I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

OneUnder - Snacka, Men inget kommer hända [Låt från kommande Ep]

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-03-31 02:49

OneUnder - Snacka, Men inget kommer hända [Låt från kommande Ep]

Namnet talar väl för sig själv! Jag har bestämmt mej för att släppa en Ep,skiva,netplay kalla det vad du vill! Vet inte när den kommer släppas eftersom jag jobbar väldigt mkt men kommer pilla varje gång jag har tid.Den kommer innehålla 8 spår, har 4 spår klara, här kommer ett av dom som ett smakprov av vad som komma skall! Har även beställt ny mick, men den har inte kommit, så dessa 4 spår kommer vara av lite sämre kvalite eftersom min nuvarande mick är dålig!

Speedyshare:
http://www.speedyshare.com/975148296.html

Myspace:
www.myspace.com/one1under

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 02:55

Ref

Om du vill kan du kolla nu//

Sluta blunda jag har hittat ut//

Skapat mej ett bra liv, mkt pengar//

Satsat mkt men har nått det som jag älskar//

Ni kan snacka men jag lovar inget kommer hända//

Vers 1

Visst jag vet vad kan vinna//

Men har blundat helt för det som kan försvinna//

Sånt jag kommer missa//

Jag ser bara pengar är mej inte lik//

Fan jag hamnar väl i helvetet, bara jag får dö rik//

Sånn är jag,arbetsnarkoman, av högsta grad//

Har ett företag som går väldigt bra//

Händer att jag tjänar,en månadslön på en dag//

Tjänar mkt pengar men vad spelar det för roll//

När jag jobbar hela tiden hinner inte använda dom//

Men jag skänker mkt till min syster och min mamma//

Även sara kvinnan som betyder lite mer än andra//

Och så klart min lilla flicka får vad hon vill ha//

Mi amor,y corason som har satt sitt spår idag//

Är mitt stöd i alla lägen//

Ställer upp i alla väder//

Är ett levande bevis på att allt här i världen, inte har ett värde//

Bara peka gumman för du vet,ja du vet att du är värd de//

Ref

Vers 2

Jag har kämpat hårt för att komma hit//

Känns som om jag har trappat över lik//

Bara för att lyckas och bli rik//

När jag väl står här, 19 år på nacken detta året//

Så förstår jag pengar läker såren//

Men jag dömer ingen fattig om den inte dömer mej//

Sätter ingen under mej//

För jag vet att livet det kan vara svårt ibland//

Nu när jag har slutat röka hash//

För jag måste vara vuxen fokusera hela tiden//

Jag kan inte tappa fokus måste hålla kolla på skiten//

Tack till alla dom som snackar skit där hemma//

För ni motiverar mej att kämpa//

Ärligt talat tror ni seriöst att ni kan riva muren som jag byggt//

Jag kan lova att den kommer inte falla under något tryck//

Lagt min själ i detta//

Så jag lovar det finns ingen chans att det kan hända//

Fan jag vet hur det är att kämpa,långt ifrån ett getto,men jag vet hur det är att kämpa//

Ref

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 06:08
Tyckte det var helt okey , diggar ditt flow :)

Hoppas på att ep:n blir tung!

2008-03-31 09:12
Så jävla skön låt bra gjort ! diggar ditt flow och din röst ajja keep it up  ! pz  // Blom

2008-03-31 09:50
gillar inte din röst lr ditt flow. that shit was baaad!!
En stor kuk är en liten tröst i ett fattigt hem

2008-03-31 14:12
tigro P78 Tack så mkt! Jag ska göra vad jag kan, för att den ska bli fet:)

blumisch  Tuen tack, det vämer:) Skoj att du gilla!

N P21 tack för din ärlighet:)

Mera whoa?

2008-03-31 14:23
Snyggt!
Blir bara bättre och bättre!

Du får komma upp och feata mig och jocke!
hej..

2008-03-31 14:29
Mazerfaka P19 Tack :) Ja det ser så ut, slår snart! haha! Ja fan jag tar privatplan här ifrån chile, om 2 timmar så jag är framme imån klockan 6:D Så super vi en dag så åker jag tillbaka^^ haha! Tack ännu en gång!

Kom igen nu whoa!

2008-03-31 14:58
Det blir bättre och bättre, diggar reffen mer i denna än dina andra låtar. och flowet är som vanligt. fortsätt! peace
Allt är sant på internet.

2008-03-31 15:21
gås hud räk jag får gås hud , skönaste reffen och flowet asså..

2008-03-31 15:31
detta här lät fett mannen! jag är en av gästera och är ett levande bevis på att denna Nplayen kommer bli tung :) .
haha, vi bor på landet!

