Cadier&Lex-Bryter mig fri
Tjena min premiär låt med real talk ! Vi vill inte ha några kommentarer som "orka rappa om jesus" "palla tro på gud"osv... Vi brinner för musiken och för jesus, så varför inte ta två flugor i en smäll,och vi tror dessutom att man kan gå längre med det här än med vanlig skryt rapp ! Så om du tankar låten så kommentara det vanliga Text,innehåll,flow m.m peace Vers 1 Lex En kväll gick de upp för mig att jesus kom tillbaka hit ja minns min dröm som igår för marken börja skaka vilt himlen öppnade sig o ja såg jesus komma ner ja såg djävulen desperat försöka fånga fler
vilsna själar som han tog till helvetet! makt cash och rikedom de va lockbetet för han visste att hans stora tid på jorden den va slut de tog bara nån minut innan han kasta sitt spjut
men jag lät mig inte luras, tittade på Gud å sa låt mig följa med dig hem ja tar ditt anbud ja! Jesus fråga mig om ja verkligen bestämt mig ja svara jag för verkligheten den har skrämt mig
de e kallt där ja bor och mörkt överallt för världen liknar inget paradis mer en anstalt och ja vill inte vara inlåst ja vill va fri så en gång för alla blev ja kvitt syndens slaveri
---------- Ref:Kim Ni kan inte lura mig det här är ingen dröm gud får allt mindre plats och djävulen beröm ja sjunger mer er och höjer min röst så ska de ej förbli från helvetets kedjor ja bryter mig fri
--------------- Vers 2 Cadier En kväll gick de upp för mig att satan skulle ta mig han stod i mitt rum,så ja bad till gud och sa nej ja blev ensam kvar å kände hur man blev stark för att de va inte längre djuävulen som drev allt
en ängel kom ner och sa vill du till himlen då ska du leva sunt för snart är tiden inne så tänk efter innan du tar ditt beslut för ja har gjort misstag men ja ångrar mig nu
För mitt liv är som en bok,ett testament men ja vandrar en ny väg med jesus min bästa vän i mitt nya liv har ja som mål att inte ljuga så ja sträcker upp mina händer skriker halluljha
(Jesus) ja behöver dig jesus ja behöver dig för ondskan tar över och världen berövar mig Ja vill vara god jesus ja vill vara god från djupet av mitt härta sanna min ord
fett bra gjort grabbar kim skön röst :) nej de gjorde ni bra nice text också :) Keep it up ! Peyz
damn detta var riktigt bra:P..diggar din röst som fan cadier:P..jag diggar er inriktning på själva teamat som ni i real talk har:D..keep up:P
gött gött. du vet cadde att jag alltid gillat din röst. nu e det bättre när du fått bort det "unga" i din lyriken blir bara bättre och bättre! gillar beaten:) riktigt soft. ska inte glömma p-lex: finns inget att säga. lägger det lika soft varje gång...blir bara bättre och bättre för varje låt som kommer. helhet. gillar temat (om gud). pga att det är inte många som kör det temat. äntligen några som kommer ut med sin tro!=)
don't try to mumble when you disrespect my bars couse I throw a chines nigga at you infekted whit sars!
Länge sen man hörde dig droppa något Cadier.! kul att du skaffat dig en grupp och ni siktar på seriösa låtar med bra budskap. Denna låten var okej!, lex soft röst läge du glider över, dock tyckte ja hörde ngn flowmiss. Cadier då? jo du var najs.! inte hört dig på länge men du utvecklas helt klart. beatet? gött som Fan om inte minst reffen! reffen var underbar ! om det var något som var bäst i låten vad var de? jo reffen :D // pZ
Hur galet är inte det dåe? Helt sjukt galet...
