I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mina vänner ( testinspelning )

Vår Hiphop - Audio & Video

2008-01-21 01:34

Mina vänner ( testinspelning )

Yeah, jag lägger upp en testinspelning som jag reccade för ett tag sen.

Ge mig konstruktivt kritik .. inte en sån här , DU SUGER.. LÄGG NER !!
blablabla...

då har jag ingen chans att lära mig vad som skall förbättras och sånt..

tack ialf :)

C:\Documents and Settings\Administratör\Mina dokument\Skrivbords filer\Mina vänner ( testinspelning ).mp3

Mushr000ms ^^

2008-01-22 00:17
Användaren är inloggad Nick-K P15

- men säg vad jag måste öva på då?:)och som sagt det är en testinspelning + jag har inte rappat så mkt heller.. =)
Mushr000ms ^^

2008-01-22 01:31
tog mig tiden och lyssnade. men du ska nog börja med att hålla dig till så kallat "lugna" beats . diggade inte beatet över huvudtaget. men ditt flow är inte helt perfekt heller men du har inte rappat så länge ? så flowet och hade velat se dig på "lugnare" beats
!Helsingborg!Skåne!Danmark!Sver~!

2008-01-22 04:02
Tycker att du inte avslutar raderna med rim.

exempel:

Alla mina vänner som hamnat i skiten
Svär, försökte hjälpa med tiden det knasar

visserligen är säkert rimmet skiten/tiden, men tycker inte de låter bra när du drar över med "det knasar".

Sen låter du lite osäker, så jag föreslår att när du skriver nåt så markera trumvirvelslagen i din text.

Mina vänner, det enda jag har /
Tack för ni finns här fortarande kvar/

jaja, lite tips såhär mitt i natten
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-01-22 04:48
Okej tackar allihopa :)

Användaren är inte inloggad Pojo P19

Okej, ska tänka på det du säger,och ska lära in det i min lilla hjärna :) tacktack

Användaren är inte inloggad Jeo_ P16

Okay, men det är en av icetails beats, ja det stämmer jag har inte rappat så länge, visst jag har smårappat med min datormick men det va inte så ofta. men nu när jag fick riktig mick och ett mixerbord så har jag ibland kört seriöst och ibland inte! har inte haft ork! okej, jag ska leta efter någon lugn beat/instrumental... =)

TACKAR!!

någon mer?
Mushr000ms ^^

2008-01-24 13:31
hmmm...

en kompis till mig sa när jag kickade en inspelning genom msn så sa han att jag andas precis innan meningen är slut, så till er .. tycker ni att man ska andas så eller ska man andas precis vid meningens slut..

lägger upp den här den inspelningen på msn

länk
Mushr000ms ^^
Rappare

2008-01-24 13:37
Haha nej men hej Johan Tabell =) är inte du bannad ???
Så puttinuttigt.. MEN DET ÄR FEEEEEL!

2008-01-24 19:05
Nejmen hej rapdude :) jo jag blev bannad ifrån min för0rten_, pga.... jag vet inte?:S
Mushr000ms ^^
Rappare

2008-01-24 19:20
Användaren är inloggad El-Tornado P1
du vet att du inte ska göra en ny användare då utan ifrågasätta varför du blev bannad?

i övrigt om "låten"

Kan inte förstå varför man lägger upp en testinspelning men men...

framförandet var helt åt pipskogen tycker jag.. det fanns inte nånting som var bra och du är en ruskigt dålig lyricer, flow och hela framförandet var kasst, uselt, dåligt, tror ärligt att du blir mer uppskattad om du skonar micken och våra öron och lägger micken på hyllan.. jag menar, du är 20år? och när jag hörde dej för 2år sedan så var du inte bättre än såhär, en VÄLDIGT LÅNGSAM utveckling men men bara min åsikt, resten av whoa lär ju digga dej haha

2008-01-25 03:33
Användaren är inloggad Rapdude F18

jag fråga webmaster och väntar på svar.. men aja, jag vet att du inte tycker om mig elr rättare sagt HATAR MIG!:) så därför tycker du sådär om mig.. alltså jag förstår att du tycker att det är dålig med lyric DÄRFÖR för att du kör själv med flerstavligt! okej, men om man jämför " Tre sjuka fanskap" och denna, så har jag inte utvecklats någonting?O_o okej. nej jag tänker inte lägga ner, jag tänker kriga tills jag blir bra :) så ingen idé att du försöker trycka ner mig, och whoa? det är bara hatare här på whoa.. finns inget annat än hater, okej men om du säger att jag har inte utvecklats, varför säger andra folk att jag har utvecklats för då?O_O hmm... jo för att dom är ärliga OCH INTE HATARE! men du hatar mig grymt mkt, och det vet jag om =)
Mushr000ms ^^
Rappare

2008-01-25 05:06
El-Tornado P1 a.k.a Johan Tabell a.k.a För0rten_

Droppa skitsnacket om hatet en sekund, vissligen ogillar jag dej starkt, mycket av det beror på hur sämst jag tycker du är, okej du kanske har utvecklats sen "Tre Sjuka Fanskap", du har faktiskt blivit bättre på att vara dåligast...

Inget hat nu mannen.. Du var faktiskt den dåligaste i hela Sverige, den dåligaste jag hade hört, tills jag hörde Stanislav.

Vad ska du kriga för inom  hiphop/rap?
Att få taktkänsla?

Ett gott tips till dej Tabell:
SPELA INTE IN
Börja med att utveckla din lyric/text i lyricforumet.. Den dagen du kan skriva flerstavligt, den dagen du kan skriva till ett beat och skriva med flow och har blivit bättre inom lyricen, den dag kan du börja träna rappen..

Träna lyricen tills du uppnåt dessa mål:
Flerstavliga rim, korekta formuleringar, skriva med ett flow och skriva till ett beat.

Sen börjar du träna rappen, för om du kan skriva med flow/skriva till ett beat så kommer du automatiskt utvecklas inom rappen.

Lyicenn gör mycket i framförandet i låten!

2008-01-25 10:45
yah yeah....

hahaha in yr dreams att jag ska ta jo lägga micken på hyllan mannen!!
Mushr000ms ^^