quken ft tusse - Förlåt mig
Detta är min tredje låt, så konstruktiv kritik vill jag ha! Andra versen kunde gjorts bättre.. Men är ändå nöjd! Vers 1 och 2 :Quken Reff: Tusse Vers 3: Tusse Min text Vers 1: Att jag ska älska dig, förändra mig är det som jag var ämnad för Tänd min kämpaglöd som när våra läppar möts Det här är min bekännelse på papper av blod Jag saknar våran kärlek, hatar natten den dog Jag hade kunnat ge dig mer än bara kärlek å värme Men läget blev sämre vägen till glädjen blev längre Så nu sitter jag här helt utan kraft att resa mig Och jag blockerar den tanken, kraften att sakna hela dig Jag skulle ta oss till himlen, men du klandrade mig? När vi båda gick på vägen dit och trampade snett Jag kanske fattar det sen, när jag är gammal och själv För jag träffar aldrig någonsin nån annan än dig Reflektioner över livet och hur dåligt jag mår Har skapat mardrömmar på natten nu för såren består Och jag glömmer inte bort dig så här får du min tår Jag försöker be om ursäkt me låten så förlåt Vers 2 Du skapa stormar i min värld men sorgen våldtar min själ För vinden kunde lyfta ditt hår Men den kunde aldrig lätta mitt hjärta Jag önskar att förnuftet skulle hindra mina penslar När jag målade mörker över himlen som du färglagt förlåt för alla tårar på kinden Och förlåt för alla gånger jag har sårat ditt inre det spelar ingen roll hur många dikter jag skriver När du var den enda som var viktig i livet men har lärt mig en del nu tar jag ingen för givet och jag skaffar ingen tjej för sätter flickor i skiten jag har tagit farväl, kanske med klychor som ord men mitt inre går på tomgång utan kryckor och mod Jag fattar de nog, var inte prinsen i sagan Och jag ångrar mig nu hälsningar: killen du hatar Och jag ångrar mig nu hälsningar: killen du hatar!
Livets vägar kan föra dig vart som helst...
grymt skön låt!!! för att vara tredje låten är det riktigt bra måste jag säga:) refrängen är ju skit soft, även tusses vers är bra!
1a versen e skitbra! Men vafan hände me den andra versen?? Den låter ju inte ens hälften så bra som när du skickade låten till mig innan den va klar? Offbeat hela versen typ? Känns som att accapellan ligger fel! Tusse var skitbra! Bra för att vara 3e låten quken!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker texten va grym, dom två första raderna va sköna :) Snygga rim också
Evangeliet
I den här sortens låtar (lugna/kärlek m.m.) så är jag väldigt kritisk, och har höga krav, eftersom att det finns såpass många "amatörlåtar" av det här slaget.Quken Ditt presterande var bättre än förväntat, för att vara tredje låten alltså. Det märks att du inte är en van rappare, men det märks inte att det endast är din tredje låt.Rapp : Din röst var helt okej, men känns som att du kan använda den mycket bättre än du gör. Du har ju en känsla i attityden, men inte den "riktiga" känslan, om du förstår. Ditt flyt var helt okej, du håller takten iallafall. Första versen var bäst, trots att flytet kändes lite hackigt. I andra versen var det lite bristande flyt. Tänk på att slappna av lite mer när du spelar in.Text : Du är väldigt duktig på den här typen av texter. Du har en bra känsla i texten trots att den är audioanpassad. Första versen var bäst textmässigt också. "Jag skulle ta oss till himlen, men du klandrade mig? När vi båda gick på vägen dit och trampade snett " - utstickande raderTusse Helt okej. Sången var helt okej, även om man hade velat ha mer känsla. Rappmässigt var det också helt okej, Rapp/sång : Du sjunger okej, men skulle vilja ha mer känsla. Rappen var hyfsad den med, men vill att du ska ge lite mer av dig själv, ansträng dig lite mer. Det är svårt att blanda sång och rapp och få det att låta bra, det är något du måste träna på. Inlevelsen och flytet är helt okej.Text : Gillades inte så mycket, alltför simpelt skriven. Man får inte någon tilltalande känsla av din handling, det känns helt enkelt inte speciellt. Låter som att du inte lagt ner så mycket tid, och för att få känsla i såna här texter måste man lägga ner tid.Beat : Tycker beatet var väldigt skönt, passande till låten. Även om beatpauserna ni gjort var lite oönskade, trots att de kanske var viktiga för flowet.Quken : Träna på att slappna av när du spelar in, och försök att använda din röst lite mer. Flytet var lite hackigt, det kanske kan fixas om du slappnar av mer.Tusse : Försök att ta i lite mer när du sjunger. Texterna får du tänka igenom mer. Ta i lite mer i rappen också så att du får en skönare känsla.
Wazaaaa
ooh en av dom skönaste Låtarna ja hört på länge, tvär skönt beat , softa/fina texter , nice reff oxå. och feta flow =) Keep it real bwoois. Peace
Lägg dej inte i sa han som sket i sängen xD || http://www.znapmusic.com/Jmk
Tack så mycket chub för en utförlig kommentar! Wank: den versen var lite för hög, så spelade om den, andra versen är jag inte så nöjd med, men men! Tack! 67 nerladdningar å 5 kommenatrer! kom igen nu!
Kul att du kör lite audio också =) kämpa på!
