I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Real Talk - En Fallen VÄrld EP.

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-07-04 00:19

Real Talk - En Fallen VÄrld EP.

efter månader av slit och putsande kan vi nu stolt presentera våran EP. "En fallen värld"

en platta fylld av tankar, åsikter och bra hiphop på kristen grund, hoppas ni diggar!

Real Talk består som ni vet av Garra, Lex och Robin Cadier.
ladda ner hela EP:n här:

Länk till http://WWW.REALTALK.SE

finns även låtar uppe på min myspace från Epn för dom vill lyssna.

Länk till http://www.myspace.com/lexhiphop

lite info:

Real talk har vuxit sig större och större, vi har haft ett snitt på downloadsen från hemsidan på ca 19.000 i månader flera månader irad och Sveriges kristna (och okristna) ungdomar har fått upp ögonen för oss, vilket vi tycker är väldigt roligt. detta har resulterat i att vi i sommar ska ut på ett flertal spelningar på olika festivaler och evenemang där vissa publiksiffror tydligen uppgår till flera tusen, så detta är bara början på äventyret.

hoppas verkligen att ni tar er tid att lyssna igenom alla spår och orkar kommentera lite om dom, för vi har slitit och är väldigt stolta över vårat arbete.

God Bless och simma lugnt

/Lex

Detta är min forumsignatur

2008-07-04 00:22
tankar, sover,går upp,jobbar,lyssnar,ger kritik

Natti
www.myspace.com/naturmusic

2008-07-04 00:29
01 - Intro

02 - Världen Är Sjuk Beat: Dj Leon Rap: Cadier, Lex, Garra

03 - Svar På Tal Beat: Max Cady Rap: Lex

04 - En Förenad Armé Beat: Kopiera Rap: Garra

05 - Minus till Plus Beat: Kopiera Rap: Lex Reff: Mattias Jörblad

06 - Vem, Han Beat: Real Talk Rap: Cadier, Garra, 13, Lex

07 - Samhällskritik 1 Beat: Real Talk Rap: Garra

08 - En Ny Start Beat: Kopiera Rap: Lex

09 - En Syndares Bekännelse Beat: Kopiera Rap: Garra Reff: Mattias Jörblad

10 - Samhällskritik 2 Beat: Real Talk Rap: Lex

11 - Ett Andligt Krig Beat: Dj Leon Rap: Lex, Garra

12 - Hojta Real Talk Beat: Kopera Rap: Garra, Cadier, Lex

13 - Outro Matt: 24
Producent

2008-07-04 01:27
introt:
petter: galen inlevelse, tycker du gör introt ett skönt intryck. bra lagt av dig

2Världen är sjuk:
samtliga verser är riktigt bra lagda. jag finner någon enstaka flowmiss, men det är inte så att det gör något, utan som bara hörs om man är 100%petnoga. Cadier lägger sin vers, men jag är övertygad om att du kan lägga det bättre. petter, du lägger det grymt, ärligt talat. många rader är både fyndiga, och har budskap. i like.
garra, du flyter på fint. tycker alla 3 ger ett bra jobb. en skön låt, kommer spelas upp mer i mina högtalare.

3Svar på tal:
Petter: felfritt flow, jag gillar att din utveckling är så tydlig. bra text, det finns en sak jag vill klaga över denna låt, det är beatet. tycker du skulle kunna lägga detta bra mycket bättre över ett mer passande beat :/ kan vara smaksak. låten är riktigt bra, men i mitt huvud skulle den låta bättre med mer passande beat.
Producent

2008-07-04 01:28
4En förenad armé
vers1, ett tight flow, följande med bra (stundtals) text. känns som du kan precisera mer än vad du gör i denna. Vers 2, är imponerad faktiskt, riktigt grymt lagt. Finner ingenting jag faktiskt kan klaga på.

5Från minus till plus
Vill börja med att ge PROPS för refrängen. Riktigt grymt lagt, och jag är bara glad över att få reda på killens namn. Petter: du lägger det faktiskt riktigt bra, du flyter fint. Texten är bra skriven. En av dom jag gillat mest hittils.

