I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hundsim - Nu Knullar Vi Schib Igen [diss]

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-05-23 17:48

Hundsim - Nu Knullar Vi Schib Igen [diss]

Rond två i vår härliga, megatuffa bättle.
Tack till Maketo för mixningen.

LÄNK
Och kommentarer, kritik och props uppskattas alltid

(Inlägget ändrat av DoktorDöd 2008-05-23 21:40:10)

(Länken editerad av DoktorDöd på begäran 2008-05-28 00:47:03)

Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.

2008-05-23 20:50
Haha! Säger också big up, fett bra! Älskar din "skånska" XD
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!

2008-05-24 01:27
värdelöst.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.

2008-05-24 11:16
Maketo__ P19 & TjippY P15
man tackar!

Problem P77
Din mamma lääään

2008-05-24 13:14
Skit låt, det låter bajs!

Träna träna träna!
Vad var det jag sa?

2008-05-24 13:24
Bara jag som tycker att accan är låg??
*host host*"ahh..broshan tog liite haschis" xD

2008-05-24 13:31
Kekke_lol P0
Du får gärna motivera och föreslå VAD som jag ska träna på? :)

sika P16
Bara i början eller genom hela låten? Känner själv att rösten drunknar i beatet ibland. Ska jag lägga upp en med höjd capella?

2008-05-24 13:37
nej lägg inte upp en till sån här värdelös låt.

2008-05-24 13:44
Problem P77
Vad ska jag annars lägga upp för värdelösa låtar? Dina?

2008-05-24 14:02
haha hundsim du är ute o cyklar om du kalla Problem för Wack?. Schib äter dig hur lätt som helst du flowar skitkasst dina rader är fuckt up du rimmar ju uselt tex?. Du har ingen attityd fast du har en mörk röst som hade kunna bringa attityd. Hundsim så lägg ner du har lagt ut 40 låtar här du la ut en varje dag innan MEN NÄR FAN SKA DU UTVECKLAS?.

watch you back
Snacka inte skit om Problem sådär han äter upp dig ja svär
Geni

2008-05-24 14:03
Word på Padawon :) <3

2008-05-24 14:30
N_Jack : Mest i början men jag har svårt igenom hela låten , fast då är mina hörlurar ganska kassa också.. peyz
*host host*"ahh..broshan tog liite haschis" xD

2008-05-24 14:48
herregud
Vi är från Västerort!
http://www.znapmusic.com/betongblocken/

2008-05-24 15:14
Byt artistnamn så kanske jag lyssnar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-24 16:25
Jag tycker att kritiken på whoa är bajs.
Det är inte jag som är kass, det är jag som är så bra att beatet hamnar i otakt!

2008-05-24 16:50
nja, alltså du har riktigt soft röst men andvänd den, aldrig hört dig förr men fortsätt,
schyssta rader har du väll men flowet är inte det bästa, men keep it up:) / cricko
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-24 17:57
Padawon P17
haha- så jag gör inte min häftiga röst rättvis eller vad menar du? nåt man får öva på antar jag. förresten har jag knappt gjort hälften så många låtar som du säger att jag gjort, varav de flesta varit sessions skrivna på nolltid så det kanske är dumt att döma mig nu för vad jag gjorde då?
och detta ska man behöva ta från snubben som sätter eko på sina talfel i slutet av sina låtar... ("och jag shänar mär pengar än vå' staddsministel")

voteforwoggy
Byt stil så kanske jag bryr mig.

TjippY P15
den är rätt omogen och okonstruktiv för det mesta. rätt synd faktiskt.

_brainless P17
sån här kritik gillar vi, inte (enbart) för att den var positiv utan för att den pekade ut vad som gjorde rätt och fel. hur menar du att jag ska använda min röst?
haha, jo, flow har väl inte tränats alltför mycket av mig men det kommer med tiden. fridens

2008-05-24 18:20
Wow säger du det hundsim? Du satt o fjäskade för robba o instabil för att få min msn ellerhur?. Sen när du fick den så börja du snacka om sammarbete o shit?. Jag skrev bara bra låt osv på dina låtar för o va snäll mot dig. Ville inte säga hur dålig du är igentligen du e lätt den drygaste killen på whoa Droppar droppar och droppar skit hela tiden VEM FAN TROR DU VILL LYSSNA SERIÖST?. Du har storhetsvansinne och du snacka om talfel du e den enda som sagt det till mig. Hade kunnat lägga ner 5 min o endå äta upp dig med bara texten, för jag är sååååå jävla mkt bättre än dig och det är Problem med lixom Schib.

