Vila i frid jerry (du är saknad)
Den 15:e januari 2008 avled Jerry Tjernqvist i en hjärtinfarkt. Hans äldsta dotter Siri bad mig skriva en låt om honom. Jag försökte hålla en jämn balans mellan personliga rader och generell saknad till hennes far. Text: Dittin och D.W beat: Enya Mixning: Dittin Rap: Dittin Eftersom låten skulle vara klar innan begravningen så hoppas jag ni har överseende med låtens kvalité. Förkylning och stress var 2 motgångar, men vi gjorde det bästa av situtionen och här har ni resultatet:Dittin - Vila i frid Jerry (du är saknad) Rest in peace Jerry Tjernqvist -08 Kommentera gärna..
"Jag hatar citat"
Jävligt bra. Fastän jag inte känner denne Jerry så höll jag på att gråta. Jag blev fångad men inte uttsläpt. Jag var tvungen att fly ur dramat. Jag beklagar.R.I.P Jerry Och låten var grym.
The only time you feel alive is when you're dead
Fin låt , vila i frid .
soundcloud.com/jerrones
tyckte låten var mkt fin mannen...För kännt beat bara ^^R.I.P Jerry
https://soundcloud.com/mendelsonbits
riktigt bra gjord Martin o Danne Siri har nu ett fint låt minne av sin far. RIP jerry
Korta rader, tungt budskap
R.I.P. Skön låt, keep it up
www.Myspace.com/InsoMusic
ska oxå kicka på det här beatet^^ men men nu ska vi se... Fint flow, väldigt fin text BRA!, skön känsla märks att du lider med henne över förlusten! Skön reff! Andra versen likadan, riktigt bra mannen! Riktigt bra låt! Vila I Frid Jerry! /Spiken
Tack samtliga för kommentarerna! Siri kommer bli glad när hon ser hur många som bryr sig.
"Jag hatar citat"
Text för dem som vill se: Vers 1 Du trivdes i norrland bland skogar och stigar dina döttrar var din kärlek trots att såren kunde svida När natten kommer tänker dem på alla minnen så fäller dem en tår som sakta rinner ner från kinden Jerry Tjernqvist nu finns du inte mer din dotter hon gråter och sätter sig och ber Positiv och glad det var bara några saker vi förknippar med dig när du ligger där i graven en saknad som svider mer för varje dag alla tankar när han dog skapar många obehag relationen dem emellan blev sämre med tiden alkohol och bråk var några fiender i striden den sista tiden i sitt liv så insåg hon sakta att hon ångrar det hon gjort och att hon älskar sin pappa men hon var rädd, rädd för vad som skulle hända om hon sa det rätta och vad han då skulle känna?Reff: Vila i frid Jerry, (vila i frid) Du är saknad på jorden vila i frid kom tillbaka till oss, vi saknar dig mer det enda vi gör är att minnas och beVers 2 Nu har det gått ett tag o vi saknar dig mer hoppas gud tar hand om dig jerry, tills vi ses Vi ses på andra sidan, det lovar jag nu i våra hjärtan och minnen där lever du du lever kvar i våra minnen men du finns överallt i vattnet i vinden, och i vinterns kalla natt en tår faller sakta ner och lägger sig på marken minnen från vår barndom till den hemska hjärtinfarkten Kärlek till min pappa jag svär att jag har haft den nåt jag ångrar än idag är att vi tappade kontakten problem och motgångar i alla dess former tårar börja rinna när jag hör den här sången vi lovar dig pappa att leva upp till dina mål borta för evigt, nåt ja inte vill förstå du blev bara 70 år och vi vill tacka för din tid hoppas du har det bra och att du vilar i fridReff: Vila i frid Jerry, (vila i frid) Du är saknad på jorden vila i frid kom tillbaka till oss, vi saknar dig mer det enda vi gör är att minnas och be
"Jag hatar citat"
fett bra gjort av dig=) som ja sa innan din bästa låt pzz man
R.I.P. Riktigt skön låt. Märks inte att du stressat eller är förkyld. Jätte bra inlevelse . Peace / Bekk
fin låt. fortsätt så mannen : ) längtat efter dina nya låtar, och det var de värt. : ) R.I.P
LillJontähh
riktigt fin låt! hörs verkligen att du menar det du rappar om.. vila i frid(F) peac! take care.
Moderator
2008-01-27 22:12
Du har utvecklats fett alltså! Riktigt fin låt! Rest In Peace!
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce
Och checka:
http://www.innuce.nu
riktigt bra ! gillade den bra mkt! rip!
ROUSU
Tack allesammans! Siris kompis hälsar att hon gillar låten och tackar för er sympati
"Jag hatar citat"
låter riktigt bra, lite osäker ibland, men annars vare bra:)
Hojta till Så mixar jag! http://www.myspace.com/raayb
UPP!!
Korta rader, tungt budskap
Ngn mer..?
"Jag hatar citat"
Fin låt Dittin!R.I.P Jerry
fin tanke och att ni ställer upp för eran vän. men känns som ni måste vara säkrare för att ta på er att göra en låt till någon avlidnes pappa. ni tappar bort er i texten och ska man nu göra en sånhär låt, ja, då ska man fanimej pluggat in texten iaf. rip rip
Har inte hört något med dig tidigare, men du har en skön röst! Beatet gillar jag trots att det är rätt played. Du har den inlevelse som man vill höra i en låt som denna. Texten var helt ok men det fanns dock ett par flowmissar här och var och reffen var inte något jag diggade tyvärr. Rip! Och fortsätt för du har rösten och tanken att lyckas!
Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!
Fan jag låter som RIF_Erikks papegoja nu men så är det. asskön röst, riktigt bra inlevelse, helt okej text. Jag hade däremot ingenting emot refrängen.. Vila i frid
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com
Gobbegrogg: Läs vad jag skrev i första inlägget så förstår du, tack för kritiken.RIF_Erikk Tack för kritiken, skönt att höra vad man gör fel så man kan utveckla sig.Tack för kommentarerna!
"Jag hatar citat"
Tycker låten var bra. Vila i frid! /pzz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gillas ej, tycker för det första att du har sjukt dålig delivery, din wräp är fett keff, för va fan lider med han som dog, för om ja hade fått en sådan här låt hade ja vänt mig i graven asså, lägg ner shiten grabben för detta var inte något vidare din hoe! ut/B
benollo Det är din ensak. Vissa känner ingen sympati, andra gör. Att inte ens visa respekt mot hans familj är lågt .
"Jag hatar citat"
last time..
"Jag hatar citat"
Fick sms nyss om att låten spelats upp på begravningen i kyrkan med goda resultat. Tack än en gång för kommentarerna!
"Jag hatar citat"
fyfan vilken sorlig, texten gick rakt in i hjärtat .. fick gåshud(seriöst) riktigt underbar/sorlig upp man!
i make the music.go to my myspace for more!<br>http://www.myspace.com/Marvinoo
jääävlit najs låt har faktiskt ingen kritik att komma med!R.I.P.!
Riktigt fin låt. R.I.P!
du står i kön som mitt största fan, men va fan, kan ju inte hjälpa att jag är superman.
Riktigt fin låt.. höll på att börja gråta.. texten känns in i hjärtat.. RIP !