6Vem, han
Introt/refräng får mig att verkligen vilja fortsätta lyssna på denna.
Vers1, gillar röstläget, snygga rim följande av ett riktigt bra flow.
vers2, bra från en början, känns lovande. Men innan skiftet i versen känns det som att något brister. Båda kan lägga det bättre, det vet jag. Vers3, du skiner i låten, lägger det riktigt bra. Både flow och textmässigt.

7Samhällskritik 1
Hmm, jag är inte killen som är han som ger kritik över freestyle´s. Visst, den är inte dålig. Men heller inte riktigt bra :/ har både hört sämre och bättre.
Producent

8En ny start
Texten är riktigt bra framfört. Jag fastnar över låten pga både text och flow. Jag är säker på att om din polare hör denna, gråter han av lycka.

9En syndares berkännelse
vers1, GRYMT röstläge, du lägger det riktigt grymt. Finner inget jag vill klaga, riktigt nice inlevelse. Vers2, likaså här... grymt lagt av dig. Finner ingenting att klaga på. Refrängen, *** jag gillar hans röst, den sätter sig så hårt. Vill gärna höra mer musik utav honom.

10Samhällskritik 2
Såååå härlig attityd. Kan inte riktigt kritisera låten, den är grym. Men ändå för kort för att ge mer ärlig kritik.
Producent

11Ett andligt krig
vers1, stundtals känns flowet 100% TIGHT. Grymt lagt enligt mig.
vers2, Nja, inte något som faller i min smak :/ Jag VET att du kan lägga det bättre. Och tycker absolut att du borde visa det mer.

12Hojta Real Talk
Jag vill inte ge någon enskild kritik på denna låt. Tycker alla lägger det riktigt bra. För att vara 100%ärlig.

13Outro
Jag vill utföra någon kritik över introt. Enbart över att jag har så mycket respekt över grejen ni gör. Hoppas att ni inte tar det på fel sätt.

Slutsats. Det är en riktigt bra gjord EP. Ni alla lägger det med ärlighet. Det om något är riktigt kul höra. Jag hör en stooor uteveckling på alla er, ni gör ett grymt jobb som förtjänar en stor uppmärksamhet. Jag är som person riktigt stolt över att ha ett finger i denna ep... Och hoppas verkligen att den får den uppmärksamhet som den förtjänar. Riktigt kul att få jobba med er.
Producent

2008-07-04 01:38
13Outro
Jag vill utföra någon kritik över introt. Enbart över att jag har så mycket respekt över grejen ni gör. Hoppas att ni inte tar det på fel sätt.

Jag vill inte utföra någon kritik över OUTROT... ska det självklart stå.

2008-07-04 09:03
yeah!! whoa!, lär av "Konstigt X20" hur man ger kritik! tack tack tack för de utförliga kommentarerna, kul att du lyssnade igenom hela så noga homie!

nu kör vi!

2008-07-04 10:17
Dom enda jag diggade var dom här

04 - Real Talk - En Förenad Armé
05 - Real Talk - Från Minus Till Plus
12 - Real Talk - Hojta Real Talk

Fett najs flow och texter men dom andra fall inte mig i smaken bara =)
men keep it up fet ep för dom där tre =)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2008-07-04 11:16
det är tungt ! men det blir lite tjatit :/

2008-07-04 12:58
längre kommentar kommer när jag får tid över men sammanfattningsvis är det en bra EEEP
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-07-04 13:29
Riktigt fet EP grabbar! orkar inte skriva så mkt för har typ skadat 2 fingarar så kan knappt skriva.:P

Men iaf tycker inte att någon låt var dålig direkt, däremot fanns de flera låtar som stack ut ordentligt. tex "världen är sjuk" "En ny start" och "en förenad armè" för att bara nämna några, texterna sitter klockrent i alla låtar förutom några lite tråkiga rim ibland om man ska vra petig men sån e inte jag. ni har fått med innehållet i texten och de e viktigare. Något ni ska ha propps för e beatvalen ni gjort, riktigt stora peps!

