvar Ft. Wizdom
11. Min egen begravning Ft. Anta, Melina, Max & Walle
12. Världens åttonde underverk Ft. Eddie
13. tankar på beats Ft. Eddie (Prod. av Spice)
14. Ingen fara Ft. Eddie & Anta (Prod. av spice)
15. Låt mig va Ft. Eddie och Melina

Länk till http://phille.ownit.nu/Sleez%20-%20Magiska%20Minuter%20(Mixtape).rar

ge mig lite kärlek folks, och ge mig konstruktivt! känns som att lite av plattan kunde blivit bättre, men är ändå sjukt nöjd!

Kärlek! / S

(Inlägget ändrat av luthgr3n 2009-06-16 23:19:14)

Södra Sidan , ÄR NI MEEED!!!!!!

2009-06-16 21:37
ska kolla in

2009-06-16 21:44
inte en enda sololåt, kefft som fan

2009-06-16 21:58
kaboooooom!!! :D droppar kommentar i morgon mayne!

Moderator

2009-06-16 22:30
Ser spännande ut, ge mig tid och jag kommer lyssna igenom det!
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-06-16 23:18
kommer säkert låta bra detta, kommenterar när jag lyssnat igenom det :)

2009-06-16 23:47
Tyckte att tracken med Wizdom var grymt bra! :D
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-06-17 00:50
Ska lyssna igenom och skriva en utförlig kommentar imorron! Kul att det är släppt iaf.

Saaaaaaaaaaaaaaarvi
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-06-17 13:23
01. Tycker din acapella är liiite låg Phille. Eddie, din första vers är mycket bättre än din andra, lite synd att det blir så ojämt där. Gillar beatet, är nöjd med min del även om det är sjukt längesen det spelades in. Max intro är det fulaste introt jag hört i hela mitt liv hahaha :D. Farligt Danne att lägga en sån rad: "Ingen bryr sig om ditt namn när du släpper diss på diss" med tanke på din bakgrund ;).

02. Undrar om din första vers här inte är det bästa jag hört med dig Phille, enligt mig en av dina bästa prestationer på tapet. Både text och rapmässigt. Andra versen är sämre tycker jag, tredje versen ligger mitt emellan första och andra i kvalitet. Melinas hook är sjukt skön och beatet är rätt nice ändå asså.

03. Håller fast vid att du gör dig bäst på denna typen av låtar. Melinas röst är Melinas röst, det blir aldrig fel :). Walle har stannat i utveckligen låter det som, tycker det låter sådär helt enkelt.

04. Detta beatet är sjukt skönt! Också en av dina bästa prestationer på tapet, kan inte låta bli att gilla hooken heller. En DeppMaqs-vers som håller bra standard, en av de fetaste verserna på tapet.

05. Gillar inte när du låter såhär, och jag gillar verkligen inte den här typen av "hårda" låtar. Sjukt intetsägande och löjlig låt och Kronqvist är inte bra någonstans tyvärr. Det enda som lyfter låten är hooken.

06. Här låter du alldeles för ansträngd Phille, lite som du gjorde back in the days. Tycker Eddie äger denna låten, rakt av.

07. Denci har jag aldrig hört innan, han var bull. "Svenska och skånska" - Hmmm tillbaka till skolbänken. n.M.e's acapella är alldeles för låg, annars tycker jag det är en rätt fet vers. Tycker det skulle varit mycket mer power i hooken, den har potential, men blir sjukt tam här! Sleez, ännu en gång en hård låt, tycker inte det går ihop. Du måste hitta ett röstläge där du kan låta rugged utan att låta överansträngd. Hummel, har riktigt fet röst tycker jag och versen är helt okej. Dock tror jag den räddas av rösten till stor del.

08. Nickes vers är skitfet enligt mig! Jävligt otippat med autotune på ditt mixtape Phille haha vad hände med det. Hooken is what it is, hoppas folk gillar den, det gör jag. Max lägger också en ruggigt fet vers här, bättre än på "Mycket att skriva om". Här måste jag säga att även om du lägger en rätt bra vers Phille så är både Nicke och Max på en annan nivå änsålänge. För övrigt tycker jag detta är den bästa låten på hela tapet!

09. Tycker det är lite tråkigt att du kör exakt samma flow i alla låtar Eddie, hade velat att du switchade upp det lite ibland, hade vatt skitkul att höra! Tror du blir lite för bekväm och håller dig inom en säkerhetszon. Tycker inte hooken passar in för fem öre.

