ankancr kul att du halvgillar :)Poopie den kommer!Halomi ärligt talat vet jag inte om jag hade lagt in den på mp3n, men jag har suttit och lyssnat igenom den i princip hela tiden och tagit fram varenda liten detalj jag gjort fel på, om det så gäller mixning, texten eller flytet. Mixningen var onödig, då det lät bättre omixat (men dum som jag är ger jag mig in i att försöka mixa i Cool Edit, (note to self:måste verkligen få fart på Cubase snart) ) så jag förstår att du tycker det låter knas. ...fast jag gillade ändå resultatet av refrängen. Även om din beskrivning stämmer ganska bra (då det var precis så jag gjorde :)) Men jag fattar vad du försöker ha sagt, gör musik som du själv kan tänka dig att lyssna på. Det är vad jag oftast brukar göra också, verkar som jag inte lyckades såååå bra den här gången. Fast jag tror jag känner mig ärad av ditt besök i den här tråden. Och här kommer texten åt poopie: Vers Du sitter där i regnet du blir pissigt blöt. Och allting spolas bort då du har gjort dig fin och söt. För att sminket rinner av, glädjen den finns inte kvar. Och du undrar hur fan du då kunde gö' dig fin idag, för: Under denna flod utav smink och mascara finns ju den person som du då inte vill vara... Du vill smälta in och hoppa in i en skara utav människor där ingen inte vill svara... Men du bryr dig inte längre, inget händer med dig. Hur mycket du nu än försöker, inget händer med dig. Så nu sitter du på gatan och du tänker på shitten. Men man märker inte tårarna, det regnar för mycket. För i denna tid utav ideal finns det alltid nån som säger hur "fint" ska va, Och lever du då inte upp till kraven som finns kommer du nog aldrig bli en sån som smakar på vinst. Ref När hösten nu är här passerar molnen förbi då som ledsamheten kommer, det är så det förblir. Det kommer åska, kommer blixtra, kommer göra dig rädd. Och blir du trött på skiten gå försiktigt, sov i en bil. För när hösten nu är här passerar molnen förbi då som ledsamheten kommer, det är så det förblir. Det kommer åska, kommer blixtra, kommer göra dig rädd. Och går du bort till bilen bör du inte göra det själv. Mellangrej För i denna tid utav ideal finns det alltid nån som säger hur "fint" ska va, Och lever du då inte upp till kraven som finns kommer du nog aldrig bli en sån som smakar på vinst. Vers Regnet har nu slutat, fast egentligen nej. Du står nu under paraplyet hos en hjälpande tjej. Hon har ett leende som tyder på att hon vill lyssna Och hon undrar vad som hände, vad som hände med dig. Alla nätter hon har varit uppe-uppe till ett, har hon känt sig som kaptenen på ett skjunkande skepp. Alla tankar hon har samlat bland dom andra som har ramlat in i huvet har gjort så hon nästan drunknat i svett. Därför har hon gett upp hoppet, entrat sorgen, lämnat bollen till en annan så att den då kanske skjuter i mål, när hon själv då kunnat springa, skjuta, träffa, missa men ger ändå utlopp för dom känslorna i form utav gråt... Detta handlar om vänner, ja, det handlar om gemenskap. Men nobben kommer alltid, hon är alltid i beredskap. Hon är alltid utanför, ingen bryr sig om henne. innan hon förstog att någon just har lyssnat på henne. Ref x 1.5
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold