Edda - Ni som har legat med ett skåp (Live)
Har fått lite önskemål om att slänga upp en spelning där jag kör "ni som har legat med ett skåp" Detta videoklippet är från klubb sky i Oskarshamn där jag och ismen hade en spelning. Med mig på scenen som sidekick har jag Jos och som dj ingen mindre än kunnta ;) Folket i Oskarshamn va grymt sköna även om det bara var några som vågade sig upp på dansgolvet. Lite senare på kvällen när vi alla var glada på både det ena och det andra ville folket att vi skulle freestyla på vägen till hotellet. Här har ni ett klipp därifrån.. Propps till Flibben bakom kameran!One love / Edda
www.eddaonline.se
haha, soft avslut på freestylen! beatbox/skittjock raden! live spelningen var också soft, verkar som en kul kväll!
Fett tungt! Andra snubben på fresstylen la de fett som fan :) keep it up!
coolt
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Änglalik & tompa tack ska ni ha.. Ja det va en riktigt rolig kväll ;)
www.eddaonline.se
Fett med lite freestyle! Båda 2 la det nice! Dock känns skittjock raden played, eller kanske bara jag som hört den för många gånger ? :P fett i övrigt! peyz
kul att du gillade det Ubbii :)
www.eddaonline.se
Jag har sagt det förut och jag säger det igen! /Tror jag... Du var grym live på den där videon! Dock kändes det lite som att din sidekick var lite för taggad haha! Men det är najz ändå! Skönt som fan i början "DAMN" Freestylen var också grym! Du drog roligare rader än kunnta! One love! / J.L
You don't know what you got, until you lose it.
Word på LindeR. Han va alldeles för vild xD Men de va fett fortsätt såhär mannen ;)
Nice live och ganska skön freestyle ;)!
Allerhed-$tudio$ Rappen har tagit över mitt liv... http://myspace.com/gata-i-blodet
Tack boys! Synd att ni inte gillade jos, jag tyckte han gjorde bra ifrån sig..
www.eddaonline.se
Jag tyckte Jos var okej, men han tog lite mycket plats om han bara var där som sidekick:) Båda var soft på fristil, Edda var ju snäppet värre. Tror jag skrev det sist den videon var uppe, men fet skit asså! Keep it up :)
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
där har ni dudes i audioforumet en kurs i fyllefreestyle a och b haha props till edda!
www.twitter.com/mzamora036
Med mig på scenen som sidekick har jag Jos HAHAHA Sidekicken JoS som proddade 4 av alla 5 låtar som edda körde.
Här har ni låtlistan på "Edda:s spelning"
1. Släng upp en hand (JoS egen låt med en extra vers live av edda) text:JoS&edda
Proddad av:JoS 2. Ligga med skåp (eddas låt med JoS som sidekick) text:edda
Proddad av eddas producent
3. Trodde Du (JoS låt med edda som sidekick) text: JoS
Proddad av: JoS 4. Kör ditt race (JoS & Edda) text: JoS & Edda
Proddad av: JoS 5. Vi ska ut (JoS & Edda) text: JoS & Edda
Proddad av: JoS Och edda skriver att inte ett skit om att JoS proddade?
I smell P*SSY!
NY MUSIK!
2Pjäser... Då kanske du borde svara på detta!? Vem kontaktade dom av oss två och bad komma och spela? Vems spelning var det? Vems ansikte var det på planscherna? Jag frågade dig om du ville hänga med som min SIDEKICK både i Mjölby och i Oskarshamn (trots att det va flera andra som ville) eftersom du va min homie då! Vem var det som frågade mig OM han inte kunde få köra 2 av sina låtar trots att det var min spelning? Självklart lät jag dig göra det, thats what friends do... Men hade aldrig tagit med dig om jag vetat att du skulle fått storhetsvansinne och bli helt annorlunda efter det.. Hade "ligga med skåp" låten vart proddade av dig så hade jag givetvis skrivit att du proddat den, men det har du inte. Snälla gå vidare nu, och vill du något mer så kan du ta det i pm. enoght....
www.eddaonline.se
Dom två sista inläggen gjorde iaf tråden intressant.. Få se på en riktig sån där corny whoa-beef nu när ni ryter så där lagom högt i pojkrummet så inte grannarna hör er...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shit, blev d lite jobbigt nu? Du vet att varenda ord som skrevs är sant!
NY MUSIK!
