Macke - Trött på skiten ( tar gärna emot kritik )
Ett tag sen man dropa nåt nu! , men här är iaf en låt jag snickrat ihop! Temat blev väl samhället för oss arbetslösa och pengabristen som råder hos de flesta ungdomar!
Beat : J-AProd - Missyah
Länk:
Länk till http://www.speedyshare.com/768940552.html
Lyrik:
(Vers1) Öppnar upp min dörr, tänder upp en cigg - blickar ut på gatan som blir färden mot mitt nästa ögonblick Hoppar in bussen , langar upp för barnbiljett 22 på nacken men de känns precis som vanligt men -
Körkort i fickan, men shiden till bensin för att leva kostar pengar, och kanske lite mer där till försökte gå i skolan, men shiden visste jag - att skiten krävde mycket mer än vad info bladen sa
skulder upp till pannan,och lånen ska betalas men hur fan funkar de utan att fråga socialen Jag är en på tusen, vi som står där utan jobb i de långa landet som så troget redan lovat oss
När skatten ska betalas, och vi står där utan cash så lite pengar att man knappt har råd att köpa knätch för när man rullar upp, så sägs de kunna lösa problemen som samlas i vår dimma och den enkla bilden i spegeln
(Reff) för jag e trött på skiten,ja jag e trött på allt trött på att behöva stödja allt med min högra arm trött på alltid stå till svars, trött på att aldrig sova trött på skiten som får mig att vänta på de dära goda man x2
(Vers 2) Det var inte allt, det finns så mycket mer- saker runt omkring som sabbar våran egen verklighet Politiken skapar makten, och makten skapar oss människor blir galna tar till vapen,och dom börjar slåss
Måste hooka mina cash, söker efter möjligheter- vill ju hålla mig stark så att jag bara överlever Skriker ut mitt namn, över detta långa land för att visa att jag tänker inte sluta vandra fram
Staten vill ha pengar, och jag hittar inga ord- tar tag i spaden för att gräva ner mig under jord här finns inget kvar, bara en sämre siluett livet är en resa och vi saknar enkel biljett
Så jag spottar på samhället som vi lever i Med folket på min sida står vi för en evig strid Jag slåss för min levnad, och trotsar mot lagen Kommer sluta den dagen då ni krossar min gravsten
(Reff) för jag e trött på skiten,ja jag e trött på allt trött på att behöva stödja allt med min högra arm trött på alltid stå till svars, trött på att aldrig sova trött på skiten som får mig att vänta på de dära goda man x2
Http://www.soundcloud.com/MackeMaple <--
|