2008-03-31 15:34
reffen e rätt soft, iaf första 2 barsen, sen spårar de lite. flowet e rätt säkert, men du drar ut på vissa ord på ett sätt som ja inte gillar. ja börjar väl bli trötig men återigen så låter de mkt fronda. texten e väl rätt soft ibland, men tycker det börjar bli tjatigt att du pratar om exakt samma sak i varje låt. att du e rik, ditt ex, ditt företag och hur jobbigt allt e, tas upp i vaje låt, iofs inget om exet i denna låten, men du hajjar. sen vettefan hur du skriver ibland, konstigt rimshema. men ska checka din netplay, hoppas på lite andra teman och mindre fronda stil...keep it up
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2008-03-31 15:48
rikttigt soft ännu en gång, reffen var mycke bättre än förra gången ! =))

Bra jobbat!
Kukirumpan

2008-03-31 15:50

oHer P20 Tack roligt att höra:)

felich P13 tack som fan, värmer som fan!:)

sleez_ P19 tusen tack! yes man det är du :) Den ska bli blytung!

orup P20 Tack:) Alltid lika nice när du slänger komentar för du är välutformad i ditt inlägg!Jag blev perosnligen nöjd med reffen, roligt att du gilla en bit iaf! I denna låten kan jag inte själv höra att jag drar ut orden på sättet som jag vet att du inte gillar! Och det med mina teman är jag medveten om att jag har kommit in på ett spec spår, men jobbar så mkt och får även höra mkt skit från sverige så detta är mitt sätt att tömma mej typ! Och jag vet inte om du ha hört låten "hade du vart jag" i den låten så försöker jag få fram vrf jag är som jag är! Yes man checka netplayen när den dyker upp:) Den kommer bli riktigt tung tror ja:)Och tack för att du tog dej tid:)

2008-03-31 16:28
UPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

2008-03-31 16:28
UPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

2008-03-31 17:54
fan va nice rääk;)

2008-03-31 18:18
Tack så mkt :) Mera nu whoa

2008-03-31 18:32

I denna låten går du tunga steg fram, på ett bra sätt!  diggar ditt flow och röstläget, texten är klockren, känslor ska ut, du gör de finnemang så att säga! .. Diggar både versen och reffen.. keep it up!   ///  Cricko

Kom igen nu Whoa sov inte på denna! kritik ska han ha för de är han värd!

2008-03-31 18:50
Somvanligt, så lägger du det bra rääk... Men de andra 2 var inget o ha!

2008-03-31 18:53
_brainless P17 Tack som fan, vämrer som fan! Tyvärr är whoa som det är, får aldrig hypen man förtjänar!

_Mattsson_ X1 Tack så mkt :) 2 andra? förstår inte riktigt? :P

Kom igen nu för fan!!!!!!!!!!!! MEra???????

2008-03-31 20:21
Kom igen nu för fan, komentera när ni lyssnar!

2008-04-01 01:34
Helvete vad dåligt med komentarer!

2008-04-01 21:20

2008-04-03 16:22
Du har en bra text sm vanligt asså kännslan i de du skriver de kommer från hjärtat och det e viktigt. åter igen har du ramlat in i lite fronda spår igen speciellt på reffen.
men verserna flöt på rätt bra faktiskt.

men de som håller upp den här låten är känslan du levererar det e du riktigt bra på att få fram.
sen så e texten som sagt riktigt fin förstår att du skriver om din ekonomi och grejer och det e viktigt att skriva av sej från hjärtat, men de senaste låtarna har de blivit lite samma samma.
tycker absolut du ska skriva va du känner och ta upp pengar osv eftersom det e de som händer i ditt liv just nu, men man kan baka in de i olika formuleringar och pressentera de på någe annat sätt, så inte alla texter blir lite samma samma.

men texten i sej e riktigt bra å man känner de du skriver.

så du har gjort en utmärkt låt och hoppas du fortsätter leverera från hjärtat.

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2008-04-03 16:36
Mr-Banditen P27 Tack som fan, jag försöker att alltid leverar från hjärtat och det verkar som om jag lyckas med det :) Och du har rätt med att jag har börjat baka in mej när det gäller tema, men som sagt det är det jag menar med låten "Hade du vart jag så hade du vart likadan" och bara den raden säger rätt mkt, men jag är fullt medveten om att folk inte vill/kan förstå vad jag har skapat här i chile! Men det kommer nog komma en dag då dom flesta förstår, och då kommer dom även förstå varför jag "skryter" så mkt som jag gör! Men tack som mats det värmer :)

Någon mer?