Mats & Krille - Varför
Nu har jag å Krille träffats igen över en kopp kaffe lite gammalt godis, och tillsammans pillat i hop en låt en sen och snöig natt. Och här får ni resultatet. Hoppas ni gillar. Så lyssna å släng en kommentar så blir vi glada. Beat: Freebeat-ColdAsIce Vers1: Mats Vers2: Mats Vers3:Krille Reff:Båda Mixning.Båda två.DAS LÅT: TEXTEN
Det e dags å blicka fram, nu ere nytt år/ Men har samma gamla tankar, som jag hade i går/ Pannan blänker svett, och tårarna rinner/ Måste tänka klart, innan tiden försvinner/ E alltid glad utåt, men i själen e de uppror/ Står vid himlens port, och väntar på mitt upprop/ Vill ju kunna älska, känna kärlek i hjärtat/ Men hon släckte den glöden, och lämna kvar smärtan/ I över ett år, har jag inte kunnat älska/ Tack vara dig, så lever jag fängslad/ Här i min bubbla, med förseglad dörr/ Förtränger jag minnen, som jag alltid gör/ Jag tittar genom fönstret, för å se om nån e här/
Ser krig, våld, mord, världen e misär/ Jag sjunker ner mot väggen, mina tårar rinner blod/ Jag vill inte leva längre, mitt hjärta saknar mod/
Ref: Varför- kan någon förklara, säg mej
Varför- lever jag i gråskala Varför- kan ni inte låta mej vara säg mej Varför- Varför varför varför Varför- fick jag sämt kort på given Varför- tar ni mej för givet säg mej Varför- leker inte livet säg mej Varför- varför varför varför Andas andas, jag skippar efter luft/ jag va grabben med drömmen, som skulle bli störst/ Men allt jag fick va sorg, och ett sår i mitt bröst/ Och ensamhetens timmar, och musiken som tröst/ Ville släcka min törst, drack klunkar av döden/ Nu hälsar vi inte alls, men förut va vi bröder/ Man ser hur livets öden, kan få oss tappa mark/ På bänken i parken, det e regn och det e kallt/
Änglar flyger runt, och skriker i panik/ I sin skapares värld, där folket skördar lik/ Jag försöker gå, men har fastnat i betongen/ Vill vara kreativ, men växer fast i sången/ Så många gånger, jag har skrivit ner mitt liv/ På sorgsna beats, för jag e föga posetiv/ Det är min terapi, mitt sätt att andas luft/ Jag va pojken med drömmen, som ville bli störst/ Ref: Varför- kan någon förklara, säg mej
Varför- lever jag i gråskala Varför- kan ni inte låta mej vara säg mej Varför- Varför varför varför Varför- fick jag sämt kort på given Varför- tar ni mej för givet säg mej Varför- leker inte livet säg mej Varför- varför varför varför
Samma gamla sak fast det är 2008/
kan väll hoppas på bättre tider nya tider/
kanske kan jag få ett liv utan sår som svider/
jag har varit på topp haft både flickvän å
Nej Tack!!! Jag Kör.
Oj missöde!!
Här har ni krilles vers me
Samma gamla sak fast det är 2008/
kan väll hoppas på bättre tider nya tider/
kanske kan jag få ett liv utan sår som svider/
jag har varit på topp haft både flickvän å jobb/
men har tappat mitt hopp jag har börjat om på noll/
så nu står jag här e tebax på ruta ett/
det du ser e det du får e lika slängd i min käft/
hade glömt det men musiken är min värld/
så nu står jag här igen framför micken min vän/
och för en liten sekund så lever jag som den/
jag en gång va menad, och faktiskt ville vara/
kan till och med ana hur ett hopp/
sakta men säkert sprider sig igenom min kropp/
för musiken är min glädje det glömmer jag aldrig mera bort/
å jag kommer nog aldrig låta nått stå i våran väg igen/
du va min första min enda och bästa vän/
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Ja du..Beatet diggar jag som fan, mixningen finns inte det minsta att klaga på och det vet ni! Reffen var helt klockren:) Nu över till verserna, mats din lyrik va riktigt nice, flytet satt som det skulle, Helt godkännt riktigt bra jobbat. Och krille,nja kan inte säga att ja digga ditt flyt, lät lite stressad vid vissa tillfällen, men texten va nice och du har skön röst:) Men killar ni får helt godkännt som sagt riktgit bra jobbat!! Denna kommer sparas! //Oneunder
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mats du blir bättre och bättre :)tung text krille tung text :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lite petter över vers 1 och det gillas! Beatet var klockrent! Reffen var bra den med 8/10
"Jag hatar citat"
Tack till er som kommenterat..
Lite petter över vers ett de va inte meningen men va rolig å höra.,..
Oneunder
tack för orden värmer som fan
kishore82 P25 riktigt kul att du gillar. dina ord värmer i vintern
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Det här var faan riktigt bra..:) texterna var bra och ni var grymma..;) haha Peace
Även om du står på tå, så kmr du aldrig nå upp till min nivå!!
du rä med en lyrissist mats tycker du utvecklats skriffligt sätt du blir bara bättre och bättre och som jag sa till dig ditt budskap är bra. lyckatrill med musiken
Moderator
2008-01-02 16:13
Detta lät riktigt nice :) soft mats !
