Qruu feat. Ouyeah & Zeba - Till min penna.mp3
Länk till låten Till min penna
Du hittar den också på: http://www.myspace.com/qruu
Denna låt kommer troligtvis att vara med på den netplay jag tänker slänga upp någon gång i januari: Verkliga illusioner.
Ett första smakprov alltså. Verkliga illusioner är helt producerat av CCC, med enda möjliga undantaget för just denna låt då som har ett beat från Shadowville (Fire Storm). Jag (Qruu) har mixat mina egna verser, samt refrängen av Örbi Ouyeah. Zeba, som också är finne fast han bor i Sthlm, har mixat sin vers själv.
Lyrik:
Qruu: Jag saknar vassa armbågar, men vadå Jag tar mig fram ändå det kan jag lova En rappande låga! Jag har mina mål och en dag ska de nås Men går den planen i lås är det en sak som jag tål De klart jag har åtrå är så mikrofonkåt Greppar tag i en mick och jag slår hårt Går på på måfå så målmedvetet Är det paradoxalt? Ja, för de så jag lever Mån om hedern, se hur jag går mot segern Fastän micken är dammig när jag återser den Har aldrig haft skrivkramp men bristande livskraft Drar ner produktionen långt ner underjorden Tror det var ett tag sen sist, javisst Jag minns det som igår kommer ihåg nu och bombar hårt Långt bort härifrån nu, tillbaka med pennan En skapande känsla får saker att hända
Örbie O: Allt för länge sen sa jag till en vän Vi ses snart igen, till min penna Nu plockar jag upp den, fick känslan på kuppen Tar orden ur luften, får saker att stämma
Qruu: Jag saknar vassa armbågar, men vadå Jag tar mig fram ändå det kan jag lova En gastande vålnad! Går mina egna vägar genom beats och rim Fixar mitt med bara mick och skills Jag bara siktar och shit! Det blev mitt i prick Jag menar *BULLSEYE* Ya, jag måste va en riktig guldkalv Beundrad, förundrad, på vippen att skena Men jag håller mig lugn för jag kan inte traderas Kan inte raderas eller förbises Vill jag göra nåt så gör jag det, (Hör ni det?) Kommer aldrig på fråga, men är här som ett svar Mycket kärlek idag fast min värld går i kras Då och då, de så svårt och så hårt Men det lättar när du greppas Mina texter blir perfekta Och bäst som du är vässad kan jag tänka på min nästa Det nästa som skall hända, orden lämnar dig min penna
Ref. (Örbie O)
Zeba: Målet är framför mig, jag kommer fram till målet Flyter snabbare än bilderna från parabolen Vinner en massa plågor på vägen Behöver ingen alvedon för det, du vet att jag kommer fortsätta Behöver inte tro detta (nej…) Jag öppnar min mun och jag skjuter en bomb Och när det kommer på beatet då är det medel i flytande form Kalla mig för fiskmås Siktar rätt när jag slänger mitt shit genom en mickbås Och du säger att du rappar Enda gången du spottar är när det går förbi en svart katt Vi gör det jättehårt Och ni har sämre mikrofon än min telefon Fan vad jag älskar min penna Jag lägger det med flyt när jag textar med känsla
Ref. (Örbie O)
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|