Ni ska vara riktigt nöjda med detta precis som ni skrev! fortsätt kämpa för de ni tror på för lyssnare verkar ni ju inte få för mkt av=)

Natur!
www.myspace.com/naturmusic

2008-07-04 15:24
tack natur för bra skriven kritik, kul att läsa.
yess vi e nöjda med beat-valen :) props till proddarna!

N_Jack: ska bli kul å läsa din recension =)

tack ni andra

peeys /Lex

2008-07-04 15:31
Haha, ännu en snubbe som kickar på Sniskans freebeat till introt? Hehe, låter soft som fan! Diggar!
Dra åt helvete!

2008-07-04 15:32
Lex, när ja har tid över så kommer ja kommentera ungefär som konstig, så vänta bara :)

Tankar nu, pz så länge!
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2008-07-04 18:16
tack så mycke för att comments. härligt att ni diggar.
www.realtalk.se

2008-07-04 18:41
Torevi: ser verkligen fram emot din kommande utförliga kritik :)

2008-07-04 23:56
Fett proddat på "Hojta Real Talk"!

Prinsen av Borås är nästan Kung.. ;)
Ya Diiig!?
www.myspace.com/maxxxcady

2008-07-05 00:55
Så, gör så gott ja kan iallafall, inte lika utförligt som han andra, soz.

Men i allt ni gör har ni fet inlevelse, och ni har ett jävla bra flow.

I samtliga låtar får ni fram budskapet, och ni har riktigt goa röster, en jävla go dialekt enligt mig.

låtar som stog för mig är : Världen är sjukt. Riktigt bra flow på allt, riktigt bra inlevelse, ja känner känsla i hela låten.

och "Svar på tal" Den stack ut lite, fick ett gott intryck på beatet i början, riktigt skönt, sen lägger du det jävligt allt jävligt bra, gillar ditt flow mm.

Hade inte mer tid, sugen på att gå till sängs, men hela EPn i helhet är bra, gillar det ni gör keep it up, hoppas ni fick iallafall lite här och att du itne blev besviken på mig nu,

pz out!
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2008-07-05 12:29
Tack Torevi roligt att du tog dig tiden och sitta ner och lyssna igenom, tack så mycke för ditt inlägg.

Fett gött Anti Prinsen hälsar att han måste göra sig av med dig om han ska bli kung
www.realtalk.se

2008-07-05 12:45
haha word up
Ya Diiig!?
www.myspace.com/maxxxcady

2008-07-05 13:25
Denna EP var skön mannen :) inget o klaga på. bra beat val bra mixxning o allt i låtarna. :)

peace
http://www.myspace.com/infinitestruggle1
Varför har du inte pratat med din tjej på flera dagar?
- nee ville inte avbryta henne

2008-07-05 13:27
kommer kritik lite senare..

peeys

2008-07-05 14:49
soft Infinite_struggle peace

Antagonisten de hoppas ja på, ska bli intressant att läsa
www.realtalk.se

2008-07-05 14:59
ska bli sjukt spännande att tanka hem detta! men grabbar, trodde ni visste att det var Tretton med bokstäver. men men, haha. Riktigt fett verkar detta:)
peace och puss
Rappat skitlänge.

2008-07-05 15:05
låter nice 13. men på backcover så står det tretton.

soft

www.realtalk.se
Rappare

2008-07-05 17:29
Yeah ! äntligen klar ! jobbigt att det är rätt gammalt från min sida ! men riktigt kul att den är ute nu ! tanka och sprid!

2008-07-05 22:19
soft soft, tanka på nu grabs and grils
www.realtalk.se

2008-07-06 12:19

2008-07-06 16:35
för mycket snack om att jesus skall rädda oss.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-06 16:49
kan bero på att dom är kristna & tror på gud & jesus & det där..

Jag tror inte på något, men jag gillar Real Talk ändå, bäst på den här EP:n är "En nystart".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-06 16:51
Diggar texterna i samtliga låtar.
Lex , Du lägger det fett.