Skrivandet är känslornas vädringsprocess. Hjärnan mot hjärtat i ett tävlingsmoment
tack :)
ooh en av dom skönaste Låtarna ja hört på länge, tvär skönt beat , softa/fina texter , nice reff oxå. och feta flow =) Keep it real bwoois. Peace
spbk, du skrev det innan :) Tack igen ;)
kom igen
aaa vet :] men såg aldrig att du tackade mig för kommentaren hehe =) hehe np Main ;)
Peace KOM IGEN NU WHOA UPP FÖR DENNA SKÖNA LÅT
quken det här var sådär, asså.. texten är fet, men du låter knasig på rösten.. är du från typ skåne eller nåt? vet inte hur jag ska förklara.. du tar i aldeles för mycket när du rappar... jag fattar hur du vill ha ditt flow, "som för övrigt är helt ok" but u gotta relax, homie.. när man säger "spottar på micen" så menar man det inte att man ska SPOTTA på micen.. hehe, skämt åsido, med övning så lär du dig tekniken.. reffen å andra snubben var helt ok, varken mer eller mindre... men soft för att vara tredje låten.. keep it up, kompis peace
tack spkb, chaos, nää är inte från skåne:) Gbg, jo, jag har väl inte riktigt kommit underfund med det själv, är ju trots allt 3e låten, testar mig fram å ser vilket flow å röstläge osv som passar mig, Kul att få höra lite bra kritik, tar åt mig av det å ska försöka göra de bättre nästa gång ja lägger upp ngt!
Ska ge kritik mannen! Peace
Lackar ur!
gbg? nää, du låter inte som om du kommer från gbg.. jag menar, jag bor 11 mil ovanför gbg, och JAG låter som om jag kommer från gbg.. aja, päjs
Hahaha !! Direkt från Skåne Matte ! ;) Grymt ^^ Tycker fortfarande att "breaken" som någon sa där uppe, helt enkelt när ni stoppar beatet... Skit .. :P Snyggt någongång ibland, som första gången ni gör det i första versen, och sista gången i andra versen.. Men resten blir alldeles för mkt, det gör att det blir hackigt och man har svårt att koncentrera sig och tappar tråden.. I helhet är låten absolut okej ^^ Har "Det var från Kålltorp" på datorn, satt och lyssnade igenom den innan denna, och det är sjukt vilken skillnad det är. Denna är du även mkt bättre i än i den... aa, vet inte vad den heter, men den du spelade in här med Oliwer.. Det blir bara bättre och bättre !!! Nu väntar kärleksfunken;) Ska sätta mig med gitarr i helgen, hör av mig efter det ^^ Bra låt som sagt, men du kan bli mkt bättre, och du kommer bli mkt bättre;)
www.tonfri.studio.nu
kommenterar medans jag lyssnarQuken Rapp: Skönt flow, härlig röst , för en gångs skull, lyssar jag på en hel låt. Så det är posetivt. Text: Helt oslagbar , räcker väl att säga så Låtmixning: Skönt, ett jag bara störde mig på var att ibland tystade beatet, jag tycker det förstör lite. Annars var allt helt okTusse Rapp: Du har fått in det härliga flowet i denna låten med. :) Text: Som vanligt, helt underbart. Låtmixning: Samma som där uppe då. Betyg 5/6 - p.g.a låtmixningen då. Ni borde köra mer tillsammans Pöyz! / Remne
-{remne music 2008}-
chaos, pratar nog rätt grov göteborgska i vanliga fall, iallafall vad jag fått höra, men nlir väl inte så när jag rappar antar jag ;) Basse, haha tack :) Väntar på beatet! :) akovic, tack så mycket! Kul att texten är uppskattad, har lite svårt att få in innehållet å rimmen i audio!
typ 150 downloads och 20 kommentarer, hjälp mig utvecklas!
Flowet var bra men öva mer på det. Din röst är skön osv. men öva bara lite mer på det så kommer det flyta som ett löv i floden :P Peace
Lackar ur!
Quken: Jag är likadan jag , men som sagt jag har kickat 2 låtar och jag har inte så svårt nu att få flowet flyta på. Hjälp killen att förbättras nu för fan ! Han har potential han behöver bara mer råd om att bli bättre Så jag uppar denna tråd ! Pöyz!
-{remne music 2008}-
Quken: Flowet är helt ok, du kan ju utveckla det väldigt mkt mer, men fortfarande inte dåligt. Bra också för att vara 3:e låten. Men, det ja saknar är ett anorlunda delivery. Du låter mest "arg" när du kickar verserna, det kanske är meningen men enligt mig hade det suttit bättre med en mer "känslosam/nedstämd" röst just för denna låten. Textskrivandet är ju ingen nyhet att du är bra på, och det är ju en väldig fördel. Tusse: Helt ok reff. Gillar din röst också, i stort sett ganska bra. Sen har ju du hållt på ett tag längre än Quken också.. Äntligen funkar det att skicka meddelandet. Har suttit och skrivit samma inlägg ungefär 3 ggr nu fast jag ar loggats ut när jag ska skicka det =/ Whoa buggar litegrann..
tack mongolajd! Akovic, ok, det kommer nog med tiden för mig med! Ch1ll det var meningen att låta lite frustrerad, inte arg :) Tack så mycket, och flowet kommer ju så småningom! Måste bara hitta de som passar mig! tack allihopa!
cmon!