I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

OneUnder - Har du

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-06-27 23:58

OneUnder - Har du

Hmm, egentligen så tänkte jag lägga ner med musiken för tillfället pga brist av tid, men mina systrar fonseka och cricko fick mej att stanna i branschen ;) "Så tacka dom^^" Nej men iaf, denna texten har jag suttit på ett tag men inte haft tid och spela in men pga av ett inställt möte så drog jag till fonseka och hoppa in i båset! Resultatet blev jag personligen nöjd med, eftersom vi lyckades pyssla ihop allt under en timma! Finns väl inte så mkt mer att säga!

Kometera och kom gärna med förslag! Vill inte ha några onödiga inlägg från småbarn/bögar som maketo,mrp vet att ni är avundsjuka redan! Så skriv inte ni gör bort er!

http://www.speedyshare.com/335427516.html

Intisol!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-28 00:01
Vers 1

Dagar kommer och dagar går//
Och jag stannar och jag går//
Det är svårt att förstå hur det blev så//
Chile 08 det förändrade mitt liv//
Gick från ingeting, till både klass och stil//
Till palats och bil//
Träffade lizett som lagade min själ//
Som den ängel som hon är//
Falska vänner var jag tvungen sätta under halvstång//
Under tiden som mitt företag möte framgång//
Alla ville visa vägen alla ville vara där och peka//
Ingen visste nått men alla ville veta//
Vem va jag,vrf jag och varför det//
För mej själv var det självklart men dom andra kunde inte se//
Jag vara bara 18 men jag stod vid en vision//
Hjälpa fattiga och innan jag blev 19 skulle jag va ägare av 1 miljon//
Men jag vet att jag har offrat mkt mer än bara blod//

Reff//2x

Har du pengar kan du göra vad vill//
Har du inte pengar har du ingeting//
Man kan inte köpa lycka el kärlek//
Men har man pengar kan man köpa sig en hora som både som nöje och närhet//

Vers 2

Jag har kommit ända hit men klart att det har varit svårt//
18 år och dagligen behov av psykolog//
Många säger att jag har sjunkt så lågt//
För att kunna nå ett mål//
Men jag ser det från en annnan vinkel jag har slutat helt med alkhol//
Och jag röker inte på, och jag skulle kunna stå//
Rak i ryggen när jag kollar mej i spegeln om det vore så//
Allt för många männsikor dom dömmer mej för ingeting//
Kallar mej för mytoman för mina rim//
Men jag skrattar och jag vänder,under tiden som jag slänger//
20 000 kr rakt på kläder//
Kompis kom igen och fortsätt drömma//
Under tiden som jag köper din brud för att ha nånting att knulla//
Många pekar men jag tror dom blundar//
När dom drunknar i beundran//
Lekar kurri gömma,utan att ens vara gömmda//
Sen försöker dom att spela piano med gäng blinda och döv stumma//
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-28 00:20
jävlar sjukt as skönt flow och soft röst fan mannen detta är fett nice lyrik =)
Allerhed-$tudio$
Rappen har tagit över mitt liv...
http://myspace.com/gata-i-blodet

2008-06-28 00:31
Länk ---> Länk till http://www.speedyshare.com/335427516.html

Jag kan bara hålla med ditt första inlägg, att man ska lägga ner hatet och försöka ge konstruktiv kritik istället, men aah förstår varför hatare hatar påsåvis som dom gör för att dom själva aldrig får till nått bra shit! haha..

Till låten. Jag tycker introt med fonsekas megahöga robotröst skulle helt bort (syftar på den irriterande effekten)Men somsagt den va endå cool på såsätt och vis, lät kaxigt!
Ditt flow har förbättrats, helt klart, även din lyric, du kör med egna ord ( de har du jämt gjort, men ah, haha.. de har förbättrats!)

Bra att du inte sluta rappa, för du kommer bli en fet mc endag de är nått jag är säker på. / Cricko

2008-06-28 13:02
diggas mayn. nästa fest så blir de digga oneunder!

