Whoa Mama 2008 - Rond1 (Resultat) och Semi
Då var det klappat och klart för Rond2 med en kvalitetshöjdning. Men ni kan väl bättre eller hur? Suveränt att alla håll deadline och ingen lämnade WO. Och ni som åkte ut, deppa inte ihop för det. Ta nya tag och gå med i nästa tävling. I vilket fall är det nu dags för Rond2 och ännu mer mamma-dissar. Dags att bli fyndigare, råare, hårdare och roligare. Semi-finalerna ser ut som följande:
Rond 2 - Ronder Coffe vs. Litanol Akin vs. Prendel
Regler:
Deadline för rond2 är torsdagen den 7/2 klockan 20.00 och det skickas till mfs i privat meddelande på whoa eller på msn: [email protected]
Bidraget skall vara 60sek långt (+/- 5 sekunder) och kan läggas både accapella och på beats. Och ska självfallet innehålla mammadissar.
Det är 1 vs 1 som gäller och de som går vidare från rond1 kommer lottas ihop till semifinalen. Domarna kommer att titta på dissar, fyndighet, flyt, leverans, ljudbild och det totala framförandet.
Språk: Engelska och svenska.
Pris: Presentkort på 500:- @ Gulan En gästvers från Toffer Ett exklusivt beat från Rawmusic Entertainment och IceTail productions
Tävlingens domare:
Mfs – Tidigare chefredaktör för SVU, skribent för dagensskiva.com och frekvent battlare.
Soheil – En riktig räv när det kommer bli battle. Har alltid en åsikt och hävdar den gärna.
Toffer – När han inte gör låtar med Organism 12 träffar han gärna upp din mamma på plattan.
Perfektion – Moderator på whoa och rappare sedan flera år. Har rutin på battle.
Oracle – Tidigare skribent på streetzone och kingsize. Ett hiphop-orakel helt enkelt.
Reserv: Nicko Mcfish
Mfs:
Coffe vs. Pikku – Pikku du lyfte sig bra till rond1 men det räcker inte riktigt här. Coffe hade det bästa kvalet och kanske sänker sig lite till den här ronden men låter säker och det låter helt enkelt bra. Refränger i battle suger fortfarande. Tycker du ska försöka utnyttja tiden till rap så gott det går. Därför borde du (coffe) se över dina intros relevans till kommande ronder.
Prendel vs. Elegant
Prendel tar den här. Men du har gjort helt fel beatval. Lugna Atmosphere-beats är väl kanske inte helt rätt i en sån här tävling. Men du har ändå betydligt bättre rader än Elegant som inte imponerar mycket textmässigt, däremot låter det väl hårdare och har bättre beat men det räcker inte här där text känns som de tyngsta slaget.
Akin vs. Baso
Baso: Riktigt kul att du använder dig kreativt av en känd låt och att du lyft dig från kvalet där ljudet var dåligt och du var väl sluddrig. Men Akin är här hårdare utan att förlora humorn och lite fyndigare i texten.
Litanol vs. JimmyMorfin
Jimmy var den personen från kvalet som trillade in på den sista platsen. Litanol är hård och skön. Går rakt på med hårda dissar. Jimmymorfin rimmar och saker som kanske inte är helt relevanta. Har du varit på safari i Afrika nyligen? Litanol tar detta men jag ser med fördel att du kör på beats det kommande även om det kan vara kraftfullt att köra acapella.
Oracle:
Coffe vs. Pikku – min röst går lite tveksamt till Coffe
Tycker inte att dissarna är särskilt vassa i något utav bidragen, men ska man välja så känns Coffes lite giftigare efter ett par lyssningar. Å andra sidan flowar Pikku bättre men det känns som att det textmässiga väger över i en sån här tävling. Ett stort problem för båda tävlande är just fyndigheten … lite väl mycket fantasilöst fokus på sex och fitta. I övrigt finns det inte så mycket att säga, ljudet är det inget större fel på osv.
Akin vs. Baso – min röst går till Akin
Akins bidrag har sina stunder, bortser man från den jobbiga ”refrängen” så är det faktiskt smålustigt emellanåt. Faktum är att han gör allting bättre än Baso, utan att egentligen skina. Basos bidrag är fantasilöst och dissarna känns misslyckade, plus att han flowar sämre.
