Qruu - Ditt fiskstim.mp3
Länk till låten!
Okey, nu har jag gjort en låt till bara inför min netplay Verkliga illusioner, en som inte är lika seriöst gjord, även om texten skall tas på fullt allvar. Beatet är t.ex. inte exklusivt, utan en instrumental till Jadakiss låten Feel me. Rap, lyrik och mixning av mig själv.
Tack till CCC för att han langat beats Medan resten av folket bara snackat skit Har aldrig haft med några brorsor i spelet knappt så jag sett någon kompis på scenen Fortfarande självlärd, fortfarande älskvärd Fortfarande jättearg, fortfarande ensamvarg, Fortsätter att rappa skarpt, odågorna tappar mark Fortsätter att ta mig fram fast backen nu har blivit galet brant men dag och natt bygger jag upp en ny rimstruktur Jag är Mr. Lyricist, de inte du Skriver ut vad som helst nu, utan att varna Skiten är gratis, man jublar och hatar Snutar kan skaka för jag vet att berätta Att de är korrumperade och skjuter som galna Men kommer undan medan folket blundar Inte så jävla konstigt, inte nånting funkar Ett slag mentalt så bryter jag isblock En vers om min hip hop och fuckat polisvåld
Så! … nu är läget som det är… De inte direkt optimalt, men va fan… … nu är läget som det är… De inte direkt optimalt, men va fan…
Nu kan du stå upp för din sak – men du dör Ja nu får du komma till tals – ingen hör Nu får du gå vart du vill – men sitt still Vill du va säker, följ med ditt fiskstim…
Nu ett brev levererat genom Johan Kvarnström De inte hans tankar, han ger er min mardröm En kvarglömd soldat intar stridsposition Fyller ryggen med kannor och spridet sitt ord Staden sover, bara jag och nån väktare vaken Jag kämpar mot lagen, fyller väggar med saker som ord och färger Är beväpnad med spray… och vissa ser ner på mig Men andra ser upp, respekterar min kupp De inte för inte som man lever så skumt Jag är killen som smiter ut och sprider bilder Ligger lågt och slår till så fort tiden är inne Ingen märker nånting före nästa dag En målad fasad får folk att känna hat Men de här spåren som jag lämnar kvar Vill bara vända blad, ni kanske ändrar smak De inte alltid rätt, de inte alltid snyggt Men som ni andra beter er är det ganska grymt De inte alltid rätt, de inte alltid snyggt Men ni missförstår och det är faktiskt synd…
Nu kan du stå upp för din sak – men du dör Ja nu får du komma till tals – ingen hör Nu får du gå vart du vill – men sitt still Vill du va säker, följ med ditt fiskstim…
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|