I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fredric - Kapitel 3 [netplay]

Vår Hiphop - Audio & Video

2007-10-02 17:09
Ahsså, vad finns det att säga egentligen? Man blir ju mållös! Detta är så jäkla överfett. *Lyfter på kepsen*

En riktigt fet netplay det här. Blandad med massor av sång, rap, humor, ironi, "ledsamhet". Ja, bara massor utav känslor. Jag kan ärligt säga att vid flera tillfällen så log jag bara. Det lös upp inombords fan, haha! Men, nej alltså. Vad finns det mer att skriva? Forsätt bara pumpa. Förstår ju klart att man kanske behöver en paus efter allt det här, men du kommer tillbaka, tro mig!

Ha det bäst, one love!
/yez.
One in a milli-on.

2007-10-02 18:12
Asso, för att vara en netplay är detta RIKTIGT bra.
Du är för bra för att kicka på freebeat.
Har inte lyssnat igenom hela ännu men det jag hört nu så känns det nästan lite absurt att du inte får betalt för att göra detta.

Fortsätt så här :)

Saknar fortfarande en myspinnerad :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-02 20:26
califas kul att du uppskattar variationen ;) & qustaph tack så hemskt mycket :)  /myspinnen    haha

2007-10-02 22:17
Otroligt bra gjort, vissa var lite si å så men maginalen gick under "otroligt bra låtar".. Du har precis min musik smak och den sortens texter som jag skriver för mig själv :)

Peace out//
AngeL
, Angel

2007-10-02 23:15

NicE gjort Fredric :)

2007-10-03 09:09
tack boyz :)

2007-10-03 20:02

nån mer som tycker nåt ? :)

2007-10-03 20:17
jadu vet faktiskt inte riktigt hur jag ska skriva detta hehe..

jag har hört mycket med dig innan och efter jag hört detta första gången blir jag glad, besviken och riktigt imponerad kan man säga. efter lyssnat lite flera gånger ändrades åsikterna lite och det kommer jag till senare..

men alla låtar kan ju inte passa alla, det är därför mina uttryck är lite blandade. men oavsett vilket intryck en låt ger mig har alla en sak gemensamt och det är att det känns som att de ligger så mycket hjärta och själ bakom varenda spår, varenda vers, reff och liten rad. och det är faktiskt det som gör mig mest imponerad!

jag blir glad över att höra nytt med dig, och det mesta tycker jag du gjorde riktigt bra! det är kort och enkelt förklarat..

jag blir besviken över vissa spår känndes först lite halvtaskiga (av olika skäl) men efter lyssnat på dom någon/några gånger igen så finner man andra saker som glimtar till i dom vilket fick mig att ändra intryck lite granna och istället för att va besviken fann jag mig i att nej den låten passade inte min smak helt enkelt.

jag blir riktigt imponerad av flera saker, listar upp dom...

som tidigare sagt mycket av hjärtat och själen som ligger bakom allt, sen känslan, texterna, hur du framför allt och på vilket sätt du gör det. Den lite skiftande ljudnivån men ändå så säker på nått sätt, på tal om säkerhet det känns säkert i varje ord du säger oavsett tema på låten känns det säkert. Att i de mer känslomässiga låtarna verkligen menar varje ord du säger.

skulle kunna skriva det här mycket mycket längre men tiden brister lite för mig just nu men hoppas du fattar vad jag menar och att jag fick fram det mesta. Hur som helst min syn på kapitel 3 är en ny bild av dig som artist men ändå en del spår av samma gamla fredric, båda synerna e positiva för mig. En ny nivå för din musik tycker jag helt enkelt!

Fred!
/D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-03 23:11
tack som fan durlind i feel you.. skönt att du feeeelar mig me ;)  härlig läsning av det du skrev bugar & bockar :)  

2007-10-04 16:17
Fredric, allt är perfekt som vanligt.

2007-10-04 19:50
tack magnus :)

2007-10-04 19:56
tankas nu  får se om det är värd att kommentera

2007-10-04 22:11
aa gör det .. coolt :)

2007-10-04 23:26

"Hon brukar gå förbi" är så jävla grym. fan asså

AAOOW!

2007-10-05 01:12
varför låter du exakt som mangeschmidt? shit, svensk hiphop är pinsam. Men kul att du kör din grej fortsätt me de, finns säkert 1000tals smo älskar det. dock äre verkligen inte min kopp av te.
hahaha

2007-10-05 07:55
Riktigt sköna soundtracks fredric! asså visste fan inte att du kunde sjunga, ja gillar den! den va äkta, och samma gammla goa fredric. hoppas den inte vilar förlänge, skulle gärna vilja göra ett sammarbete med den här sortens artist! freddan vi väntar på kapitel 4 :P ta den tiden du behöver!