Älskade denna :) Tycker det är bra att ni gör kristna låtar , Jag är själv troende.. Låten får 9/10 av mej gillade inte reffen så himlans mycket , Men verserna /beatet var jävligt bra :) Peace// MaaUnii
Förlåt :'(
reffen va sådär .. första versen va nice! andra va lite bättre enligt mig
nice grabbar... ni vet hur de ska va.. ja måste hålla med knatch där..din röst e mycke bättre nu.. gött att de rullar.. vet att ni har en del på g... p-lex... din lyric är bland bom bättre varianterna.. Peeayss
MT to tha S
Yo grabs! Detta var ballt! Detta tyckte vi om måste jag säga. Beatet var skitgott och era röster låg bra över dess vackra toner. Bruden lägger refrängen skitgott också! Diggar henne extra mycket nu eftersom jag pumpat Efter Regn ett par veckor nu också. Förstår dock inte om tupac-samplingen är ett medvetet intro eller om ni helt enkelt glömt att klippa bort honom hehe. Cadier! Din röst har blivit betydligt grövre om man jämför med Upp med en hand (ft. Jocke). Du låter skitnice nu! Gjorde du ju innan också, men man får en helt annan uppfattning om din rap nu känns det som. Orkar inte komma med nån mer specifik, konstruktiv kritik utan lämnar resten osagt. Detta var nice! Keep em' comin! Schysst sajt ni fått upp som attan också! One / Tretton
Rappat skitlänge.
Texten är bra, no doubt, men det känns lite som dead words. Som om du själv inte känner vad det är som du säger. Musikaliskt sett är det ganska bra gjort. Hade gärna hört en starkare refräng med ett par stämmor och kanske en förstärkt slinga. Något som skulle kunna bygga upp det partiet helt enkelt.
Yeah, you know..
reffen - tom, känslolös.. tyvärr alltså.. rösten va inte så hållbar heller Lex - gillade rösten, flowet funkar.. vettefan alltså när det gäller känslan, den finns där stundtals men sen försvinner det typ och det låter som att du bara "försöker" känna. fnngerande rim Cadier - flowet gilla jag typ inte alltså, det flyter som inte fram utom du stannar upp och drar ut ord, skriv istället nått extra ord så det flyter, känsla fanns det, simpel text men helt okey rim, som det ska vara!
- http://www.facebook.com/DaavdOfficial -
härligt och se att dom flesta diggar :D yeah ! davd ! håller inte riktigt med dig där .. eftersom det var meningen att stanna upp "gör det två gånger i texten" men ska tänka på det tills nästa gång ! Upp
denna tråden har fått lite fart ser ja. härligt! kul att många gillar! läste att någon skrev nått om min inlevelse i rappen, själv tycker ja att jag la de snyggt! ja försöker ju inte få ut så mycket ångest här, snarare en liten berättelse som om de vore en dröm, därav min lite lugnare röst =) tretton: kul å se dej på whoa! varför hör du itne av dej angående en collab? =) Dansk_BB : tack! =) knatch, mts och ni andra, soft att ni diggar! MAAU: kompis! kul å se att du tror på Gud, kolla in våran hemsida www.realtalk.se finns måånga låtar där du kan lyssna på. holla! peace
Detta är min forumsignatur
härligt killar. detta har ja mixat bra :D
www.realtalk.se
nice fan..cadier har blivit mkt bättre...lexen helt nice med..tkr dock ni borde träna ännu mer på texterna för att det ska bli riktigt bra..men soft låt annars..
http://www.myspace.com/noodlestyle
Bra budskap. Och kims röst, den var riktigt skön :)
skön röst somfan! gillade låten!
Menar du min eller lexs ?
Vill ha mer coments ! kom igen UPP !
