Robie - Den bortglömda sonen
Låten handlar om en kille som inte mår bra för han har blivit mobbad sen barnsben. Han har inga vänner & flickvännerna han har haft har lämnat honom efter en kort tid. I skolan får han höra att han är ful, äcklig osv men skolan åtgärdar inte problemet! Han mår riktigt dåligt & han har tänkt på att ta sitt liv, han har försökt göra det en gång tidigare men lyckades inte då.. Det är lite metaforer i texten samtidigt som det är rader man förstår direkt, så lyssna gärna & tanka den om ni gillar den! Robie - Den bortglömda sonen Länk - http://www.speedyshare.com/631751891.html Killen är min vän! Jag har nyligen lärt känna honom & jag tycker han är en fin person som har blivit behandlad helt åt helvete! Det är ju dock inte bara han som blir nertryckt det finns barn & ungdommar överallt som har blivit det & blir det. Vissa har valt att ta sitt eget liv i tidig ålder pågrund av problemet. Jag tycker att man borde lägga ner mer ressurser på att lyssna & prata med dem som har det svårt innan det blir försent! Tack & hej
HomeOne
Bra budskap och texten är framförd på ett snyggt sätt. Tyckte mig höra någon rad som lät lite konstig i slutet och så var ljudet lite dovt. Det med ljudet är säkerligen mina värdelösa högtalare samt att jag inte kan ha så högt så att man hör ordentligt på jobbet. Låter bra!
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
fint gjort, bra budskap! peace /julia.
juliathorén
ja tycker mixen var lite konstig, kan va jag som hör fel me, vem vet men annars var låten fin! keep it up
Sleep is the cousin of death
jag editar sen =)
Does it look like I care?! o.O
fet rap//sjysst mix i början bra budskap detta gillas tyckte hela låten va soft. mer mer chipp!
remember respekt is not won by fight respect is won by the pen and might.
riktigt skön.. budksapet kommer fram ordentligt å texten flowet allt var nice! :D peac!
Fett skön låt Robie Upp Upp
Den var bra, finner inget att klaga på.. Fred
www.myspace.com/allvarligttalat
Tackar tackar. Det glädjer mig att låten gillas! Kul att höra
Mixningen på låten är som i alla andra låtar jag spelar in & jag tycker den blir helt ok gämfört med ljudet jag har innan jag mixat:P
Men jag blir jätte glad över alla komentarer, Thanks!
:) Jag glömde förstås bort att länka min hemsida i mitt första inlägg.
http:///www.robie.masterdog.org Besök gärna den & tanka ner mer låtar ifall ni inte redan har dem!
Peace
HomeOne
de mobbade barnet du sjunger om , syftar du på dig själv ? :P
:D
Denna satte du fint. Anders, läs ovan i tråden. Du verkar vara mentalt efterbliven och dyslektiker, så jag citerar "Killen är min vän! Jag har nyligen lärt känna honom & jag tycker han är en fin person som har blivit behandlad helt åt helvete! " Nåväl, du borde dock lägga skryt grejerna lika tajta. pz out
Hokkar gärna på Collab!
Anders, jag behöver inte svara på ditt inlägg det är ju bara att du läser vad som står högst upp eller vad David skrev! Din luffare. Thanks David, skryt är inte min grejj men jag önskar det vore.. Jag försöker & försöker men det går inte bra, Men tack tack! Peys
HomeOne
låter som du dreglar när du rappar.. pappa fittja boys haha skojare...
Miicken
Jaha det gör det tycker du? Pappa & Fittjaboys Jovisst din mupp
HomeOne
Tycker låten var riktigt skön faktiskt :) Sån här skön låt att sitta och lyssna på när man åker buss .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en av de bättre grejerna du släppt på senare tid tyvärr verkar du ju ha blivit typ.. tråkigare sen innan :/ tyvärr, men om du fortsätter såhär är det fan go time!
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Tack tack, det där med att lyssna på den medans man åker buss det lät soft:D Thanks Shiat vad knas Jack, när du säger att jag har blivit tråkigare så håller jag faktiskt med dig! Enformiga låtar om livet i största allmänhet om vad som är rätt & fel. Fan det måste bli lite fest & skryt men jag har inte den förmågan att skriva det känns det som. Men ja tack tack:) Det är kul att låten gillas! Peace
HomeOne
Shuuz Robie. as Fet låt.. alltid lika galet skönt som alltid.. forsätt så.. Keep it Real Homie.. Pejjs!
Jmkp®oduction || TwooB®oo - Only in You® Speaker @ 2008
jobbigt när man måste tigga i folks gästböcker för att dom ska lyssna?! känns lite som att robie är utråkad på nå sätt, annars va de najs!
www.myspace.com/melvinjunkyard
Tack tack. Jo jag har faktiskt förlorat insperationen till musiken senaste tiden, Den är borta & det känns skit & sen kommer den tillbaka ett tag men då känns det bara tråkigt.. Peace!
HomeOne
Du kan ju hålla igång med att dissa alla rappare ? .. Nej just fan det har du redan gjort .
Mr Awesome .. www.myspace.com/mrwillybwooi
Willy du åker på stryk snart
HomeOne
Ah, du kan ju be dina fans att sluta leka dryga bakom datan så kan ja sluta käfta :)
Jag har inte bett nån jiddra med dig så styr upp det själv. Det är inte mina bekymmer sålänge du inte kommer & käftar mot mig..
HomeOne
Aiight!
Välldigt fin text som du framförde ruskigt bra på ett grymt beat!!!!!!!
Dahlgren
Willy, go home förfan. Sluta snacka bull och borsta dina skitiga tänder. Har du inget som helst konstruktivt eller vettigt alls att säga kan du likväl hålla käft. Robie, chilla med musiken tills du hittat inspirationen då? Res bort med flickvännen, dra ner på tempot ett tag eller fan vet jag. Kan väl inte vara något annat än onödigt att kicka utan inspiration? Sen är det bara köra igång igen och återta nivån du känner att du förlorade på nolltid ;D
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
Tack Lilljam! Jack, sannt sannt! Där sa du något som fick mig att fundera lite. Jag får se hur det blir & tack för att du skrev:) Peace man
HomeOne
sååå braa låt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mixningen va lite konstig, hördes som de va fel reverb på eller något, annars rapp osv för övrigt va najjs, pejs
Take me away, like I overdosed on cocaine Or take me away, like a bullet from Kurt Cobain
Okey. Hehe jag är inte så bra på mixning. Ingen har visat mig hur man ska göra osv, jag har kommit fram till det själv men det blir tydligen fel? Reverb osv har jag ingen aning om va det är:P Thanks att du diggade rapp osv! Peace
HomeOne