I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jaouli feat. Danish - Med båda fötterna på jorden | DP-Sound

Vår Hiphop - Audio & Video

2009-01-20 20:54

Jaouli feat. Danish - Med båda fötterna på jorden | DP-Sound

Jaouli feat. Danish - Med båda fötterna på jorden

Inspelat och mixat av Danish i DP-Studio för DP-Sound.

Det kan hända att du får scrolla ned ett par inlägg för att hitta låten. Klicka här om du har problem med att hitta den.

www.Danish.Blogg.se
www.DP-Sound.se

Rappare

2009-01-20 20:58
Mixningen blev faktiskt inte så bra på denna är jag medveten om. Men jag fick bara inte till det hur jag än försökte...
Stick len.
Sångare

2009-01-20 21:06
Tyckte att denna blev fet man! mer sånt här istället för technobeats :D
Joshan-NoBrainProductions-Joshan-HomeRecStudios.

2009-01-20 22:09
Jag gillar den inte. Det jag tycker var sämst i låten var mixningen, i synnerhet refrängen. Utan att vara någon expert på det själv; är det inte ett ganska svårt beat att mixa verser till överhuvudtaget?

Gillade inte beatet heller, kan inte gå in så mycket mera på det. Vissa beat gungar man huvudet i takt till. Vissa inte.

Nu låter jag som en riktig grinfitta här - men jag gillade inte rappen heller. Inte vet jag om det har med mixningen att göra som du själv skriver att du är missnöjd med eller om det är svårt att flowa skönt till det här beatet.

Fanns det ingenting positivt då? Jo, era texter. Men det är synd att ni nästan "slösade" bort texterna på det här beatet. Den här låten hade kunnat bli mycket skönare med ett annat beat.

Jag har många låtar med dig på spellistan i winamp och på iPoden och "Le Igen" tycker jag är en av top 3 bästa svenska raplåtar jag har hört. Du har ett skönt röstläge och känsla i den låten och det kanske är det du och Jaouli saknar i den här låten. Den här låten kanske bara kändes som ett utfyllnadsspår till nya skivan och därför la ni inte ner så mycket energi på den. Vad vet jag, jag bara spekulerar.

Hursomhelst ser jag framemot skivan och kommer att köpa den för jag vet, av låtarna jag har hört med dig tidigare att döma, så kan du mycket bättre än såhär.

Fridens
Reppar Husqvarna!

2009-01-20 23:13
jag diggade faktiskt denna! mixingen med! och beatet är så "hard" typ. me like ^^
iaf, så e det något jag inte gillade så va det början på din vers, tyckte du inte hade rätt attityd och röst där. men men. vi längtar till albumet :D keep it up! :D
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2009-01-20 23:25
tack för kritiken...de kommer me tiden!!

2009-01-21 02:50
lät söft grabbar
www.JKIBMM.se
Rappare

2009-01-21 09:06
Tjyvis- P24: Tråkigt att höra! Av någon anledning fick jag inte till ett sound som passade beaten utan hur jag än försökte så fortsatte acapellan att "drunkna" i beaten. Det är vad jag anser. Hur som helst så är jag dock nöjd med låten och prestationen i övrigt, så angående flow och rap så håller jag inte med, för det är jag nöjd med (även om denna låt inte direkt var någon storsatsning). Kul att du diggar Le igen och de andra låtarna dock!

Kul att höra ni andra!
Stick len.

2009-01-21 12:42
Jag tycker den är övefet.
MIxningen låter bra i mina högtalare, olika för olika högtalare antar jag! men sant att det "drunknar" men bara lite lite granna.
Ni båda lägger det så damn nice!
Stay strong

2009-01-21 12:48
Låter tungt som fan!!!
Big up!
http://myspace.com/etownbeats

2009-01-21 14:34
Den var najs, men båda två har gjort bättre!

Jag vet inte varför men jag diggade faktiskt mixningen, lite annorlunda.

Men som sagt inte den bästa av er men det är inge fel på låten!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-01-21 17:45
skön låt

Rappare

2009-01-22 12:47
Nice! Det var aldrig tänkt att vi med denna skulle göra "vårt livs låt", så självklart har vi gjort bättre.
Stick len.
Rappare

2009-01-29 13:17
Öpp!
Stick len.

2009-01-29 13:41
Fàr ta och lyssna pà den här pâ planet hem dà jag inte har tillgàng till ljud atm...

men kul att du är lite aktiv med musiken igen :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Rappare

2009-02-06 14:02
Yeah nice!
Stick len.