2008-06-28 13:33
asså är ni dumma lr ? texten har inget sammanhang alls kolla dom 3 första raderna "Dagar kommer och dagar går//
Och jag stannar och jag går//
Det är svårt att förstå hur det blev så//"

du vet ju inte vad du säger. först är det sorgligt om hur dåligt du mått sen går du över till att du köper nåns flickvän ?
www.myspace.com/jonis016

2008-06-28 13:38
sug min kuk du fogel_jonis!

2008-06-28 16:07
Du suger min din patetiska lilla fitta. jag ger han bara kritik o säger som det är jag sa det inte på ett taskigt sätt väx upp. är du hans groupie lr ?
www.myspace.com/jonis016

2008-06-28 18:52
m knullar upp dig!

2008-06-28 20:54
Tack till alla som sagt nått posetivt :) roligt att höra!

Sen fogel_jonis du borde lyssna på hela budskapet innan du komenterar verkar inte som du fattat poängen, iofs så räknar jag inte med att 12 åringar ska förstå ett budskap heller! Men tack iaf! Och skriv inte mer i tråden, har du problem så skrev i gb!

Inget mera jidder!

2008-06-28 21:47
du har bra flyt i låten, men jag kan hålla med om att texten i refrengen hade kunnat vara bättre. Skippa snack om horor, även om det kanske bara var ett metafor ( förstod inte den isåfall ) annars va den najs!

love annika

2008-06-28 22:39
Okej tack så mkt:) Har aldrig sagt att reffen är en metafor, men tycker att det stämmer det som jag säger i reffen:) Tack ännu en gång :)

Mera?

2008-06-29 00:58
Nu är det rätt dött?

2008-06-29 16:22
asså det börjar bli jobbigt nu rääk.

man behöver inte ens lyssna på dina nya låtar längre för alla handlar om samma skit

2008-06-29 16:51
Ja du har pengar . ja du har så mycket mycket pengar Första låten med detta va nu börjar de för fan bli överdrivet .

2008-06-29 20:58
haha snubben som inte kan ta emot kritik . vadå inge mer jidder? jag sa vad jag tyckte så kom din tuffing till polare och dryga. och en sak till FUCK YOU ! 12 år? asså.. "gå tillbaka i tiden till vapen vietnam så ska vi se om du är rambo bakom ditt bredband!"
www.myspace.com/jonis016

2008-06-29 23:04
Hmm ni kan inte påstå att denna låten handlar om jag har pengar? Jag säger en relevant sak där jag säger att jag slänger 20 000 på kläder när folk snackar skit!Här berättar jag om mitt liv, och jag är medveten om att folk är så avundjsuka så dom drunkar och det är drf jag gör dessa låtar för det är roligt och dessutom har jag sagt att allt jag säger i mina låtar ska vara sant,vill inte snacka skit och ljuga som 95% gör! Men jag ser det posetiva i det hela, eftersom folket varken vill komentera mitt flyt el rimschema så vet jag att folk tycker det är bra men kan inte svälja stoltheten och erkänna det! Vi alla vet ju hur whoa fungerar:) Och nu kommer väl folk ifrågsätta vrf jag lägger upp låtar här. rätt enkelt finns folk som gillar och lyssnar på skiten, även dom som påstår att att dom inte gör det:) Så nu behöver ni inte komentera det!

fogel_jonis 1. när jag skrev sluta jiddra så syfta jag på snubben du jiddra med i tråden (ryz X2) 2. om du vill så kan jag bjuda dej till chile så kan du få möta rambo mellan 4 ögon?

2008-06-29 23:11
Rätt Okej ! / Kidoo
Hojjta för Collab ...

2008-06-30 03:17
Aiit :)

Mera ?

2008-06-30 04:17
Sov inte på detta nu whoa! UPP

2008-06-30 15:19
räk holla @ msn

2008-06-30 18:39
Kan flowet e fett, annars hade ja inte rappat;)

Ye man, bra att du svara då?

