I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mr.Treat, Sandin & danielb - Vi här i övik.mp3

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-10-15 21:29

Mr.Treat, Sandin & danielb - Vi här i övik.mp3

Mr.Treat och Sandin slängde ihop varsin text på 20min efter skolan och reccade. Frågade om jag skulle haka på och det gjorde jag. Inget seriöst alls
Resultat : Ena snabbt gjort låt. Bor ni övik känner ni igen det mesta

Vers 1: Mr.Treat
Vers 2: Sandin
Vers 3: danielb
Reff: danielb

övik to capital !

LÄÄÄÄNK!

www.myspace.com/danielbylund

2008-10-15 21:58
Treat: Du har bra flyt som vanligt, och bra rhymes. Jag har egentligen ingenting att klaga på, du är riktigt duktig på de du gör!

Sandin: Märks att du är nybörjare inom området, ditt rimschema är lite annorlunda och jag tycker inte att de håller. Men du flyter ändå bra för din kapacitet. Men som sagt, träna text-upplägg.

danielb: Tycker du lägger de bra, bra flyt och hyffsad text också. Så det var faktiskt bland de bättre jag har hört med dig ärligt! :)

Reffen var också helt okej!
Dubbeltakten på slutet förstörde lite, men antar att den inte var menad.

Bra jobbat! Peys
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2008-10-15 21:59
Treat var bäst. Reffen va tyng fet! Keff text doc. andra killen var totalt sämmst sen mixningen på danielb var inte bra och riktigt skärde i öronen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-15 22:12
hahaha, denna var fan bra..
diggade big t genom hela låten...
sandin, aldrig hört dig faktist så. förmodar du är nybörjare...
danne, diggade faktist din attityd i denna låt. och flowet var skönt..
men kan faktist inte hålla med nelione om mixningen. tycker den var bra,

ajja. synd att beatet aldrig varit nått jag diggat men.
men det hära var bra fortsätt mera pojkar:)
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S

2008-10-15 22:50
Fet Låt grabbar :)
Övik is the shit , heh :)
flippar det
Rappare

2008-10-15 23:36
André Fet jävla vers tycker jag. Har ingen riktig konstruktiv kritik att komma med, jag diggar!

Reffen "Vi snackar skiten hela tiden" det där lät lite konstigt tycker jag. Sången är okey men det är lite konstig ljudbild här.

Andra snubben Lite osäkert och monotont, kör vidare!

Tredje snubben Tight! Men jag hade använt en annan de-esser här, det är lite pitchiga ljud ibland som är irriterande.

För jävla långt outro och HELT FEL BEAT :P haha, när det är så här kända instrumentaler sitter man bara och tänker: "Ah just här är det Eminem säger si och så.." Annars har jag inga invädningar. Nice shit.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Rappare

2008-10-15 23:41
Treat
Du kan bättre, det vet både du och jag. Doggystajl you know : )

Sandin
Ditt flow var så oinövat så det vart bra på något sätt. haha

Sista
Basic, varken kefft eller mega. Kändes som du bara var där liksom :P
Aii

2008-10-15 23:42
Tyckte Treat var dålig för inte så länge sen men nu tyckte jag att det var tungt... Andra snubben tyckte jag inte om.. =/ Han låter så liten på nåt sätt.

Refrängen diggar jag fan stoort :D

Tredje versen var ganska hyfsad, flytet sitter fett.
Dra åt helvete!

2008-10-16 06:20
tack grabbar, härligt med komentarer.

2008-10-16 09:13
orkar fan inte kommentera alla kör låten i helhet istället, tycker ni gjorde en miss i beatval är ett som är säkert!
alla 3 flyter fint, lyriken brast lite :/
reffen va inget som föll mig i smaken, men det kan jag skylla beatet för det vart för mkt wack ass sound pga beatet det är ett beat jag verkligen hatar! tycker för övrigt eminem sög kuk på det här beatet!!!!

men men naajs låt boois!

peeys F.
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2008-10-16 11:27
Sjukt bra :D
Things can go wrong but life goes on...

2008-10-16 12:13
Treat
Du var väll rätt så skön, men hört bättre låtar med dig =)))

Sandin
Ditt fllow var lite blandat! Gick typ Upp och Ner! dåligt ibland å bra ibland hahahaha ush ^^,

danielb
abo, du var keff och dåligt flow ush! =D hahaha men lycka till mayn!

pEyyyYYzZ
www.znapmusic.com/nilleyo/

Kolla För I Helvette...... :S:S:S:S:S

2008-10-16 13:30
Haha tung låten yaoyao!

2008-10-16 16:22
kul med blandad kritik :)

2008-10-17 17:10
ingen av er är keff som nån sa, och andra snubben låter verkligen inte ung, haha.. vettefan vart folk har öronen i bland, i röven?

Treat: texten var kaxig, mer behöver man väll inte säga... lät fresh.. flow har du verkligen, soft röst!
Sandin: din text var heller inte så dum, men lägre nivå än treat och danne är du.. flowet är inte så bad endå, men du skulle kunna försöka låta mer aggresiv och självsäker så att säga, för nu låter de lite gnälligt... du valde ett rätt gnälligt röstläge även om du inte tänker på de själv, men de finns så mkt man kan göra med rösten så man anar inte, man får prova sig fram tills man hittar nått som passar ens egens röst! :) men fortsätt

danielb: reffen gör att man orkar spela om låten gång på gång! lät helt okej, din text är bra, och så din röst!

Helheten på låten så får den 6/10 eftersom mixen gör en bra del av kakan och mixen kunde ni lagt ner mer tid på känns de som...

fortsätt boiis :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-20 16:24
upp en gång :)

2008-10-20 16:40
sooft

2008-10-20 22:03
Första snubben diggade jag som fan :D sköönt flow som fan :D

Andra snubben diggade jag inte alls! han låter bara mesig, Du måste ta i mer tror jag

reffen : jaah hahaha aah den är sköön ahahah XD

Daniel :D Dig diggar jag :D du flyter bättre och bättre tycker jag :D diggar dina texter :D

Låten är sköönt :D
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2008-10-21 15:41
tackar. gör ett sista tappert upp