I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa Tag Team 2008 Rond 1 & Kval

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-04-27 03:13
Nu har jag skrivit 1423 ord av domarröster.  hej

2008-04-27 10:15
Kaggen P19 spela inte martyr nu bara för att du e ute i sista sekunden brush ;)
www.myspace.com/melvinjunkyard

2008-04-27 10:53
Attityd vs. Sickwords
Civenom vs. Tygla din slyna
Da Slips vs. Pangbrallis
Dömda vs. High Coast
Hubler & Bross vs. Tell'em
Tidsdödarna vs. The Larssons
Öronknark vs. Schakephuluc
SpiceBoys vs. Gosk Records
music is something u do, style is something u've got!

2008-04-27 11:11
Attityd vs. Sickwords   - stor klass skillnad
Da Slips vs Pangbrallis
Dömda vs. High Coast
Hubler & Bross vs Tell'em

SpiceBoys kommer att vinna med stora skillnader,fattar inte äns hur man kan tycka att marty o gofy var bra?
 personligt

2008-04-27 11:15

mm Vidare?

Vice Versa!

2008-04-27 11:17
Attityd vs. Sickwords  
Da Slips vs Pangbrallis
Dömda vs. High Coast
Hubler & Bross vs Tell'em

Sickwords var grymt bra
tygla din slyna , har bättre flow,bättre punches bättre kvalite
da slips och pangbrallis är sjukt jämna
Highcost har bättre ljudbild,bättre flow
Tell'em tar dem
öronKnark vinner den
SpiceBoys tar TeamGosk, mer krut i spiceboys låt,mer fräckhet
 jaaaaaaaaaaaaw

2008-04-27 11:27
SICKWORDS!! woow vilken utklassning!, gillade eran så ni vinner denna utan tvekan, dom andra har sjukt jämna motståndare men, highcost vinner sin och spiceboys med.

antar att det finns någon dommare kvar som glömt lämna sin röst?

Admin

2008-04-27 11:31
robinR: Bara jag och Kaggen som är klara med våra omdömen. Oracle kommer med sina ikväll. Blizz och Aggro har jag inte hört av. Men de löser det nog fint.

Rappare

2008-04-27 12:30
jag kan vara standindommare =)
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2008-04-27 14:19
muurrdah murrrdah!

big up till dömda! haahah :)
näedå, intronen va väl rätt roliga!
dock förstår jag inte att människor kan vara så pantade/ensidiga! :)

YO!

2008-04-27 14:34
-kriss P78   Pantade haha ? Motivera lite hur du menar nu ? ;D
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG"

ViceVersa

2008-04-27 14:49
det jag menar är att de är samma visa varje år!
ni söderut verka ju tro på riktigt att livet här uppe går ut på köra raggarbilar & mjölka kossor typ? :) haha, på det viset!
jaja, saksamma..

2008-04-27 14:57
Attityd vs. Sickwords - vad gör sickwords? lät sjukt tråkigt, playade dissar, tror dom kan bättre men Attityd borde vinna denna rond.

Civenom vs. Tygla din slyna - Den mest jämna ronden. Båda lagen visade verkligen klass.
Men Civenom var snäppet bättre. Roliga bidrag

Da Slips vs Pangbrallis - Da Slips förtjänar att vinna ronden här, hårdare bidrag med tyngre rader.

Dömda vs. High Coast - Dömda, onödigt långt intro, inge punchies alls.. fann inget bra här.
High Coast tar vinsten här.. utan problem.

Hubler & Bross vs Tell'em - Hubler & Bross var mest långtråkiga, ingen speciell diss. Tell'em var dock sämre.

Tidsdödarna vs. The Larssons  - Stor klasskilnad rappmässigt, diggar dock inte The Larssons.
Får inga battlevibbar alls av dom.

Öronknark vs. Schakephuluc - Jämnt här. båda lagen var tighta men det luktar mer battle i Öronknarks bidrag.

SpiceBoys vs. Gosk Records - Spiceboys la inget speciellt alls, gosk records är värd vinsten.. 