MEra

2008-06-30 18:45
Alltså inse whoa? kan inte nån erfaren rappare lyssna på låten. dina rader är ju alldeles för långa o ibland för korta. helt offbeat inse? du måste träna mer. Ta inte illa upp.
www.myspace.com/jonis016

2008-06-30 18:52
Hjälpa fattiga och innan jag blev 19 skulle jag va ägare av 1 miljon//
Men jag vet att jag har offrat mkt mer än bara blod//

Alla ville visa vägen alla ville vara där och peka//

Lekar kurri gömma,utan att ens vara gömmda//
Sen försöker dom att spela piano med gäng blinda och döv stumma//

Men jag ser det från en annnan vinkel jag har slutat helt med alkhol//
Och jag röker inte på, och jag skulle kunna stå//

DESSA RADER ÄR SÅ OFBEAT DET BARA GÅR ! Många fler också men orka inte kopiera o klista osv.
www.myspace.com/jonis016

2008-06-30 18:59
haha gör du de hhahhahahahh!

2008-06-30 20:31
fogel_jonis! Jag försökte lista ut vad du har för sjukdom, satt ett tag sen kom ja in på din myspace och då förstod jag du är helt tondöv ungefär samma klass som stanislav! Tyvärr är sverige ett fritt land så sånna som du kan tyvärr oxå va medlem på en sånn här sida trots att du inte har nån anknytning till musik! Lämna tråden nu :)

2008-06-30 22:19
haha nolla ! det där var när jag var 13 år jag har tappat bort lösenordet till det :D lyssna på låten på min profil istället lr nån annan nolla . o förressten för att kunna utvecklas måste du kunna ta emot kritik . det är sant hör du itne ? rimmen ska ligga där man hör clapen men det gjorde inte du många gånger. jag säger bara-
www.myspace.com/jonis016

2008-06-30 22:21
Ja kom med dina bort förklaringar.) Så lämna nu hej då

2008-06-30 22:23
haha du är så jävla äääääääääägd ! :D har du nån annan förklaring lr? ta det bara som hjälp jag förstår inte :S?
www.myspace.com/jonis016

2008-06-30 22:27
FÖrklaring för vad? att du är så avundsjuk så du måste snacka skit för att dämpa din avundsjuka? sen kommer du på att du skulle ha fjäskat istället så du kunde ha slickat lite röv på msn så jag kunde ha kickat med dej så du knude ha fått lite hype! men nu vet du att du ha sumpat det så då skriver du här istället för att sen kunna skryta för dina 2 kompisar om att du har snackat med oneunder! är det du syftar på?

2008-06-30 22:30

Asså va :S :D haha nu var du där igen. du lär ju va scizofren :D byter ämne helt, nemen oj ! precis som i låten:D

och by the way jag har aldrig hört talas om dej förrut :D?
www.myspace.com/jonis016

2008-06-30 22:33
Nej byter inte ämne, jag försöker hålla mej till det relevanta i konversationen som egentligen redan är avslutad men som du väcker hela tiden för att kunna skriva med mej!

Haha nej det brukar låta så ;)

2008-07-01 00:06
att du orkar hålla på räkan? haha vafan du har typ fåt 2 kommenterer om låten, resten är en 1on1 battle mellan dig och honom om vem som har bäst vekabulär typ, skit i honom? :D

peace

2008-07-01 12:32
Vi bråkar inte om vem som har bäst vokabulär. jag kommenterade låten. så vart han fett sur o sa att jag skulle lämna:S jag sa det inte ens på ett taskigt sett.
www.myspace.com/jonis016

2008-07-06 04:04
du har helt kunglig attityd i denna . sjukt bra text, och jag diggar ditt flow. det är nice! :)
fortsätt köra mannen, så blir du fetare!

Kärlek! ;D
haha, vi bor på landet!

2009-03-17 18:12