Vers 1 Jag lever mitt liv och det är likadant för min livsbild har inte ritats klart jag ser mig omkring efter ljuset i tunneln men kommer sedan på att jag är ute i mörkret ser bara en sak - flickan i mitt liv glömde ställa om till sommartid så den tickade förbi japp, jag sumpade allt gud åt min framtid, och han tuggade snabbt men, måste se saken på den ljusa sidan: har redan sumpat allt så jag kan sluta grina ta mig upp igen och kunna gå som folk för den som väntar länge väntar alltid på nåt gott jag ser mig själv som gudalik för jag har lärt mig livets ackord utantill det är samma skit, kämpa sig upp för att sedan märka att man är längst upp på toppen - ref Jag är, jag är förlorad jag har sumpat det, jag har sumpat min chans Ey, den som väntar länge väntar på nåt gott men jag väntar i evighet utan att tjäna nåt - Vers 2 ser mig omkring, med tårar på min kind för jag brinner för musik, men lågan står still och jag letar mig genom mörka kvarter men mina egna fotspår är det första jag ser jag går i cirklar, känner mig vilsen och dyster jag är visst ute och cyklar på helt fel cykel det är vad jag hör, men jag ser ingen alls det är mörkt och kallt, så jag letar mig fram det verkar som jag är vilsen och bortsprungen i mitt kalla hjärta i bara kortbyxor vad ska jag göra? jag hittar inte fram fortsätter gå men jag kommer ingenstans och det är samma sak varje dag: försöka hoppa upp på karlavagnen men jag ramlar av Jag tappar fart och får punka på båda hjul och nu var min vilsna cykeltur slut - Ref Jag är, jag är förlorad jag har sumpat det, jag har sumpat min chans Ey, den som väntar länge väntar på nåt gott men jag väntar i evighet utan att tjäna nåt - Outro Den som väntar länge väntar på nåt gott men jag väntar i evighet utan att tjäna nåt den som väntar länge väntar på nåt gott men jag väntar i evighet... Utan att tjäna nåt, utan att tjäna nåt
Dra åt helvete!