Litanol vs. JimmyMorfin - min röst går lite tveksamt till JimmyMorfin
Kul att Litanol vågar gå emot strömmen och köra acapella, kommer dock ”offbeat” här och där så frågan är inte om han gjorde fel val. Gillar inlevelsen, men texten är lite upp och ner. Då måste jag nog ge mer kredd till JimmyMorfins bidrag som är snäppet vassare på de flesta bedömningsplanen…kan dock inte påstå att det gör något större intryck.
Elegant vs. Prendel – min röst går till Prendel
Elegant har valt ett skönt beat och flowar ganska säkert men verkar ha glömt bort att man måste ha tunga punchlines om man ska gå vidare i en sån här tävling. Han låter dessutom lite för snäll, man känner inte riktigt att han försöker förolämpa någon. Då gillar jag Prendels bidrag bättre. Bättre dissar och känns mer genomtänkt/genomarbetat. Sen kan jag tycka att tonläget i rösten är jobbigt, men det långt ifrån stoppar den här segern.
Sammanfattat slutkommentar för Rond 1 – Jag är lite besviken på nivån då här långt i tävlingen. Det borde gå att komma på fyndigare och finurligare dissar/punchlines. Underskatta inte ett element som humor! Visst, det hör väl till att säga något sexrelaterat om en annans mamma, men man behöver inte göra det rakt igenom ett helt bidrag. Det känns lite väl förutsägbart och inte särskilt fantasifullt. Sen handlar det om en minut … håll inte tillbaka! Därför känns intron i regel mer negativt än positivt … gå rakt på sak istället och kaxa lite mer. Jag efterlyser framförallt mer attityd och mer inlevelse i rösterna.
Soheil: Coffe - Pikku
Coffe: Jag fattar inte introt? Är det Pikku ni har ringt till som flippar eller? Finns ett par rader som är okej, men samtidigt vissa jag inte riktigt ser poängen i.
Pikku: Känns lite udda att lägga 35 sekunder på ett intro när man bara har ca 60 sekunder på sig. Textmässigt tycker jag att Pikku lägger roligare rader; men jag hade gärna sett dig köra längre än bara 30 sekunder.
Resultat: Tycker det var sjukt svårt att avgöra vem som var vassast i den här battlen, men min röst faller på Pikku för han har lite säkrare rap/delivery och fler rader som jag diggade.
Akin - Baso
Akin: Lite hackig rap med en del rader som inte riktigt fyller någon funktion. Känns inte helt genomtänkt. Känns lite som ett axelryck rakt igenom, tyvärr.
Baso: Gillar tanken bakom låten och attityden i låten; tycker beatet lyfter dig en hel del. Men det är också ett plus för du har en bra helhet och är utnyttjar associationerna till din fördel.
Resultat: Baso för han hade ett klarare tema på sin låt och levererade med en säkrare attityd.
JimmyMorfin - Litanol
JimmyMorfin: Dude, skaffa dig ett puffskydd, du låter ju som daffy duck vid 31-33 sekunder. Du känns stressad och lam; samtidigt medveten om din egen lamhet när du lägger "din mamma är tjockast i tävlingen". Kul att du kör..
Litanol: Grym attityd, du pissar på hans mamma och att du skippar beatet gör det hela ännu hårdare. Tycker du håller uppe nivån rakt igenom, dock skulle du skippat Reinfeldt-raden, kändes helt malplacerad. Gillade Fat Joe-raden dock.
Resultat: FFried DaPHHy Duck; vinnare är Litanol.
Elegant - Prendel
Elegant: Jag blev rätt peppad i början och trodde du skulle droppa roliga skinny-ass-moma-skämt. Sitter och väntar fortfarande typ. Du hade en bra idé som du inte tog till vara på, synd. Ganska tråkig rakt igenom; uddlöst.
Prendel: Fyfan vad bög du låter. Låter som att han får sin mamma dissad av en sån där glamm-bög; av någon anledning tycker jag det blir väldigt komiskt på ett bra sätt för din del. Tycker det är en halvkul stämning igenom låten med några småroliga rader, mest för att din delivery är så jävla störd egentligen.