2008-04-27 15:11
känns kanske som att vissa dommare borde bytas ut, inte för att dom inte kan döma utan för att dom har brist på tid.  detta problemet sker gång på gång att man har svårt att finna tid vilket jag helt  förstår men  tror det kanske går snabbare om man byter ut någon dommare som har mer tid?
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape

2008-04-27 15:22
The larssons for the win =)

TACKAR GUD FÖR WEBRECORD 

2008-04-27 16:02
mfs: läs elegants så kanske du förstår vad ja menar, inga engagerade dommare känns de som. borde ha en deadline som ska hållas, annars blire wo, bidragen sprids sedan vidare till domarna, Omdömen o röstningar läggs ut dagen där på. Engagerade dommare is the key
-pack you'r bags man, you are a tourist!

2008-04-27 16:40
SpiceBoys vs. Gosk Records - Melvin la det fett och även Elegant. Alltså detta bidraget var enligt mig rond1's bästa. Fyndiga rader, genomtänkt osv. till skillnad från Gosk. Kändes som om de bara rappade om deras 2-3 dissar hela låten igenom.

"Domarna kommer att titta på dissar, fyndighet, flyt, leverans, ljudbild, samspel och det totala framförandet."

Spiceboys vann på alla de punkterna i min mening.
Admin

2008-04-27 16:42
quiroga: Det bästa för att hålla upp motivationen när det gäller battletävlingar är folk som inte håller på och klagar i trådar. Du skulle bara veta hur dedikerade hiphopare vi har bland domarna i år. Det har inte ens gått tre dagar sedan domarna fick bidragen. Det är ju ingen stresscompetition.

Nog med det. Sluta messa mig på msn om när det kommer. Det kommer upp när alla domare har skrivit sina omdömen. Punkt slut.

2008-04-27 16:55
finns ju en anledning till varför deadline kallas just deadline
work some magic

2008-04-27 16:59
Haha. Softa, pojkar

2008-04-27 17:00
va är det för snack om att domarna är partiska? fill me in med era teorier..
http://www.myspace.com/mcblindfold

2008-04-27 17:04
asså Mfs har ju så fel, visst dommarna är bra emn det tar ju förfan inte mer än 3 dagar att skriva rösterna,. sluta bortförklara allt mfs, dommarna är offline hela tiden det är den än da anledningen till att tagit tid inte för att bedöma haha. tycker ni är så pass stora att ni borde stå för det istället för att skylla på stress för det här är allt annat än stress det här är lathet
 baby jag har dig

2008-04-27 17:10
hellre att det tar några dagar extra än att fel lag går vidare
Admin

2008-04-27 17:13
Brodin1: Deadlinen är satta för när bidragen skall vara inne. Vi i domarkåren har ingen deadline för vårt bedömande. Vi gör det ideellt och får inga priser etc.

pallahman: Jag är inte lat någonstans. Jag tänker ju liksom inte ringa upp domarna och tjata på dom. Jag låter det ta den tid det tar, rinner tiden iväg extremt mycket tar jag in någon annan domare på den platsen. Men det är trots allt 16 bidrag som skall bedömas här. Fredagar/lördagar är kanske inte ultimata dagarna man vill sitta och skriva långa omdömen heller.

2008-04-27 17:28
Den som klagar en gång till på mfs kommer jag personligen uppsöka och utföra lobotomi på.

Sen äre inte lika lätt o vara domare som man tror. Speciellt nu när det var många jämna ronder.

2008-04-27 17:32
Varför så jääävla bråttom med att få se rösterna? Mer spännande så här ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-27 18:14
Hej och välkommna, börja med att ta 5 djupa lungna andetag, sen luta dig tillbaka och slå på gosk rond1 och lyssna på martys sexiga brytning på svenska och danska.
Ställ den på repit och lyssna på hela låten 5 gånger utan att säga ett ord.

snart så känner du hur varm du börjar bli i kroppen, då ska du ta fram en blötlagd handduk som du viker dubbelt och lägger över ansiktet.
handduken ska doppas i varmvatten som du blandat ut med gips... SEN

forsättning följer ..

Rappare

2008-04-27 18:34
JAG KLAGAR PÅ MFS!!!!!!!!

