Qruu - Med sanning i orden! (Bästa låten so far...)
Direktlänk till låten Med sanning i orden
En av mina bättre låtar uppe nu! Finns även med en smula bättre kvalitet på http://www.myspace.com/qruu
Kommentera gärna allt från flyt och texter till mixning.
Lyrik:
(Jag ser..) Kristna, som inte beter sig som kristna Kritiserar på tills de sänker ner mig i kistan Jag vissnar i jorden, försvinner för gott Men om jag lyckats med orden kan jag inte glömmas bort Jag vill inte döma folk, sätta en stämpel i pannan På nån, jag hatar själv att känna mig granskad Har vänner att tacka, är tacksam för det Fast livet inkluderar även allvar och svek Jag vet en hel del och tror så mycket mer Vill se och inte blunda för det som är fel Känns skevt och helt jävla oförståeligt Oförlåteligt och man förstår inte Men jag försöker i alla fall Och du ska veta att gör precis allt jag kan Medan ignorans försöker döda mitt sanna kall Håller jag huvudet högt när jag vandrar fram Jag vandrar…
(Framåt!) Med framtidsvisionen (Framåt!) Med sanning i orden (Framåt!) Med den här ambitionen Jag skjuter mig framåt med kärlekspatroner
(Framåt!) Med sanning i orden (Framåt!) Med framtidsvisionen (Framåt!) Med den här ambitionen Jag skjuter mig framåt med kärlekspatroner
Nattsudd, de tankfullt jag kämpar med orden Skall nå mina mål har svårt att välja metoder Så jag sätter mig ned och jag tänker på det Tills jag springer iväg för att jag ingenting vet Seglar ut på ett hav av tankar och ord Tills hela min värld skriker man övervord Samlar mitt mod och går vägen som fattas Vill se var jag vandrar tar reda på fakta Gud vet var jag hamnar studerar och rappar Just var jag grabb men är numera pappa Har fattat en massa, ser mig som en i världen Och därför blev det också nej till militären Så säg mig nu när är det rätt med bomber de fäller För kärlek och världsfred har vi sånger istället Ångesten sväller och allting känns hopplöst När länderna krigar och sanningen bortkörs Jag våldför mig aldrig på något eller någon Med undantag för micken den står väl snart i lågor Och frågorna består fast allting snurrar runt Du vandringen är tung för en annorlunda kung Ref.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|