10. Wizdom är väl okej egentligen, men samtidigt låter det så sanslöst ointressant så man bara vill spola. Här passar hooken in mycket bättre, men hade velat ha tydligare mix på den. Din vers är också för dovt mixad tycker jag Phille. Annars tycker jag att din vers är mycket bättre här Phille, du lyckas komma närmare det jag menar med att låta rugged men inte som du skiter på dig! :)

11. Jävligt skönt beat. Danne, här är du fet! Asså feeeet! Kul att höra. Melina briljerar, fyfan vilken skön hook. You the shit girl ! :) Phille, du gör också bra ifrån dig här! Skön lyssning. Max vers låter extremt gammal, ändå tycker jag den är skön. Det är dock sjukt stor skillnad på denna versen och dina nya grejer, holy shit asså. Är Walles vers fortfarande helt omixad? Det låter katastrof iaf. Utan den sista versen är detta en given kandidat till "Bästa låten"-utmärkelsen. Men den faller på slutet, jävligt synd.

12. Beatet är skitnice, shit va sjukt haha! Sleez här låter det bra! Tööng vers. Eddie din del av hooken här läggs också i samma flow som du har i alla dina verser, switch it up son!

13. Denna låten är tråkig rakt igenom tycker jag. Orkar inte skriva så mycket på alla, men en av de sämsta på tapet.

14. Samma flow Eddie, karbonkopia. Dock gillar jag faktiskt hooken! (Även om samma problem infinner sig till viss del). Sleez, nej nej nej, inte detta röstläget aaaaaahhh. AggroDanne, detta gillar jag inte heller, men det vet du.

15. Här kan man se antydan till lite switches, kul att höra E! Melina, tycker detta är din sämsta hook på skivan men samtidigt är den långt ifrån dålig. Här låter du rätt säker Phille, lite så släpig, trevlig överraskning.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-06-17 17:14
thänx peeps! och tack björn, för en clean komentar! sjukt kul att se :)
fler sånna folks!

FLER DÅ?!

2009-06-17 19:38
min tur att vara långrandig!

1. haha introt är fett kul/fult, det var en bra kväll vi hade där även fast det var ett tag sen nu:) jag tycker det är cleant rakt igenom men walle som snackar i slutet är sjukt låg och får det låta bull outro på låten.
7/10

2. beatet är fett och man hamnar direkt i en stämmning i introt när du snackar på melinas ljuva stämma, som bear sa så är första versen åtminstånde topp3 sleezy prestationer, tycker vers 2 och 3 är bra men når inte upp till samma nivå, och vers 2 känns för hög.. Melina gör det fett..
8/10

3. Denna låten gillar jag starkt rakt igenom, älskar refrängen, så mkt känsla i låten, denna ligger redan på ipoden så mkt bra betyg här! blir en 9a för den saknar nånting för att bli en 10poängare!
9/10

4. Tycker ni båda lägger det bra och refrängen är riktigt riktigt bra men dock känner jag inte denna (förutom refrängen) av nån anledning.. vet ej varför tyvärr..
6/10

5. gillar ditt röstläge i denna men en aning för mycket, tycker du ligger för högt på beatet på denna med.. refrängen är som vanligt när det kommer från melina tvärfet:) dock rätt ointressant även om hon levererar fett som få! vers två inleder tight som fan men tycker han tappar på sista 10 raderna typ.. beatet är rätt tråkigt tycker jag här oxå..
5/10

6. haha topgun låten:P beatet är fett! tycker jag själv lägger en rätt tråkig men godkänd första vers, min andra därimot är jag rätt så nöjd över. du lägger det fint på båda dina.. nu när jag inte hört denna på ett tag måste jag säga att jag tycker att refrängen är ganska bull.. förstörde låten lite känner jag :$
7/10

7. vers 1 tilltalar mig inte tyvärr och tyckte att beatpausen är rätt fult timad! refrängen är en av dem fetare på detta släpp tycker jag(wei jag som mixat :P ) vers2 är fet rakt genom, vers 3 är kool men inget som attraherar, vers 4 gillar jag hur han börjar, men resten är soft men mixen är keff där och hans add lyfter inte upp som det är tänkt. förlåt CCC men beatet är sjukt tjatigt och jag tröttnade på låten efter första refrängen..
4/10

8. denna gillade jag som fan faktiskt, mer och mer efter varje gång, men den känns lite tunn och låg, tycker tyvärr refrängen är lite rörig, låtens svaga länk. tycker rappen på denna låt håller hög nivå! max var bäst.
8/10

9. che reklam för mitt andra jag. jag gillar denna men känns lite tråkig på nått sätt ändå, långt ifrån bästa låten på mitt kommande släpp!