Geni

2008-05-24 18:42
Padawon P17
Skitsamma, det här känns inte värt att ta då du uppenbarligen bara tänker sitta och hitta på "argument" i brist på verkliga sådana :)

Någon annan som har en kommentar på denna vers? En sån där konstruktiv som man lär sig av helst.

2008-05-24 18:42
han schib måste verkligen känna sig JÄTTEdissad mannen. skitlåt, gillar inget
Fuck karma, I don't need karma!

2008-05-24 18:46
Haha kritiken du får är bäst
Geni

2008-05-24 19:04
Du vet att du inte tjänar nånting på att vara uppkäftig då folk skriver att din låt är dålig, folk ser dig då som oseriös och kommer inte att ens orka lyssna, hittar hur många exempel som helst i bara den här tråden och du är säkert såhär i alla. aja

2008-05-24 19:08
voteforwoggy
Och du tjänar inget på att klaga på mitt artistnamn/pseudonym/alias eller vad fan du vill kalla det. Kan man ge kritik eller kommentarer på ett sätt som inte framställer en som en prepubertal idiot får man ett likasinnat svar. Men om man skriver att man inte vill lyssna p.g.a artistnamn behöver man inte ens öppna tråden.

2008-05-25 00:43
Nu samlar vi brushorna

2008-05-25 01:07
Nej jag gillar inte låten så mycket :/ och mixen var inte bra. men kämpa på :)
https://soundcloud.com/mendelsonbits

2008-05-25 01:41
Padawon:
5 minuter ? nu överdriver du väl ? max 3!,

N_Jack:
Asså, du suger verkligen kuk, En annan dialekt är inte talfel?
men du tror att han bryter som värsta blatten, kanske rasse också?
om du vill ngt så ta det över micken, dissa MIG OCH PADAWON sen ska vi se vem
som kan hålla det han säger :)

Nu samlar vi brushorna

haha vaa? vafan va det, brushur? du har väl för fan knappt vänner ens.
had ejag släppt låtar som du hade nog fan mina föräldr adopterat bort mig.
hade jag varit din morsa hade jag tryckt in dig i fittan igen för att kunna göra abort!

2008-05-25 02:01
Problem P77
Nu får du ge dig, vill du fortsätta snacka får du gärna ta det i gästboken för det här har inget med låten att göra.

Nej, men om du inte märkt det så läspar Mr. Pada Won. Och vad har blattar med talfel att göra? Och om nu så vore, är man rasist för att man påpekar någons blattedialekt? Herregud, det du säger har inget samhang med något jag sagt. Tänker du innan du skriver? Nej, tveksamt.

Jag har ingen lust att dissa dig och Pada, dels för att jag inte har något otalt med er. Men även för att jag inte menat att dissa någon innan heller. Om du förhört dig innan hade du ju sluppit få höra det av mig, men denna battle är gjord som en del i en låt jag och Schib höll på att koka ihop där vi skulle battla i tre ronder var. Utan någon "beef" bakom.

Dock verkar han och hans håmiez ha tagit illa upp, vilket jag mest tycker är kul. Jag menar, om jag kan göra er skitsura bara genom att droppa en "battlevers på bådas villkor" så bådar det ju gott tills jag får någon jag har behov att knäcka. Som sagt, kul att han och Padawon blir så upprörda för något så litet.

Nej, brushOr skrev jag. För bövelen.
Vad mina vänskapsrelationer och kärleken mellan mig och mina föräldrar hör till saken att göra vet jag inte, men det gör väl du antar jag?

Som sagt, jag har inget otalt med dig, Padawon, Schib eller någon annan så sluta fitta dig i onödan. Och om du nu tänker göra det ändå så kan du lika gärna göra det i min gästbok istället för att fylla tråden med dynga.

