Jo man hör att du e färsk när de gäller att rappa. Och du gör inte så bra ifrån dej, men det e en bra början i alla fall. för de förstå så e jag trött på detta beat, vist det e ett skönt beat med skön slinga osv men det e så jävla använt, för många som kickat på de, men det e ju ett enkelt beat och det e bra att börja på om man inte behärskar rappen så bra. Asså din rap behöver mer känsla, känsla och energi är en rappares vassaste vapen. du måste få lyssnaren att tro på de du säger, du måste förmedla din text på ett trovärdigt sätt, ett sätt som sticker ut, antigen text messigt flowe messigt eller känslomessigt, det e viktigt att få lyssnaren intresserad för annars kommer man bara stänga av låten efter ett par rader. Texten tycker jag e lite tun, vist du förklarar dina känslor osv men den bara maler på och man kan nästan gissa va du ska säga härnäst den är för uppenbar, när man skriver lurik så ska man ju självklart skriva om sina känslor i sånna här låtar och de gör du men du kan göra de snyggare med bättre ordval menings uppbyggnad och rim. Sen måste du få ett bättre flyt i ditt flowe så att de flyter på bättre och att leveransen blir mer stabil. men du håller takten i alla fall och du skrivar ganska bra längd på raderna så du håller dej inom takten. men på vissa ställen snubblar du till. men du har bra tydlighet och du artikulerar bra. men allt behöver man alltid träna på. de tipps jag kan ge dej är nogranhet och att ta din tid och inte stressa, noga tänka igenom va du skriver hur du skriver de, hur du framför de med flowe och känsla, tänker du på sånt extra noga så kommer du nog utväcklas fortare. Men så skulle de inte göra någe om du lär dej att mixa. för mixningen e bland de viktigaste när de gäller att lyssnaren ska fastna för låten. mixningen är de som ger glansen och de klara och magiska i en låt. men fortsätt med de du gör och öva noga så kommer de här nog bli bra. /Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>