10. Vers ett är tyvärr inte mer än okej, inte hört mkt av dig wizdom och denna versen får mig tyvärr inte vilja höra mer utav dig heller. no offence! refrängen är sjukt snygg på alla sätt, skulle jag sätta betyg på bara refrängen skulle den fått en klar 10a! tycker din vers känns låg i kontrast mot vers 1, första versen ger mer powerup intryck och din vers känns mer powerdown..
7/10 tack vare refrängen..

11. älskar antas vers här, förutom hans sista rad som slutar kanske lite för tvärt. refräng är tung som fan, du lägger en fet vers, max lägger det fett. walle förstör låten, både för det låter som att den är inspelad med en toys r'us mick med brukigt och brusigt ljud samt jag tycker inte han håller nivån som läggs i dem 3 första verserna... totaly loooove mellys vers, men beatbreak förstör här med tycker jag.. anta ägde denna... utan walle alternativt samma kvalite och den tangerar på en 10a!
9/10

12. beatet är killer, rappen ligger felfritt utan att sticka ut nån utav oss.. återigen tycker jag beatbreak förstör, nu i refrängen. och jag tycker refrängen vart en aning grötig här.. tror vi kunde gjort refrängen 100 gånger fetare!
7/10

13. asså denna låten suger haha, beatet är fattigt och våra verser är knappt session nivå tycker jag.. tycker du skulle skippat detta spår mayn!
2/10

14. min vers känns lite off eller så hade jag en dålig dag.. textmässigt bra här tycker jag själv iaf:) vart rätt nöjd med refrängen men hade kunnat bli fetare...
din vers är kiol men gillar inte sättet du kickar här så jätte mkt men ändå bra!
anta gäller samma där, du kör lite som sleez(eller tvärt om?) på denna och jag gillar inte det inte så fantastiskt mycket. inte mer än okej här gubbs.. vi kan alla mycker bättre! beatet är rätt tjatit här men ändå småkoolt..
6/10

2009-06-17 19:38

15.beatet är killer, gillar hur jag kickar på denna, känns närmare "Eddie" idag... tycker inte riktigt refrängen gör sig till rätta här asså, mxade om den 3 gånger och vart inte nöjd och är fortfarande inte nöjd med min mix på denna, denna har mer potensial än vad den visar, fortfarande inte dålig nånstans.. men känns inte som att den är helt klar pga min dåliga mix på refräng.. sleez du lägger en riktigt fet vers här!
7.5/10

Sammanfattning
jag hade tyvärr högre förväntningar på ditt släpp mayn, på tok för stor skillnad på det som är mindre bra mot det som är riktigt bra, lite så dem säger inom sport, "för att bli riktigt bra krävs det att man har en hög lägsta nivå" (gäller allt, beat, mix, rap och gäster)och får lite den känslan här av den stora variationen.. jag tycker ändå detta är ett bra släpp du gör med mycket godbitar men känns ofullständigt med vissa låtar som bara känns som utfyllnad för att komma upp i godtyckligt antal spår för att kunna släppa den.. för du är ingen dålig rappare mayn! du är tung!

favoriterna: min egen begravning, bryter mig fri, jag har varit där och introt!
floppen: tankar på beats.
överaskning: Max, inte lyssnat på dig förut även om jag hör ditt namn ofta!
besvikelse: att det känns som ett stressat släpp där inte allt är helt genom arbetat.
mig själv: ända riktigt bra jag lägger är första versen i introt och andra versen i jag vaknar upp nu, resten känns mediokert från mitt håll då dem flesta är lite äldre nu..

Slutbetyg:
7/10

du kan bättre än vad du visar mayn!!

tack för mig! peeys

2009-06-17 19:53
Tack som fan Grizzly för sjukt värmande ord! Värmer mer än sioooolen!!!

Ska ladda ner, o lyssna vid tillfälle Phille :)
melly mel

2009-06-17 19:59
Eddie! tack dina ord värmer lika mycket som Grizzlys! mer än SIOLEN!!!
melly mel

2009-06-17 20:10
tack eddiebooooy =) sjukt kul att se någon skriva så mycket! ja, nästa platta blir fetare.. som du redan vet, så lärde jag mig att mixa under tiden jag gjorde skivan, så om folk undrar, så är det därför det är lite knas kvalité på lite av skiten.. men det ordnas upp till nästa platta! :D

FLER?!

