CH feat. Pablo - Blåa Sverige
Hejsan Alla! Nu släpper jag och min vän en låt parallellt med vårat projekt arbete som går ut på att uppmuntra ungdomar till att göra musik. Mer info om projektet kommer lite längre ner. Först lite om låten Det är i princip första gången jag och min vän testar på att göra en seriös låt, den är producerat av Pablo, Pablito, ett av två i rapgruppen razalitos där han producerat allt själv. Måste bara säga att han är en av sveriges fetaste och mångsidigaste artist och producent. Allt från reagge, reaggeton, techno och förorts rap har han producerat och spelat in. Han mixtape släpps snart med artister som houman sebghati och ison och fille. Jag rappar första versen och min vän den andra, pablo på refrängen. Eftersom att det är ett skol projekt så tog vi en samhälls kritisk låt. Här är texten;Intro - Folk pratar.. jag fattar inte, det är alltid.. Vers Ett ..konstiga saker som flippar i min hjärna donera till välgörenhet det vill vi gärna kolla till afrika säga dem har det hårt men att se problemen hos din granne, det verkar svårt fattar inget ser inget jävla samband hjälpa andra vi har jue knas i vårat eget land varför uppfattas vissa i högre kast varför uppskattar inte dem som bär din last himlen är grå men vi kämpar på ta ett steg bak nu ska vi hoppa fram två jag ska föralltid tillhöra gul och blå det är en uppförsbacke så låt oss börja gå, gå gå Refräng Låt oss bara hjälpa och bry oss om andra varför ska det vara så svårt? x2 Vers Två Jag vet vad du säger, jag vet vart du bor jag vet vad du tänker och jag vart du glider jag vet vad som händer på exakt vilka tider det är så den nya lagen kommer att stå skriver förorten, ja dem blir fler och fler "vaa?" Jaah, men vems fel är det? för valet kom jue 2006 då sverige la sin röst näven i bordet och det blev jue helt blått danderyd och vaxholm, vem där ska klaga men så har vi jue reinfeldt, mannen som talat visst om jag vore rik och hade fet bil hade tung villa, hade fin kvinna då har jag, allting och vinna, vinna Refräng Låt oss bara hjälpa och bry oss om andra varför ska det vara så svårt? (låt oss bara, låt oss bara, varför ska det vara så svårt?) x4 Outro Vi bara kickar det äkta ingen snack om saken ingen komersiell shiet som alltid handlar om baken Varför ska det vara så svårt? ____________________________________________________________ För att lyssna på låten, klicka här eller se videon nedan: Jätteviktigt att ni kommenterar eftersom att detta är till vårat projekt ar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.