Men enart för att jag vill visa Kaggen vart jag bor :$
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2008-04-27 18:40
Roliga är ju att ni klagar på MFS som är klar med sitt, haha

2008-04-27 18:42
om inte jag har rätt så knäcker tidsdödarna the larssons denna rond.

2008-04-27 19:05
haha word on coffe martys röst is some heavy shit
Geni

2008-04-27 19:11
ingen klagar på mfs, absolut inte, propps till han för han styrt upp massa grejer. tycker bara att domarna ska vara lite mer engagerade, om man liksom inte har tid me de varför då anmäla sig till domare? stress o inte tid är enligt mej bara bull. Ja klagar inte på mfs, snackar me dej(han) för att de e just du som håller i de hela, fixa domare som har tid o sånt ist så slipper alla vänta så länge (:

aja nog om de lycka till

2008-04-27 19:17
kom igen. jag vill se resultatet. :)

2008-04-27 19:22
orka klaga.. domarnas röster kommer komma in för eller senare.
cred till alla inblandande i tagteam!
hets, stress, fest!

2008-04-27 20:20
tycker det är roligt att alla som har klagat på domarna inte ens är med i tävlingen.

angående att mfs får ta skiten är väll därför att han är ansiktet utåt till medlemmarna på whoa. lätt att klaga på dom som syns.
propps till mfs som har tagit på sig rollen och svarar osv.
Redaktionschef

2008-04-27 20:28
Den som väntar på något gott ... =)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-04-27 20:43
väntar alltid för länge... :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-27 21:10

Dansk_BB P17

True shit..

Spajjsbååjs, Hajjdåå

Careface..

2008-04-27 21:39
Jag förstår inte varför alla klagar på The Larssons, att de inte har "battle-stil".
Jag tycker det är tungt, eftersom att de gör sin egen grej och inte hakar på alla andra med smutsiga beats och attackerande röstlägen. Big up för The Larssons om ni frågar mig.
Ja, jag är en vitlök.

2008-04-27 22:25

"Ställ den på repit.."

Hahahaha

2008-04-27 22:50
Längtar till rond 2 ;)

2008-04-27 23:54
- hela jävla gävle vet att jag är fel jävel att jävlas med?   säger du så estet.. ?

2008-04-28 01:45
"fel jävla jävel att jävlas med" - org12

2008-04-28 01:59
fel jävla jävel att jävlas med - alla. det är varken bait eller något märkvärdigt, bara ett vanligt uttryck liksom.

oavsett om man går vidare eller inte, skulle vart kul att se något tema till nästa rond.
dags o sova, shu

2008-04-28 02:30
Som aZZ_eM skrev, Org12 var inte först med att säga så (möjligtvis att han var först att lägga det i rapsammanhang). Faktum är att min morfar brukade säga så, haha.

2008-04-28 02:48
Hmm.

:|

:O
 .--'-'-'-'-'-'-.
| (  .  )(  .  )|             <-------- döskallebryan.. han som bryr sig!
 \  _  ()  _  /
     \(__)/
       ' ' '

banna mig inte nu era tråkmånsar.. jag har bara supertråkigt och ingen bra kommentar att komma med...

MEN! en bild säger mer än 1000 ord.. kolla skallen.
sluta va så jävla avundsjuk bara för att jag lyckas bättre än vad du gör.

2008-04-28 10:06
Tidsdödarna är fett sköna (:  Attityd också. Piz!
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

2008-04-28 10:12
En sak till, Karlic baitar rättså mkt i sin låt, Leker ni med döden ~~ som necrofiler. Det säger Sober&Mickelito i en av deras låtar. som dom gjorde för ett tag sen. Päyz !
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker.

2008-04-28 11:10
Klonkarn:
Jag ska inte säga att det inte är bait, men jag använde den bara som ifyllnadsrad.
Och dethär med "utanför"-raden fick jag höra efteråt att den redan var dragen. Så förlåt för det.
Ja, jag är en vitlök.
Admin

2008-04-28 13:19
4 domarröster inne. 2-2 i vissa ronder så det här ska bli spännande. Några ronder verkar dock solklara.

Det ryktas om att allt kommer upp ikväll då. Nice!