Wizdom - Förebild (56 bars session)
Shue!
Här kommer en 56 bars session, ganska snabbskriven. Skrivet om hur det är att vara en förebild, och hur lätt det är att göra fel eller gå överstyr.
Mixningen står Otis för, allt annat har jag själv gjort.
Länk för nerladdning: www.speedyshare.com/364325393.html
Länk för lyssning: www.myspace.com/wizdomrap (Ligger på 3e plats i spelningslistan)
Text:
Jag visar vägen för dom som vill att jag leder den - En förebild precis som Jesus var för barn i Betlehem - Är inte kristen eller så, vill ej att ni ska missförstå - Tror ej på någon gud som lever uppe i det himmelsblå -
Förväxla oss inte nu för att han vandrat på ytnivå - För om jag sammanfattar min räp, du vet att det flyter på - Håller mig i flytande form, jag skryter enormt - Men det är dags att byta form så nu byter jag om -
Så jag kan ta på mig den ledarroll som väntas av en förebild - Jag blev hånad i början men jag gissar att det hör väl till - Försökte styra upp men ändå gick det överstyr - Så jag är tillbaks igen för att ta er med på äventyr -
Så avsluta din pedikyr, släpp taget om din broschyr - Jag är han som gör ditt jätteafro till miniatyr - Snor barnens konfektyr, jag suger blod från en vampyr - Jag säger jag är en förebild, medan du bara är yr -
Dags att sadla om, så hoppas att du sadlar rätt - För om jag väljer själv så sätter jag dig på en skadad häst - Barbacka, där får du sitta med en barnjacka - Som sitter så tajt att du har svårt att känna dig avslappnad -
Bracka , det är en skildring av min fantasi - Som lever i mitt huvud med en allergi mot afasi - Som jobbar som ett arbets-bi på batteri - Kan någon snälla bara skärma av min hjärna med ett draperi -
Men det är dags att visa att jag kan ställa mig upp och tänka klart - För jag har kämpat som en jävla galning sen ett tag tillbaks - Att kunna vara den förebild som jag vet att jag klarar av - Åt mina bröder och systrar, vill ej att ni förklarar hat -
Så jag ska stampa upp en stig som ni kan vandra på sen - Vill att ni själv ska se klart, så putsa glasögonen - För jag ska ta er hem, jag vet att ni har hamnat i kläm - Inte lätt att vara en vän när man ej känner sig själv -
Jag menar tror du verkligen att man kan lita på den som - Inte känner sig själv, byt då väg eller vänd om - För det finns några linjer som är till för att följas - Om du bara är dig själv så har du mindre att dölja -
Du kan satsa på nya saker, satsa på ett nytt liv - Men det kommer inte att ske, innan du har bytt stil - Så du får väl börja på noll, men det spelar väll ingen roll - För det tar ju ändå tid innan man finner kontroll -
Stabiltet, sluta dega, försök skaffa ett jobb - Jag ville inte leva livet som en rappande snobb - Så jag släpper en bomb, för att jag vill visa för dom - Att jag inte äger så mycket men är ändå lika stolt -
För det är det som kännetecknar mig som person - Jag är inte som andra, bara en spekulation - Det är så att jag tror att andra inte håller sitt ord - Ingen vågar stå för sig själv i våran generation -
Var inte rädd för att nå ut med dina egenskrivna ord - Jag står för vad jag tycker skriver en egenskriven bok - Om hur jag gjort för att kunna kämpa som en förebild - En labyrint, tro mig jag betalar inte ett öre till -
Jag snackar inte pengar, pengar är inget problem - Det är den tid jag lägger ner som sedan skakar mitt system - För jag har kämpat i timmar, vi snackar övertidstimmar - Men ändå känns det som hela världen är döva och blinda -
/ Wizdom - www.myspace.com/wizdomrap
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
|