Att vara hiphop för mig är att veta hiphopens rötter och vara en del av att ta hiphopen framåt och utveckla och bevara den. Jag kan gå och störa mig på personer som går ner för gatan i slickade jeans och ett par shutter shades och kalla sig hiphop, men det mest för att majoriteten av de personer som jag pratar hiphop med idag, som klär sig så, vet ingenting om vad det var som drog igång hiphopen och vad det EGENTLIGEN är som jag skulle vilja kalla hiphop. Det är väldigt fördomsfullt av mig men det är så jag känner. Att artister så som Wu tang clan och N.W.A ska hammna under samma genre som Kanye West och 50 Cent är bara förvirrande. Jag föredrar det första men kan även tycka om de senare, men det jag vill komma till är att jag inte vill kalla det senare för hiphop. För någon som inte kan hiphop så är det förmodligen bara förvirrande. Det finns trots allt inte så mycket likheter förutom att det förekommer rapp på båda sidor... Nu svävade jag iväg lite, men jag bara kände att jag vad tvungen att skriva. Baggie Jeans fo life! Nu till låten.. Helt ok, textmässigt helt ok. Kändes som det var lite flowmissar ibland men inget väldigt märkbart!. Kvalliten kändes också lite sådär? Annars var det en rätt ok låt! Peace och fortsätt med det du gör!
I'm like a black man without his cane!