Ni var ju najs live!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2pjäser Japp allt jag skrev va fakta. hiccory haha näedå det är nog ingen risk :) RebeccaJones Kul att du gillade det :D
www.eddaonline.se
Håller med 2 pjäser om att det inte är din spelning bara för du sagt till arangören att det är ditt material, Pga det Så hamnar din bild/namn på planschen. Jag ser det som att du framför nått som inte är ditt. Oavsett om det är bra eller inte. Peace out!
Spades är så jävla keff Hahah!
Atlemusic Ok, men allt är ju relativt.. Arrangören kontaktade mig och bad mig komma och köra min show så länge jag körde "ligga med skåp". Jag har aldrig tagit åt mig äran för att ha proddat låtarna så vet inte vad du fick det ifrån. Och showen ser annorlunda ut beroende på vem som är sidekick. När Nema är med kör jag 4 andra låtar, När Jayson är med kör jag 4 andra låtar, Och nu när jos va med så ville han ha med dessa låtar och eftersom vi va bra polare då så fanns det ingen anledning att neka honom det. Eftersom vänner ställer upp för varandra. (trodde jag).. Tjo!
www.eddaonline.se
håller med edda fullt ut. hade han kört med någon annan hade han antagligen kört andra låtar som han och sidekicken klippt o klistrat ihop tillsammans. sen som han nämde tidigare har han aldrig sagt att han proddat låtarna. ligga med skåp va prio 1. (den låten som han blev ombedd att köra) dom andra låtarna körde han ju för att dom gjort dom tillsammans. Peeyz
Put your faith in your sword, and the sword in the Pole
Detta är mina sissta ord i denna tråd. JAG LOVAR! Personligen tycker jag att du är pinsam edda. Detta är fallet: Du ringde mig och frågade ifall jag ville göra en spelning med dig och att vi isåfall skulle köra låtarna som vi hade gjort tillsammans. (antar ju att d var för att du prioriterade att d var bäst för spelningen. D hade avgjort vem jag hade valt att ta med iallafall. Så kom inte o snacka om att d var för att vara kamratlig!) DU RINGDE OCH VILLE HA MED MIG! INTE TVÄRTOM! Jag sa att kravet var att vi kör lika många låtar var. Du sa Ja. Vi bestämde tillsammans att dela gaget 50/50 (vilket d var du som föreslog) Efter spelningen ville du inte att jag skulle vara med när vi skulle få pengarna av klubbägaren. Så jag gick ut o väntade på dig, snackade med Sober som sa till mig att vi (du och jag) fick 3000kr för spelningen. Sen fick jag fick 500kr av dig i handen. Vi snackade i tele nån vecka efter d och du lovade mig efter det att vi inte hade fått mer pengar. JAG VALDE ATT TRO DIG. Men sen sket du i att ens skriva med mitt namn när du la upp freestyle-videon men nämde varenda annan jävel som hade haft del i spelningen. Där blev jag sur på riktigt! ALLT DETTA ÄR OCKSÅ SANT OCH D VET DU! O D E JAG SOM HAR STORHETSVANSINNE???????? Vakna upp för fan! D e du som inte har en gnutta respekt i kroppen. Men du pissade på fel gubbe. Jag kräver inte mkt. Är en enkel snubbe. Men nån stans får man ju dra gränsen för såna som du. Men sanning skall segra och folk som rider på/utnyttjar andra och pissar på dom sen kommer att avslöjas. MORAL KALLAR MAN SÅNT. Bekant ord? allvarligt, tilloch med din egen brorsa sa ju för fan att låten med mig (kör ditt race) var d bästa du gjort. dumt drag. mitt är sagt! Förresten: vill ni ha en FET party låt? (som handlar om grymma brudar istället för skabben som edda tydligen har haft.) Lyssna på 2 PJÄSER - Prorriga Brudar den finns på youtube o frizon (på top10listan).
NY MUSIK!
Det var bra skrivet av 2PJÄSER nu, dock vet ju inte jag hur mycket som är sant, det låter jag vara mellan er. Men en sak förstörde inlägget ovan, och det är att du avslutar med att göra reklam för din egen musik:S Förstörde grejen måste jag säga, får en att tro att du bara "började bråka" i tråden för någon slags hype..
Vad säger man? livet är för kort, nu går vi och bajsar!