Jag ser fram emot nästa mogna, genomtänka inlägg från dig och Padawon. Schib tar det via msn och är hård som få må jag säga. Puss

2008-05-25 02:13
Läspar Ye men jag är fortfarande 1000 gånger bättre än dig på flow, Texter osv. Och om du nu tar detta på skämt med schib så kanske du inte ska säga att hans brud är hora osv för tycker du själv att det klassas som skämt. Sen du drog upp en låt där uppe "Det Lilla Extra" som jag gjorde med schib o jnt som är i särklass min absolut sämsta låt den e så kass men endå kontakta du robba o fjäskade för han för att få min msn. Tro mig jag satt breve han när han gav dig massa msn till mina polare typ. Markus tex om du remember, men sen på nått sätt fick du min msn. Yeye men dissa du om du vill dissa inte tbx orka inte lägga ner tid på en Groupie som aldrig utvecklas sorgligt med sant.

du har gjort 3 gånger så mer låtar än mig lixom? vafan har du nått fel i skallen du är ju fortfarande WACK
Geni

2008-05-25 02:23
Jag har väl fan inte påstått att jag är bättre än DIG på vare sig text eller flow? Dock måste jag säga att min röst är mysigare än din.

Han sa ju att min brud skulle "knulla andra i tv" osv, vad är skillnaden? Och ja, inget är heligt. Och ger man sig in i en battle får man räkna med mamma- flickväns- bög och alla andra uttjatade klyschor till dissobjekt.

Jojo, men till talfel finns med i alla låtar du medverkat i så det är väl irrelevant vilken jag än valde att citera? Förresten får du ju gärna förklara exakt hur jag "fjäskade" för att få din msn, för jag har då inget minne av att ha fjäskat för någon av er (nej, att säga att du och Insta' är bra på rapp är inte fjäsk). Men som sagt, ta det helst i gästboken då jag inte tycker det är nödvändigt att ni ska smutsa ner tråden med inlägg som framställer min motståndares clic som ett gäng pårökta mellanstadieelever med damp.

Du får förresten gärna omformulera "men dissa om du vill dissa inte tbx orka inte lägga ner tid på en Groupie som aldrig utvecklas" då den meningen inte hade någon poäng, sammanhang, struktur eller samband med verkligheten. Jag vet att klockan är mycket men om du nu ska skriva kan du väl anstränga dig lite för att göra dig förstådd?

Nu ska jag sussa, skicka som sagt gärna ett gb eller skriv på msn om du vill något. Sov gott allihopa.

2008-05-25 03:14
Ingen av er är något att hänga i granen, så lugna ner er och ägna er åt något annat än att sitta och tjaffsa över vem som är mest "wack", då svenska uttryck tydligen inte gäller.

Hundsim, du har ofta helt okej rim, men måste fixa bättre inspelningar och bättra på flowet.

Padawon, du har okej rim och rader ibland, helt värdelösa annars, du funkar helt okej på inspelningar såvitt jag minns dock, däremot har du ett par hinkar attityd hängande i bältet som får dig att snubbla lite för ofta, tänk på det.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2008-05-25 03:23
N_Jack P16 : "andvänd din röst mer" , tänkte svara på de :P Hm, hur ska jag förklara då, du lägger attityd på rösten, som tex, du är jävligt irriterad på en kompis och säger åt den att ge fan, då ryter man till, (andvänder attidyd i rösten), men som du gjorde i denna låten, då lag du grova dissrader men du talade ut orden, du skulle ha andvänt attityden som ja prata om... hoppas du fattar hur jag menar iaf... :P pz / cricko

2008-05-25 11:47
App
Knullar man med mig så knullar jag tillbaks. Nej men, jag håller med. Så nu får vi hoppas att resten åtminstone sköts i gästböckerna om något. Hur menar du bättre inspelningar?

_brainless P17
Jag förstår, dock kände jag att det var roligare att bryta mot "UNGH, JAG ÄR SÅ ARG ATT JAG SKITER PÅ MIG"-stilen och köra en där man kan fokusera på texten istället. Så att jag kunde få låta dryg med flit :)
Men om Schib hostar ut ett svar snart kör jag antagligen på stilen du föreslår då jag är sugen på att testa :D

2008-05-25 12:01
Man hör ju knappt vad du säger helt seriööööööst mwihihi
100procent

2008-05-25 14:26
Som i att capellan är för låg eller?..

2008-05-25 17:58
"Tack till Maketo för mixningen."

sug min kuk, maketo, för mixningen snarare

2008-05-25 18:04
vad är fel brorsan? bott här för kort tid för att veta va "snarare" betyder eller?

2008-05-25 18:06
till er som är för korkade, jag menade att mixningen va dålig alltså.