R-Talk e tillbaka ser ja =)(P-LEX) Text mässigt så va de väl 7/10 på en skala. Men sen gillar inte lexisch dialekt låter som en bonde från 1924 som lastar hö på en traktor, men ja förstog budskapet och de va rätt tight så.(KimSvensson) Vet inte riktigt vem du e, men gillade din röst som fan, går att öva lite flow o dylikt sen blir de kanon bra, din text hade också ett bra budskap.(Cadier) Du leverar de ganska tight för att varit en lång period utan droppa micken, lite rostig kanske, med texten o sånt satt som jutet i cementen, med flowet är något ja tvekar på, du drar ut på sista ordet låter lite hackigt, men de finns en breath-control där flowet ska va menat så, vet inte om de va planerat eller om de va omedvetet, plus att du har itne samma pipiga röst, du har fått lite pungkulor nu lite manligare o grövre, men men hajt, o kul att höra att du e tillbaka. PEACE
Reffen var skit skön :D Beatet var skönt:D Men deam du rappa grymmt! brukar fan inte spara låtar som läggs upp här på whoa. Men den här fan sparar jag! Nice jobb Collab sugen haha :P pz
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Oj det var en till som var vers 2 men han var också grymmt skön men gillade den första bättre :D
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Härligt å se en coment från dig dns ! jaa ja stod vid micen hade två sätt å flowa på så valde de med att dra över "gunga" lite på ! men heey det är bara börjar av min "karriär" kommer mer inom kort ! Rea kul att du tyckte det var soppas bra ! fortsätt att kommentera om du laddar ner ! peace
Den är riktigt skön, har aldrig hört någon av er förr tror jag men jag cadier och lex va de bästa, kim som la reffen, låter osäker och känns , hmm, darrig?, hittar iaf inte rätta ordet för det men är inte i samma nivå som de två andra. Fint med lite nytt budskap i låtarna än kärleksbesvär, diss eller skrytrapp. Starkt gjort av er. Jag diggar texten, jag diggar flowet och jag diggar rösterna 9/10
Does it look like I care?! o.O
Producent
2007-11-20 19:57
P-lex , jag behöver inte plocka ut några sköna rader, hela din vers är underbar! Fett med respect för en rappare som dig!Cadier : du lägger det fett skönt!
Lil_H..
DNS: tack för kritiken, men måste du nämna min dialekt i varje tråd haahha ?? de e ju som att ja ska klaga p åatt du har en liten "brytning" i dina låtar? =) lil_h: tack för den kommentaren, värmer! REA: klockrent!, takc så mycket. alla ni andra, ku latt ni gillar! freeeeeeed
tack för att ni gillar ! more coments !
Haha P-lex konstigt att ja har brytning :P hmm undra varför hahaha =) Maah klagar inte på dig haha, påpekar bara väldigt ofta =P
hehehe ja undra varför egentligen :D naaah men som sagt de e lugnt, ja tar de inte så asså, börjar bli trött på att höra samma sak hela tiden aight hehe inga prob. ! peace
Upp!
Fett nice låt !! Vill höra mer av er!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skönt boråsaren ! ;)
!Helsingborg!Skåne!Danmark!Sver~!
ett sista upp? tråden har ju bara existerat i 2 dagar. härligt
upppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp
Fy fan va man gillar dena låten som fan, skön som in i helvete:)<3 PEace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha nybb3 : underbar comment! mer sånt!
ja måste säga här lex att ja inte blev tagen utav texten tyckte inte att den var ngt större men man tar ju til sig budskapet! men gillar d äldre låtarna/texterna mera men i helhet lägger ni d båda helskönt gillade kim's röst me som fan...
feet låååt brorsaan..
Miicken
detta var soft. Jag gillar beatet det är fint. Jag gillade reffen grymt mycket det var den som lyfte låten så big up för reffen:D tycker Lex röst är grym på nå vis. hörde nån flow miss men annrs helt okej. Cider har också skön röst gillar ciders röst lite mer än Lexs.du flyter bra och gillar din text. hur som hällst upp för denna kämpa på! peace Blue eye
Der rullar in coments fortfarande härligt ! tack för att ni gillar fortsätt tanka ! peacee
härligt