Litanol - Rebell (Feat. MCT) (Prod. Litanol)
Litanol - Rebell (Feat. MCT) (Prod. Litanol) <-----------
Rap: Litanol (vers 2 och 4), MCT (vers 1 och 3) Beat: Litanol Mixing: Litanol
-jag knyter min näve för den tredje världen // kommer inte sluta tills det råder fred i själen // kämpar för att ta kol på orättvisan // för alla dom som står på den goda sidan //
-ingen kompromiss vi gör det på vårt vis // eller inget vis alls, jag sträcker på min hals // för den är fett kall, vill få till ett knall // som får babylon på fall lika tungt som metall // -för, MCT kan inte vara ignorant // en del skit omkring mig får mig militant // för jag pressas, jag är nära min gräns // media vill helst att inte denna sanning nämns // -den vita överklass rika mannen // är den största kriminella i bland annat droghandel // fortfarande samma kolonialist // som också ger mest pengar till terrorism // -kolla upp det själv om du inte tror mitt ord // Fallujah, Contras och Lumumbas mord // västvärldens överklass, en kriminell kartell // men ändå är det blattar som får sitta i cell //
-har sett allt för mycket av skiten // för att lyda samhällseliten // dags att fånga dagen, fånga tiden // är du en krigare så välj rätta striden // -välj rätta striden, välj rätta striden // är du en krigare så välj rätta striden // höj volymen och pumpa beaten // jag är rebell emot babylonskiten //
-ju rikare man blir ju dummare blir man // tex om man är en ledande vit man // ser ni hur de rika utnyttjar svartarbetare // e det verkligen sånna vi vill ha i vårat samhälle // -ett stort sår som kommer kvarstå för livet // är dom vitas agerande i Opiumkriget // utan orsak invandera dom och tog kinesers liv // genom att tvinga till missbruk, "jävla svin" // -det därför en del av mina bröder har det svårt i sitt hemland // dom åker utomlands för att försöka fixa pengar // då kommer dom sviniga företagen med makt // och säger att dom vill ha oss som arbetskraft // -men i själva verket utnyttjar dom gulingar // för att få deras ekonomiska tillstånd ljuvliga // vad i helvete händer med planeten // det finns faktiskt nåt som kallas mänskliga rättigheter //
-Kinas fattiga, en sovande tiger // som sliter i världens verkstadsfabriker // klart att väst-ekonomiska eliter // skiter i kineser om dom får profiter // -pressa lönen till nästan ingenting // underleverantörer hotas nedläggning // spelar ut tredje världen mot varann // det e sant, deras väg har alltid varit brant // -var stolt kvinna, var en stolt man // vi vet, ända vägen den e fram // i skolan dom ville att jag skulle slicka röv // åt nån vit rasist men jag skulle hellre dö // -för mot systemet e jag en rebell // annars skulle jag inte vara sann mot mig själv // från förort till förort, land till land // lägg ner er beef, sätt babylon i brand //
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
|