Qruu - Lågan som brann.mp3
Länk till Qruu - lågan som brann.mp3
Ny låt! Djup, personlig. Freebeat av någon Benne. Mixningen står jag själv för.
Lyriken:
I viskande ton Du piskar fram ord Som får mig att känna mig illa till mods Det är förgäves jag gråter I hopp om en tröst För hoppet är dött! Du är ett skott i mitt bröst Igår var vi tillsammans Du sade att du älskar mig Idag är ingenting bra Och du vägrar ändra dig Lämna mig! Skända mig! Eller nej, men tänka sig Så många problem ur en enda grej Att du måste, vara elak idag Fan hela mitt jag från ett lekande barn Till en gråtande man Såg hur tårarna rann Hur förstår vi varann Efter år som försvann
Du var min gåva och skatt Själva lågan som brann Och jag är fortfarande han som alltid lovar att allt Skall bli bra, och tar det dit rad efter rad (dag efter dag) Tills det stämmer som jag säger Att vi klarar oss bra
Nej jag har inga svar Men desto större vilja Att bryta de mönster som vi följer blinda Vi har gått så långt nu Vi är en del av varandra Jag kämpar för det här med mer än jävlar annamma! Besannar mitt ord Visst faller bladen ur blom Och jag undrar… varför tar det så ont Vi borde prata en stund Sen en till och en till Vi gör det för sällan, det blir ingenting Vilken vikt att bära Tär när tiden går Fast samtidigt är det mycket fint ändå Så jag slår ett slag Genom smärtan vi skapat Under vår resa, berg- och dalbana En stjärna som danar Men aldrig må slockna För om det händer kommer jag krossas Jag låg och tänkte på då som du stack Så, jag kunde inte sova i natt
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
|