2009-06-17 20:11
walle, köp en ordentlig mick, vafan hände med ljudet? kjell & company?

annars va plattan ungefär som jag hade tänkt mig.. nått jag hade tänkt på till nästa gång är att kolla volymerna på alla spår innan du smäller ihop ditt nästa mixtape.. så det inte e så jättestor skillnad..

peyz

maxan
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2009-06-18 16:15
han recca faktiskt hos mig, men mitt ljud var fucked då! men fuck it, jag klödda till hans vers, och står för det! nästa blir fetare..

FLER?!

2009-06-18 17:44
Fan hade högra förväntningar på detta, faktiskt lite besviken på detta man=( Diggade inte så många låtar alls tyvärr=(

Min egen begravning var tvärfet, djup och känslovarm låt eller man man kan säg=)
Sen Laddad som aldrig för diggar jag oxå, mest för att jag gillar dig i "hårda låtar", ser att många gillar när du e mer laidback phille, men jag diggar ditt aggro i rösten när du kör på.
Antar att den är en smaksak, men "lugna" mjuka" rapplåtar är nästan inget för mig, finns många bra rappare, som tex, Max, Magna och Filosof som kan göra överfeta lugna sköna låtar, men tycker dock inte om när du gör det mannen, men många andra diggar ju det så kör på den stilen även om jag inte kommer lyssna på dom låtarna:P

Hoppas verkligen nästa släpp blir fetare, med lite mer "hårda" låtar, för det är hiphop för mig, visst rappare kan kicka lugna och känsliga låtar, men man ska inte fylla ett helt tape med dom som jag tycker att du gjorde här, hata om ni vill, bara min åsikt.

Sen önskar jag att kronqvist släppte fler låtar, diggar han och vill höra han utvecklas, för det finns potential där
Anta
Max
Melina höjde nivån på denna mixtape du kan bättra phille, och resten var inget för mgi tyvärr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-19 11:54
TO THE TOP!
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-06-19 14:33
Mixtapet höll bra klass som fan har tyvärr inte tid att droppa konstruktiv kritik idag men en sak bara. Min vers på "fuck with us" Ligger fortfarande offbeat som fan =(..

Men måste säga "min egen begravning" va bäst på tapet...

Keep it up mannen!
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2009-06-20 02:05
thänx peeps .. off beat? sorry isåfall, men som jag sagt innan så lärde jag mig att mixa under tiden jag gjorde denna skivan, så därför det låter som det gör! nästa håller mycket högre klass kan jag lova.. sorry om din vers ligger off mayn, men det är inte alls mycket annars hade folk komenterat det!

FLER?!
Rappare

2009-06-20 12:23
gillar min egen begravning rätt mkt, dock e beatet/slingan eller nåt väldigt känd, många som kört på det.

Resten av låtarna dalar det lite fram o tillbaka, men tkr standarden översett är väldigt hög, riktigt bra grejer med andra ord!

Rappen håller hög klass och Melina, damn, skön röst du har!

Fett släpp, några av låtarna kommer med stor sannolikhet sparas!

Fortsätt så här!:)

/Spiken

2009-06-20 17:32
tack .. fler?

2009-06-21 11:30
FLER?!

2009-06-22 20:44
inga fler då?

2009-06-22 21:36
sjukt soft. håller med BearC & dom andra. riktigt bra mixtape,
Eehhm,

2009-06-22 22:14
Anta's verser är så jävla sköna, eddies verser också. Sleez keep on going, du blir bättre & bättre ;)
Eehhm,

2009-06-23 06:12
thänx .. men komigen nu whoa , FLER FAN?!

2009-06-27 16:58
komigen nu .. fler då?
Moderator

2009-07-28 21:50
Haha haft detta på datorn hur länge som helst, så packade upp det idag och ångrar verkligen att det legat så länge! Riktigt bra genomarbetat och det höll hög klass, tycker du släpper det här med en hög lägstanivå! Något beat hade jag hört förut, eller iallafall samma slinga. Men i vilket fall så lär den spelas ett par dagar framöver iallafall så man kan få fram lite guldkorn, fortsätt jobba!
Och sorry för jag uppar, men ville bara skriva lite vad jag tyckte.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-08-02 03:17
tacktack! kul att höra..

FLER?!

2009-08-04 12:01
inga fler då ?!