2pjäser Att jag frågade dig om du ville vara med har du rätt i... Dock som sidekick. Att du ställde några krav är en ren lögn. "det är din spelning" har du sagt upprepade gånger som t.ex när vi pratade om planscherna som redan va tryckta. Dealen som jag gjorde med arrangören var 1000:- kr plus resersättning. jag fick 2000:- av arrangören och gav dig 500 och behöll 1500:- själv eftersom vi åkte i min bil och jag betalade bensinen för resan.. det var 26mil dit och 26 mil hem vilket blir 52 mil totalt. 18kr/milen var det sagt och 18 *52 = 936kr. Sen blev du nojig och snacka om att jag hade blåst dig på pengar. Så vi satte oss ner över telefon och räknade ut allting och kom fram till att du skulle ha 32kr till.. Jag erbjöd mig betala men då passade det inte.. det var det ang pengarna..... Ang videon som kom upp där jag och kunnta freestylade och sober och micke beatboxade så skrev jag enbart med de personer som va med på videon, och det va inte du... Då får du spel igen och blir vansinnig och blockar mig från whoa. ^^ Ang att jag tydligen har pissat på dig och utnyttjat dig och tryckt ner dig säger jag bara.. Ja det var elakt av mig att vi delade lika på gaget och att jag lät dig köra dina låtar fast arrangörerna ville ha mina låtar. Verkligen dålig stil av mig.. Och att jag körde hela vägen till oskarshamn med min bil. fy skäms på mig.. Ang kör ditt eget race... Jag tycker fortfarande att den är grymt bra, beatet, våra verser, allt är bra förutom mixningen... vem har sagt något annat? Eftersom du redan sagt ditt sista så antar jag att vi sätter punkt här, men nu fick alla veta den riktiga sanningen.... Att du gör reklam för din låt tänker jag inte ens kommentera....
www.eddaonline.se
jag tycker kör ditt ege race va bra men ligga med skåp är garanterat bättre. och har nog aldrig sagt att ja tyckte den va den bästa, kan möjligen sagt att det va en av dom bättre och det tycker jag fortfarande. peyyyyyyyzz El greco haha!
2PJÄSER varför komma hit och klaga :S? avis? Tydligen!
Riktigt Brutala <3
Haha fan var på bussen härom sistens så var det några äckliga fjortisar längst bak som satt o dunka "ni som har legat med ett skåp" och sjöng med! Damn u edda! Haha men låten är soft!
Om det är som Edda säger att arrangören kontaktade edda och ville ha dit honom så backar ja upp alla gånger på att du inte har gjort något fel här. Eftersom de va Eddas spelning så givetvis bestämmer han, Jos ska vara glad att Edda ville ha med honom, så i Jos fall är det bara att tacka och ta emot för möjligheten. och de där med bensincash känner jag igen, har själv haft polare som inte verkar fatta att bensin kostar pengar =) Big up till Edda för ett bra framträdande. me like. Lex är ute!
Detta är min forumsignatur
Kul att fler verkar förstått hur det ligger till... Tigro hahahaha shit va nice :DP-Lex WORD! Tack ska du ha, kul att du gillade framträdandet :DOne love / Edda
www.eddaonline.se
satt på DH nu i vinter så va de några snubbar på samma rad som mig som lyssna på ligga med skåp och sjöng. halva raden stog o lyssna typ hehe. tänkte ja skulle sagt att de va min brocha med sket it! peeeyyzz and lööööv!
diggade uppträdandet ,o diggade frestylen . fast stör mig lite på att jos (2 pjäser) skriver om er personliga grejer i tråden.. väljer inte sida eftersom jag inte vet var sanningen ligger. men kan säga att han sjönk en bit i mina ögon pga att han gjorde reklam för sina egna grejer.. men men .. diggar de du kör . keep up :) -Frid-
-peaCe-
soft freestyle som fan :)
All support uppskattas /// Elaz
Haha fan var på bussen härom sistens så var det några äckliga fjortisar längst bak som satt o dunka "ni som har legat med ett skåp" och sjöng med! Damn u edda! haha, jag har också hört den spelas på mobil.. nånstans i borås.. skickade låten till en polare över msn, han rådiggade och har spridit den vidare där han bor också, it's like a virus! ^^
ang. 2pjäser så har han ju gjort bort sig, haha..
Ch1ll samma häromkring :) Till uppträdandet; tycker de va skönt :) såg ut att va fett nice osv ;) freestylen; haha damn! de va en tight freestlyle edda :)
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
Tack boys! Riktigt kul att ni hjälper till att sprida låten och soft att så många har hört den spelas lite här och var! Kul att så många diggar freestylen med! vet att kunnta har lagt upp en till freestyle med honom håll utkik efter den! Alot of love! Peace
www.eddaonline.se