I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Qruu - Ensamvarg.mp3

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-03-30 21:16

Qruu - Ensamvarg.mp3

Här finns låten, bara att trycka på download eller lyssna!

Eventuellt fungerande direktlänk!

Jag är väldigt tacksam för all slags någorlunda konstruktiv kritik och respons, inte minst för att detta är endast andra låten jag gjort solo. (Överlag inte mångte alls).
Konstig dialekt? Jag kan direkt berätta att jag är finlandssvensk, men ändå rappar på något som närmast är rikssvenska, fast ändå inte helt. Nå väl, ni hör.

Respekt till IceTail som gav ut så bra musik som ett freebeat ("Long way")!

Om ni via länken överst i inlägget trycker på "Kappaleen sanat" så får ni upp låtens text.

Allt gott,
Johan

Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-03-30 21:44
Finski rapski is the shitski, ;)

Beatet

Ganska tråkigt om jag ska vara ärlig, lite pitchade röster och pads och sådär trummor. Okej nivåer överlag dock. Inget jag skulle stoppa i min playlist direkt.

Rappen

Bra flyt, bra text, lite darr på rösten och utdragna ord ibland men det är snyggt till beatet, tydligt uttal (ngt ord här och där uttalas lite skumt som t.ex. "sköter" men du är ju finlandssvensk så det spelar ingen roll), bra inspelning och mixning, bra delivery och breathcontrol. Inget direkt att anmärka på.

//Paz

2008-03-31 16:46
Tack för de orden!
Om du inte gillade beatet är det ju bara att langa en royalstreets remix ;)
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-03-31 19:49
Alltså, jag tycker (som oftast) att du skriver mycket bra texter, och detta var nog inget undantag, I like it!

Vet nog inte om det bara är jag, eller om det är din röst som faktiskt låter så, men i en sån här låt vore det kanske skönare om du lät mer avslappnad i röstläget. Ibland låter det även som om du kommer en milisekund före beatet med en rad och näst intill låter smått offbeat i radövergångarna. Sen var inte refrängen helt synkad och förorsakade ett frågetecken ovanför mitt huvud då jag desvärre inte kunde höra helt vad du sa.

Tycker ändå låten är godkänd, det är trots allt din andra. Props ändå för mixningen, du mixar ju bättre än vad jag gör. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-31 22:56
Rappen känns ganska stel, dock så tycker jag om rösten så om du skulle slappna av o flyta bättre skulle det låta riktigt bra.. så träna på!
Oh

2008-04-01 19:57
Tack för kritiken!
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-04-01 20:05
håller med vad Gaia och Doktorn sagt, lite darrig på rösten, men jag antar att övning ger färdighet, så keep on droppin. jag gillar beatet, även om det känns litet "det här har jag hört förr" så är det skönt. passar till texten.
texten är en typisk crew text, d.v.s. mycket bra.
som co-finlandssvensk och med någon gammal låt jag hört av dig i minnet tycker jag att du låter mycket starkare i din finlandssvenska nu. alltså, förra gången jag hörde dig störde jag mig på att du lät väldigt rikssvensk och tyckte att du kunde ha hållit mer på finlandssvenska. men nu är det mycket bättre, även om det skiner igenom litet av accenten från vårt västra grannland. ;) det är säkert något som inte går att få bort helt heller, men försöka går ju :)
bra jobb, keep it up :)
Close your eyes, Just feel and realize, it is real and not a dream, I'm in you and you're in me.

2008-04-02 10:06
Tack DinKritiker! Ja, det är ett litet dilemma för mig det där med rikssvenska och finlandssvenska, för det går helt enkelt inte att flyta på det senare. Det låter inte bra alls.
Så jag försöker få till det mitt i byn så att säga.

Alla påpekar att rösten är lite darrig. Det är, om jag korrekt uppfattat vad ni alla menar, helt medvetet. Om jag är offbeat så är det däremot lite värre, får hoppas att det fixar till sig med tiden...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-04-02 12:43
Well, övning ger färdighet. :) (upp)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-02 14:45
Texten var helt suverän!
Är jag inte här har jag väl förmodligen inte kommit än!

2008-04-03 11:35

Tack Armor.

Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2008-04-03 13:27
bra låt verkligen. men, ensam e svag, lita på mej
Ever since the moment I was born, I've been dying.

2008-04-03 15:16
Kejin, ensam är stark, tro mig.

Låten var helt ok, reffen kan behöva lite jobb dock :)

2008-04-04 20:12
Tack grabbar. Ja, det är ju inte min avsikt att kategoriskt ta ställning till det klassiska talesättet. Tror inte man kan göra det utan att ta in ett visst sammanhang.
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com