I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

|Micke&Rhino.Ft.Ida - Hungern Tar Ett Liv.Mp3 |

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-12-14 12:29

|Micke&Rhino.Ft.Ida - Hungern Tar Ett Liv.Mp3 |

Tjenare tjenare..

Jag skrev en reff.. bad ida lägga den.. hon la den och den blev sisådär :P
Jag la min vers.. blev rätt nöjd.. Bad senare kompisen att lägga vers 2 så låten blev komplett.. Och så blev de...
Resultatet blev RIKTIGT bra tycker jag själv :P

Lyssna och kommentera nu !

Speedy Länk.

Micke&Rhino.Ft.Ida - Hungern Tar Ett Liv.Mp3

Mc´s Spottar Verbalt

2007-12-14 12:47
skön som fan.
Micke: lika bra som vanligt:D
Rhino: har inte hört förut, men det lät bra
Reff: var också bra, men diggade inte adlipsen. men det var inga falska toner som man brukar höra här på whoa:D

2007-12-14 12:54
Yeah :P Thx Man !!... Fler ?
Mc´s Spottar Verbalt

2007-12-14 13:51
Vackert beat faktiskt. riktigt skön sampling.. ganska känd sampling men den e så pass skön asså....

Jag tänker fatta mej ganska så kort.

Båda killarna som rappar lägger de faktiskt rättsåbra. lite finslipning går ju alltid att göra men annars skön kännsla och ni får båda fram orden riktigt fint och man tror på de ni säger och texten e betydelsefull och tar tag i en så kanon bra gjort...

Tjenen som sjunger reffen gör de faktiskt bra.
Men jag tycker det e för några stämmor. reffen blir rätt tom. på en sån här låt kan man fläska på reffen som fan med stämmor kanske en 5-6 stämmor. och sen typ kanske 10-15 grund spår som bara ligger på varandra och e lite skillt mixade och utpanorerade det blir ett jäkla tryck i reffen så och man fångar verkligen upp kännslan..

men jag hörde typ en stämma i denna reff och den va inte bra lagd. och mixningen av den försämrade den riktigt mycket...

och sen till mixningen i hela låten. den va inte så dålig. men den va absolut inte bra alls.  di nåler så nertryckta i rösterna. ni måste få upp mellangeristret mer och trycka in lite mer diskant i era röst mixar.... sen  få era röst mixningar att låta lite mer levande nu låter den bara platt... men kämpa vidare. ni tre som gjort låten passar varandra riktigt bra så jag ser fram emot att höra mer av er. när ni lagt ner mer själ i de hela...

/Mats
Nej Tack!!! Jag Kör.<br>

2007-12-14 13:52
Två Rino på whoa?

2007-12-14 14:36
Man tackar man tackar..
Aaa men tjejen tyckte de lät fuult om man skulle lägga fler stämmor.. vilket jag sa att de bara ger mer tryck-.. och att låten inte skulle släppas om de många stämmor.. så jag fick köra som hon ville.. dessutom vare andra gången hon spelat in så de va rätt bra för de:P men nervös va hon:P haha:d
jag va tvungen att kolla på tv medans hon reccade:d hahaha!

och till mixxningen.. jag är inte bra på mixxa.. utan min studio gör det mesta:d men jag vill ju självklart ha en bättre mixx.. eftersom jag har studiogrejjor för 35lax.. så de känns surt att inte kunna använda hela kapaciteten lixom !"

Men tack för kommentaren:_d de värmer!!1
Mc´s Spottar Verbalt

2007-12-14 17:54
Upp nu då förfan !
Mc´s Spottar Verbalt

2007-12-14 17:59
det finns inte två rino jag heter fhat!!! UPP NUUU
whazzup?!

2007-12-15 00:33
Upp nu !
Mc´s Spottar Verbalt

2007-12-15 03:55
ida har bra o skön röst, men hon är inte så duktig på att sjunga tyvärr..

rihno är inget vidare häller, fast bra känsla .

micke var väll det enda godkända i låten..

Peyz

2007-12-15 21:41
haha inget vidare, akim kan inte rappa, shit!! du suger asså!!
whazzup?!

2007-12-15 22:00
Upp !
Mc´s Spottar Verbalt

2007-12-17 02:13
razzer , okej så synd att jag inte kan rappa :/

2007-12-17 03:00
Skit i chatten nu... Åter till låten !
Mc´s Spottar Verbalt