Resultat: Pridendel tar detta.
Toffer: akin vs. baso = akin, basos låt var lite tråkig, mer techon mamma dissar än rapshit, tycker det handlar om att dissa så mycket som möjligt inte göra bra låtar lixom.
Morfin vs. Lithanol = Litanol, hadde lite bättre rader, dock borde han kickat på beat, morfin fick lite pluspåäng för han kickat på beats men d räckte inte tillräckligt långt
Piku vs. Coffe = jämt men Coffe tog den, pga av mer dissar,
Prendel vs. Elegant, Prendel, bättre och fler rader , elegant borde flippat beaten lite mer på refrängen.
shuna shuna, mfs hojtade på msn och bad mig lägga lite röster med motiveringar istället för Perfektion. here goes:Coffe vs. PikkuAkin vs. BasoLitanol vs. JimmyMorfin Elegant vs. Prendel Coffe - Hahaha, introt var fett mustigt, likaså var bidraget, attityden finns där all the time, en av dom bättre i rond 1. vs.Pikku - Introt var här också nice, däremot saknar låten den kraft jag vill höra, en del fyndiga lines, men det håller inte hela vägen.Akin - Skön ingång och det rullar på riktigt nice, laid back dissar med gungigt flyt, I like! vs.Baso - Gungigt även här med, skönt sångbreak =), svårbedömd rond.Litanol - Blev riktigt skeptiskt när jag hörde att det var acapella hela vägen, diggade inte beatvalet så att säga =), attityden sitter dock. vs.JimmyMorfin - Mustigt beat, men det känns inte battle för fem öre, roliga lines, men med rätt oinspirerad leverans, det är det som räddar Litanols körda beatvalsmisstag.Elegant - Catchy reff, diggar det, det flyter på jämnt och fint rakt igenom, men lite kört med adoptionsdissen när det handlar om att dissa hans mamma? vs.Prendel - Mustigaste bidraget i rond 1, blev imponerad fan, diggar sångmodet som fan, dissarna sitter rakt på mål, träffsäkert och harmoniskt, håll det uppe. that's all folks, I'm out!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Jag skulle hällre mött pikku i semi.. men fan, litanol.. ska jag möta en kille som hamnar "offbeat" utan beat!? vaa, haha. Prendel, du är illa ute! / Akin haha
förstår inte riktigt hur litanol kunde gå vidare när jimmymorfin är på en HELT annan nivå.. but it's all gooooooood... eftersom att han är ute så tror jag på prendel !
krrrrrrrra
SF borde gått vidare.
Don't!
var kan man tanka :)
Om Jims mamma får reda på de han gjort så får ja hans data :)
vart finns rond 1 o tanka då?
Jag hatar inte. Det är bara du som är värdelös.
coffe kmr ta hem de här :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Akin kommer ta hem de här! den enda som va bra, coffes va rätt okej också, fan ni kan så mycket bättre lixom
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
Blää. jag var bäst ändå! Lycka till allesammans !:D
Jag skulle vilja se den man som kunde gå på vatten för den han älskar.
Jimmy åkte för hans bidrag inte lät "battle", men prendel gick vidare. Hmmmm....
Litanol kör accapela men har ändå sämsta texten i rond 1! Han kan skatta sig lycklig!
Haha, skämttävling. Litanol vinner trots att både är off-point, off-beat och off-beat (samtidigt; vilket är en bragd!) i hela sitt bidrag. Och "inte battle nog" ..? Jag trodde det var en tävling som gick ut på mammadissar? :S whack man, whack..