Tack på er alla de glädjer oss att ni gillar
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Tack för comments!
www.swewave.com
krille byt artist namn, finns redan en som heter så
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Rea men va spelar de för roll han har kallats krille sen han va liten. väljer man sitt vanliga namn får man ju leva med att andra heter så eller hur... Häng inte upp dej på de nu och tyck till om låten istället.. MvH/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
som jag sa förut reffen va mycket bra gjord.. krille låter bättre än det jag hört med han innan och det känns som du utvecklats med din rapp . mixningen var bra gjord
mhm
najs låt! gillar reffen! sen har ja tagit resten på msn ;) kärlek
Jag måste uppa den en gång. för e så nöjd över den så jag tycker den förtjänar ett upp
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
skönsköön ;D
http://www.myspace.com/drawskum
Jag diggar själva stilen & kännslan över hela låten! Beatet är riktigt tungt & sen när ni flowar feta texter med bra inlevelse så blir det klockrent! Så jag kan bara ge er propps för det här & säga att jag vill höra mer i fortsättningen:) Ceep going bitches:D Haha fortsätt sohär! Peace / Robie
HomeOne
Tack alla som diggar. och speciellt tack robin dina ord värmde.
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Grymt nice me alla som gillar!! Sitter å ler här för mig sj :D
www.swewave.com
Låten måste få en chans till så jag uppar den lite,
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
riktigt skön! en av dina bästa mats.. krille skön me men låter som du varit borta lite för länge bara! Du lär ju köra mer nu så vi får tillbaka östermalms-krille! :D mats jag vill fortfarande ligga med dig!
www.magnusrytterstam.se
Mange tack på dej din stjärtgosse*host* Dina ord värmner ska du veta.
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Skön låt helt enkelt :)
detta var bra, riktigt bra mats. krille la det också fint peace
word på
drezaz reffen var dunder
__________________________________ _______Kalla mig fet, men lägger______ ______jag mig på dig är du död________
yeah! riktigt skön låt, ja kan faktiskt inte klaga på nått direkt goood work!!
Hojta till Så mixar jag! http://www.myspace.com/raayb
uuuupp!
www.magnusrytterstam.se
Mats du skrev till mig för någon dag sen på msn om att du hade kommit med en ny låt, tyvär har jag ej hunnit svara men nu kommer lite kritik. Fina texter måste jag säga, man har ju hört mycket känslolåtar på whoa känns som allt har gått i samma mönster dock sticker detta ut. Mats man ser att du har en egen stil när det kommer till att skriva och det gillas verkligen. Din röst funkar perfekt till både texten och beatet, skön känsla. Flowet var helt ok, brist på variation kändes det som och ibland blev det lite för stelt. Om det var någon annan lyssnare som ej var så insatt som jag är så kanske han hade slutat lyssna på texten och bara sjunkit ner i beatet då det känns lite monotont ibland under dina verser. Men i helhet var detta bra absolut! Gillar reffen den lyfter låten. Jo Krille jag säger det samma till dig som till Mats, men vill bara proppsa din röst den var riktigt skön och din dialekt var riktigt skön den med:) Mixen var bra absolut måste säga att ni har öra för det:) Synd att låten var på ett freebeat, inte för att det drar ner låten eller beatet på något sätt men så många kommer ju kicka på detta beatet som inte håller någon klass alls och slänga ut i detta audio forum vilket är synd tycker jag. Peace
Riktigt bra lagt mats... märks att du har rutin. Krille riktigt skön röst o du la det nice också. Mixningen låter ju riktigt bra, en bra låt helt enkelt!
Ingen tar mig.
Jag måste tackar er alla era ord värmer våra hjärtan!
meedi Speciellt tack för din utförliga kommentar.
Kul att du gillar och jag förstår va du menar,
vist flowet va väldigt rakt men jag måste nästan försvara mej me att jag ville ha de så här jag brukar inte köra monotomt vist jag brukar flowa på i stortsätt samma sätt genom mina låter men inte så här monotomt. men jag tyckte de passade in på denna allvarliga text.
men förstår va du menar och kunde ju gjort lite olika i flowet..
mixningen vart vi nöjda över tackar och jo vi har ett litet öra för de här med mixning*ler*
Tackar för du tog dej tid
/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
ja fan va fet låt mats verser lät fan som lite petter nice soft röst och reffen var tung och resten var nice
är glad om jag får positiv kritik är besviken om jag får skit kritik bättrar mig om jag får hjälp kritik
hej :D
www.magnusrytterstam.se
tycker den här låten var bra faktiskt.. mats, vet inte om det beror på att jag inte hört dig på ganska länge men känns ganska tydligt att du utvecklas mycket sen sist iaf! en helt annan säkerhet i flowet! dina texter är lika bra som förut, gillar verkligen sättet du skriver på och som jag alltid sagt även fast du inte rimmar avancerat hela tiden så märks de verkligen inte för resten väger upp så pass bra över allt ändå. alltid en bra känsla och tanke i texterna!
krille, inte hört så mycket med dig, men det lät ganska bra. kändes inte riktigt lika bra som mats verser men ändå bra. kändes lite små osäkert när du körde på lite snabbare på någon rad mot slutet tror ja de va.. men annars är även text och så här bra skriven! reffrängen gillades mycket! den var riktigt cool tycker jag! mixningen kändes bra rakt igenom med, fann inget att klaga på faktiskt och då brukar jag va ganska petig där.. möjligtvis att ni skulle kunna slängt in en o annan effekt till. beatet var bra! passade in med de övriga i låten! Fred! /D
Durlind Jag tackar så mycket för dina värmande ord. härligt att du tog dej tid att lyssna å skriva...
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
Ett litet upp försök till e den faktiskt värd!!!!!!!!!!!!
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>
i like =) reffen är riktigt bra!