vers1 Jag sätter mig och skriver tankarna håller mig vaken / Tankar om en tjej, jag har aldrig sett på maken / Den finaste jag sett... det är galet / Jag hoppas för dig själv att du tog de rätta valet / För jag har förändrats på många sätt / Och jag vet mycket väl att med dig känns det rätt / Men vad kan jag göra mer än bara hoppas / Att du blir min så jag slipper låtsas / För du lever i min dröm, en dröm där vi är kära / Där vi lever för varann, och står varandra nära / Jag hoppas den slår in snälla hitta tillbaka / Du är den jag saknar jag vill se dig när jag vaknar / Tiden med dig var det bästa i mitt liv / Vad var jag för dig, var jag bara tidsfördriv? / Jag skriver ifrån hjärtat det här är min sanning / Jag älskar dig föralltid, jag sviker dig aldrig! / Vers2 Minns du första kyssen vi satt ner o snacka / Ditt huvud mot min axel det var då jag börja fatta / Vi såg varann i ögonen, sen så hände det / Sen sluta det med att du följde med mig hem / Fan vad jag saknar den tiden vi hade / Lätt att va efterklok, jag ångrar att jag sabbade / Du var värd mycket mer, än vad jag bevisade / Att jag hade problem fick dig att bli lidande / Jag säger de nu, förlåt mig min ängel / Kanske är för sent men jag menar vad jag säger / Jag vill att de blir vi igen, jag vet att jag kan / Skit i va folk säger jag tar vara på min chans / Kommer hålla dig trogen, som jag alltid gjorde / Jag vet jag gjorde saker som jag inte borde / Men nu är jag mogen, du gjorde mig till man / Och allt som jag ber om är en sista chans /