Omen22 vad säger att just DU har rätt? Alla tycker olika... Tycker alla ska acceptera domarnas beslut istället för att klaga. Tycker Baso var riktigt härlig på nått sätt, dock så var Akin stort motstånd. Förövrigt Tror jag Prendel vinner allt! peys
vafan skämtar ni eller? Jimmy höll inte måttet, hans bidrag är enligt mig katastrof, no offence, men goddamn! och det finns noll likhet mellan prendel och jimmy, prendels var gungigt och harmoniskt, inte direkt dom orden jag skulle använda för att beskriva jimmys. och vad handlar mammadissar om om inte battle? get a grip people!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Alltså, nu må jag vara kompis med Jimmy och jag kanske delar hans humor eller nåt, så jag kan väl säkert vara biased (jag kommer inte på det svenska ordet), men alltså... Vaaaaaaaaaa? Jag skrattade hårt och länge. Jimmy lägger originella mammadissar i massor, Litanol halvskriker orytmiskt och rimmar guling/fuling. Jimmy är rolig och Litanol misslyckas med hårdhet, and that's basically it. Vad än domarna tagit, så vill jag också ha skiten. Verkar vara bra grejer! (Vill poängtera att jag egentligen inte vill hata på Litanol eller nåt, snubben gjorde helt okej ifrån sig, men jag vet inte hur jag ska uttrycka mig när jag är så sjukt förvånad över domarbeslutet.)
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
Hela den här mamma grejjen känns rätt tråkigt! Men seriööööst, hur fan kan litanol gå vidare med en acapella, känns som om han lagt endast en acapella så han slipper flowa på sin text tyvärr, tråkigt värre!
www.samyprod.com
Dock tycker ja den skönaste va Prendel ;P Lika fun as usuaaaaaally
www.samyprod.com
tackar ;) det värmer
www.youtube.com/prendel
Mikey88 Haha, jag har inte sagt någonstans att just jag har rätt. Alla tycker olika, så jag tycker du borde acceptera min åsikt istället för att klaga. Förövrigt klagar jag inte, jag bara, som sagt, delar med mig av min åsikt. Jag tyckte det även att det var en skämttävling redan på ritbordet, och jag har väl fått det mer bekräftat nu. Jimmys bidrag åt sidan, vilka kvaliteter hade Litanols bidrag? ok, han rappar med attityd.. han har två rader som är på det övre skiktet av dåliga, dvs: basketboll - dunkar (om den hade formulerats bättre), och fotbollslag (för att den var hård, och relevant till slamp-mobbingen). Bidraget är även mer battle för den är skriven tydligt riktad mot Jimmy (ptja, han säger hans namn i första raden, samt säger en stad, ). Bidragets negativa sidor? 1. Acapella. 2. Helt orytmiskt framfört. 3. Överlag monoton delivery. 4. bidraget består till 90% av fillerrader, levererade som om han faktiskt tyckte han sa något bra (reinfeldt raden, vafan? fat joe skrattar? din syster är en guling? skaraborg?) 5. Uselt rimmad. (guling - fuling, hård - på, barnporr - skaraborg, spänne - henne, barn - lag, gris ska slaktas - inpackad och inplastad) 6. Hans första rad säger han att Jimmy är hård.. Ska det vara en diss? 7. Total brist på kreativitet och originalitet i sina punchlines. Hur jag än vrider och vänder på det så borde någon som fixar att flowa, flerstava och skriva relevanta punchlines till ämnet inte förlora mot en som inte fixar det. Men det är som sagt bara min åsikt.
äsch sluta klaga nu tack till mfs speciellt som orkat ha skiten tack till alla andra dommare som orkat lyssna! Nicko mack kommer göra det bra o hoppas på att bästa man vinner skiten,,... känns som att fantasin för min del bara skulle bli sämre om jag gått vidare,. så länge man vill hålla sig från mamma.se skämt så tar fantasin snabbt slut
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
wah pikku borde ha tagit coffe , och baso borde ha tagit akin !!!
richyrich bitch !
Det känns 2004 att debattera i tävlingstrådar, men vad fan. Systemfel lägger det väl kanske inte med årets flow. Känns mer som att han är galen och rolig. Det är inget perfekt bidrag rapmässigt, men fan så kul! Litanol har ju dock ingen som helst takt. Jag skulle gissa på att han rappade över beat, men tog bort det eftersom det mest avslöjar hur hackigt han gör det. En accapella utan något att säga tilltalar inte mig, men.. thats just me! I mina öron känns deliveryt mer retarderat än battle.
Om man inte finner Jimmys humor tilltalande så kanske det kan ses som ganska jämt dock, vad vet jag?
Hur fan kunde Litanol vinna, med den här rondens i särklass sämsta låt. Otroligt,
http://www.herrbitter.blogg.se/
Förövrigt vill jag proppsa prendel! ´Skönt bidrag fan!