2008-05-25 18:25
Älskar introt. XD
"Vilket jävla cp-arsel" haha ^^

2008-05-25 20:14
N_Jack:
jag skiter fullständigt i om du dissar Schib? jag backar ingen?
Och yes, du sa att padawon hade talfel,
då sa jag en annan dialekt är inte talfel, för att du inte lyssnar, lr vet ngt, så kmr han
från Karlskrona, där man inte uttalar ''R'' i vissa ord.
så talfel vill jag inte kalla det.

vrf skulle jag ta illa upp? du suger ju.

2008-05-25 20:19
maketo, verkar som att ja träffade en svag punkt. va de nån mer som inte fattade va jag skrev ovan?

2008-05-25 20:30
Problem P77
Du backar Schib och Padawon, det är nog inget som går att dölja om vi säger så.. Han har ju själv erkänt att han läspar? Både i tråden och via msn när han sökte kritik för sitt TT-Kval. Dessutom var det du som började jiddra om rasism för att jag påpekade hans talfel, vilket minst sagt var att fiska efter halmstrån.

Som din pappa då.

aktone X22
Sjukt onödigt att komma med i tråden, dessutom bad han dig att det i Gb. Förresten tror jag de flesta förstod att du tyckte att mixningen sög. Inget mer från dig nu tack.

2008-05-25 21:56
hahahaha hundsim.. helt seriöst så backar verkligen inte problem nån.. du började va på han n'r han skrev att det var värdelöst? och förresten så backar han verkligen inte mig med tanke på att jag aldrig ens snackat med han? lol skaffa fakta innan du snackar, för jag pippar din mamma ;)

2008-05-25 22:01
Schib
Var på honom? Jag skrev "din mamma" till honom, vilket jag tyckte var ett svar med ungefär samma typ av mognad som han visade med "värdelöst". Sen fortsatte han dock med att skriva onödiga kommentarer om att jag inte borde lägga upp fler låtar och jag kontrade med ett gensvar. Och så bröt skånes vrede lös. Skitsamma, klart ovärt att ta.

Snart blir det svar på rond tre och då är du rumpknullad och begravd. Och det gör inget att du pippar min mamma, jag knullar ju din flickvän.

2008-05-25 22:04
"din mamma" är så omoget.. probbelito sa bara va han tyckte om låten? väx upp.. du knullar inte nån.. bara din flickvän som knullade med en kille o dissa dig för hon ville testa nytt! hahahaha o du vill ha tbk henne! förlorare.. jaja ska du knäcka mig? haha

2008-05-25 22:16
Det var ju som först började med "din mamma"?... Herregud. Probelibangbang kunde låtit det vara vid värdelös-kommentaren men han ville tydligen fortsätta pajkastandet så vem är jag att neka?

Jaja, jag väntar snällt på henne. Så länge kan jag stoja runt med andra, puss på dig.

2008-05-25 22:18
haha du väntar på en brud som dissa dig för hon ville knulla med andra? asså fan vilken förlorare du är.. stojja runt med andra? du får inget annat jag vill citera b-raz: "det enda du får spänna på är din syrras bilbälte"

2008-05-25 22:27
det är väl lite som att du ville bli ihop med tjejen som "inte kunde hålla fittan i styr" och "låg och grinade på nätterna ibland"? :)

skitsamma, klart ovärt att ta upp. sluta smutsa ner tråden nu, du har min msn.

2008-05-25 22:56
hahaha va? grinade på nätterna har du fått om bakfoten :)

2008-05-25 23:28
-- FUCK TRÅDEN & SKIT LÅTEN --
Seriöst.. ingen bryr sig om vem som backar vem och vem som inte backar vem, sluta internet kaxxa mer varandra & ta det till gatan som Kaggen cheaaaaa. Nej men seriöst.. lägg av (:!
100procent
Poet

2008-05-25 23:28
förlåt att jag förstör denna underbara diss och blabla
men hundsim du är wack rakt igenom och problem skulle som sagt äta dig (såg lilla tjafset längst upp i tråden)

schib var inte speciellt bra men här var bland det sämsta jag hört under min tid på whoa

snälla, lägg ner att lägga upp på whoa och träna som fan!
Sötnosarna Represent!
"Klart att hiphopen dör ut när alla sitter och hatar"
- Fronda

2008-05-26 00:25
Vad äre för mixningen på det hära ? fan man hör inte ett ord av vad du säger. du har skönt flow och så men du har för låg accapella och det låter som du står i nån jätte stor lokal !:O
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?:S