Jag är inte troende själv men jag diggar er musik och vill gärna höra mer från dig / er.

Kishore82 : Nu är det ju "fel" att tro på Gud.

Såfall är det lika mycket fel att vara , muslim , jude m.m idag. ( inget rasistiskt )

Keep it up.
!Helsingborg!Skåne!Danmark!Sver~!

2008-07-06 19:45
jag säger inte det är fel att tro på gud. tycker bara att jag fick en bild av religösa fanatiker när jag lyssnar på dem men jag måste ha fel :P för ni rappar bra :)

2008-07-07 20:12
jag e hemma från falkenberg och har läst alla era inlägg precis, tack så mycket folket som har kommenterat, kul att de flesta gillar.

kishore82: kul att du ändrade uppfattning av oss och gillar grjejen =) peeeys

fler?

2008-07-07 20:40
Riktigt bra grej!
En tredjedel av RealTalk vet redan vad jag tycker i och för sig.

Känns som att det är en röd tråd genom hela EPn som följs väldigt bra.
Grymma beatval(men alla är inte egenproddade va?) samt snygg variering av beats.
Bra låtar överhuvudtaget och man vet vad man får när man frågar efter RealTalk, jag tror att det är en älska eller hata-grej. Jag älskar det isåfall.

Skönt också att ni inte blidde hatade för att ni gör hiphop i Guds namn. Hade faktiskt väntat mig annat på whoa, men det varma mottagandet är uppenbart! Härligt!

Snygg mixning samt mastring också. Och "Vem, han" är en riktigt grym låt! Whoa!

Fortsätt märe här så ses vi förhoppningsvis i sommar! Peace /Tretton
Rappat skitlänge.

2008-07-07 23:45
thanks tretton =)

2008-07-08 19:06
upp upp upp

2008-07-08 21:19
Visste du att en EP inte kan vara på mer än 4 tracks för att ens kunna kallas EP? annars blir det nog LP eller album.

hursomhelst, ert shit dunkar i högtalarna fortfarande, låter bra faktiskt! va några tracks jag diggade riktigt mycket..

Bless

2008-07-09 00:42
proclaimer: e de verkligen så? många på whoa som har droppat en sk "EP" och ändå innehållit mer än 4 spår? =) hehe whatever, vi kallar de album från nu!

kul att du diggar vår musik iallafall, uppskattas att du tar dig tid att lyssna =)

fridens

btw, surfa gärna in på www.crossnet.se och klicka på "flow"-ikonen uppe till vänster så står de lite om Real Talk !

2008-07-09 08:11
yes... Det är bara okunskap, fick själv nyligen reda på det... namnet EP kommer från ensidiga vinylskivor som inte kan vara på mer än 4 spår... kände bara att jag ville säga det, ganska onödig vetskap men bra å veta ändå...
Rappare

2008-07-10 15:03
Upp !

2008-07-10 15:25
japp i är duktiga. lyckatill if ramtiden emd er musik iallafall. jag menade inte negativt det emd kristna budskapet. utan mer variationen. har själv vart med i svenskakysrkans unga i massa år och så hehe men lyckatill med musiken iallafall :)

2008-07-10 16:21
kishore82: tack man! kul att höra
Rappare

2008-07-12 22:11
upp !

2008-07-31 02:15
tycker tråden ska upp igen nu när Real Talk ska iväg på stor festival i örebro och lira! efter lyckade spelingar i både borås och sthlm så har musiken spridit sig enormt så missa inte att tanka plattan som alla kristna kids pumpar i sommar!!!

även om du inte tror på Gud så kan de va värt en lyssning, vi e nöjda med vår produkt.

=)

holla!
Rappare

2008-08-01 21:05
Word.
krya på dig medans ja ska ligga 3 idag :)

2008-08-01 21:41
Epn va fett nice alla låtar var hur bra som hälst och 2 av dom tyckte jag va lite bättre än dom andra och de var Världen är sjuk och EN ny start.
Lycka till i Örebro hoppas de går bra :)