Grattis Litanol, lycka till. Om dommarna tyckte Litanol levererade ett bättre bidrag så är det så, inget att tjaffsa om.
wtf hur gick litanol vidare? =O... prendel - coffe i final.
Fuck no, a little change of mind FUCK YOU WHOA, YOU FUCKING CUNTS!!! THAT MONEY WOULD'VE CHANGED MY LIFE MAN!! ;)
HJAHAHAHAHAHAHAHAHA prendel e bäst för övrigt coffe palla återanvända raden me 4manna tält ^^
Hur i helvete kan litanol gå vidare?????
”jag vet inte om han är cp ser inte men tror det”
Sluta klaga på om nån gick vidare eller inte... nu har dom gjort sitt val och det kommer inte ändras sluta gråt över det nu :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag reccade inte till beat när jag recca rond1. hehe rätt så roande att läsa alla klagande över min battle mot JimmyMorfin . men hörni, vet ni vad? muta mig med (lite) cash så kanske ni kan få tillbax Jimmy till tävlingen aaaaaaaaajt? peace out
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Coffe vs Akin i finalen tror jag:D och det var bara akin som var bra i rond 1 tycker jag. resten var lite halv lama. förväntade mig mera av coffe btw. och dom andra också:P
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre. Är man avsugen då ?:S
Haha fyfan vilket skämt.. Men Litanol, jag digga faktiskt nügra av dina lütar förr.. Men att domarna släpper vidare dig.. Dü für du faan höja dig nügra VÄLDGIT münga nivüer nu..
be the change
Litanols bidrag var verkligen illa. Ingenting med hiphop att göra. Punkt.
MEN FÖR I HELVETE VISA NÅGON JÄVLA FORM AV RESPEKT TILL DOMARNAS BESLUT! sååååååå jävla trist att ni ens yttrar er när ni inte har något vättigt alls att säga!
Angående! så tycker jag ingen av er la det speciellt thigt, men jag tycker ändå hur det än va levirerat Litanol hade vassare dissar och skönare attitityd, kan bli lite jobbigt i längden att du "skriker/höjer rösten" nästan hela tiden.... Litanol, vill du ha en chans i rond2 o kommande tävlingar bör du ju nästan planera lite innan för detta låter ju sjukt sista sekunden battel från din sida, men jag tycks ändå höra bra potencial någonstans i ditt shiet! så jobba hårt så kan d bli tvär fett! Till ifrågasettare o hatare Tycker det är sjuuuukt lågt av er att ifrågasetta dommarna o verkligen hata på Litanols shiet, ni sabbar ju verkligen hans lust! klart att killen tar åt sig när ni bara hatar? För övrigt så gillade jag speciellt
Akin_O-Y P20 massa roliga rader som fick smilebanden att att rycka, har höga förväntningar på dig i nästa rond!
Haha, akin fick mig å asgarva
Prendel va nice som fan
Vikt P18 tack för din kommentar man! schysst av dig.
för övrigt så tar jag inte så illa upp av dom som hatade mitt rond1-bidrag, det e snarare roligt att läsa deras kommentarer.
ja
Akin tyckte ja va bäst i rond 1.
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
Min kommentar ang. Litanols bidrag var inte riktat mot Litanols skills som mc. Men mot bidraget som inte var så kul. Men jag antog att Litanol har hård hud och kan ta lite skit. Hoppas han överbevisar mig nästa rond...peace
Vikt Det är kul att du vill adoptera Litanol och ta hand om honom, och så. Men jag är övertygad om att han klarar sig själv. Jag tror inte heller han tar särskilt illa upp för att folk inte diggar ett bidrag i en mammadisstävling. Det är inte "sjuuuuuuukt lågt" att inte tycka som domarna. Haha! vadå hatare, liksom? Lugna ner dig!
tycker det va modigt av litanol att köra acapella bara det ska han ha props för
coffe ska spela in ikväll & jag är hans manager.. den kommer döda. haha
lägg upp rond 2 då
K e l o c C<br><br>www.myspace.com/kelocc
oj tänkte fel. :P
K e l o c C<br><br>www.myspace.com/kelocc