2007-10-05 09:24
tack anthon :)

mange schmidt HAHAHAHA.. omg  GLASSIIIIIIIIIIGT ;)  haha skönt sagt..

tack mike :)

2007-10-05 16:00
Gillar riktigt mkt, jättesköna låtar ! :D
nikoo ;D

2007-10-05 18:01
tack fan

2007-10-06 13:04
?  :)

2007-10-06 16:02

känner för att skriva lite här nu :) jahapp nu har det gått och blivit höst, en mörk och deprimerande tid för många då man bara vill sitta inne och tröstäta klementiner (pssst...det stavas så, jag slog upp det, haha :) klementiner, som råkar vara höstens ända glädjeämne people. hm...jag har svårt att säga mycket om den här netplayen, det går inte riktigt att sätta fingrarna på den. det är som om man har sett en riktigt bra film fredric...(eller i mitt fall ätit en riktigt jävla god kladdkaka, haha) man känner sig så lyrisk att man inte ens kan prata om den på ett värdigt sätt. precis så, fast ihållande...och detta i sin tur är något positivt.

visste att den här netplayen skulle bli grym, att den skulle flyta in där allra närmast hjärtat. den kommer bli ett soundtrack till den kommande perioden i mitt liv. följa med genom lycka och sorg, skratt och tårar under de kommande månaderna, för att sedan aldrig helt släppa taget. den slår mig sönder och samman av känslor. så nära, så intensiv och ändå eftertänksam. mogen är ett annat ord som dyker upp. här finns så många rätt. så många vinnare. det finns inte ett spår på netplayen som är sådär eller "dåligt". några låtar kanske inte är riktigt så bra som resten, men de är ändå sköna andingspauser från extasen som infinner sig i de flesta av de 30 spåren. allt flyter ihop perfekt och ger mig härliga, mjuka, fina känslor. det är varierande låtar som ändå passar ihop! det finns låtar som är bra, låtar med kaxig attityd , låtar som är rörande/berörande och låtar som bara är. precis som det ska vara. jag hoppas att det framgått hur otroligt jävla skitbra jag tycker att den här netplayen är. det kommer omdöme om varje låt såsmåningom. du vet, jag måste lyssna mycket och länge först... ;)

över till något annat. någon (en liten hamster ) viskade i örat på mig för ett tag sedan att du ska ta en paus... och vet du vad? det tycker jag du gör väldigt mycket rätt i...man ska aldrig lägga en massa hjärtslag på något som inte känns rätt längre. livet ändras och så även vi. tiden går snabbt och innan du vet ordet av så är du 56 med en jävla tandvärk, ungarna är stora och livsklockan börjar ticka mot sitt slut. fasen vad tiden gick snabbt, säg? och så sitter man där och undrar vad man har uträttat i livet ? har man sett världen? uppfyllt sina drömmar? tog man risken att falla handlöst genom den ljusblå himlen? nappade shakira på ens kärleksbrev? och försvann patrik isaksson någonsin från den förbannade jävla radion? haha ;)... "kom fram till saken mira" jaja...lugn nu... vad jag ville ha sagt var: ha kul, njut och låt dig själv gå på upptäcktsfärd och hitta in i nya vrår av dig själv :)

under en lång tid har du förmedlat, texter och melodier som inte förklarar en enda företeelse, utan som förmedlar en känsla, ett tillstånd (gunde svan hade kallat det ståpäls). låtar som på några minuter berättar allt man behöver veta om livet. låtar som både förklarar och hjälper massa av rastlösa, söndriga själar. låtar som säger allt. så nu säger jag tack för allt, verkligen. du ger så mycket genom din musik och jag hoppas att jag lyckas ge lite tillbaka! ;) musik för mig är känslor. att lyssna är att förstå vad någon annan känner och till exempel känna sig tröstad för att man märker att det finns fler som känner som jag.
helt enkelt: en artist som inte kan få mig att känna något är värdelös för mig. men du berör verkligen! varje låt du har gjort har haft sin egen prägel och väckt något särskilt från olika djup inom mig. många låtar träffar som en pil rakt i hjärtat...
och DET är min definition av riktigt bra musik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ja, det krävdes flera utropstecken) ;)...

/MIRA

2007-10-06 18:44
haha tack Mira :)  du är en unik & fin människa..  /kram

2007-10-07 18:48
tanka på....

2007-10-07 19:01
du talar ut! Alltså så jävla najjs! Riktigt fett, gillar alla låtar!
pz
Take me away, like I overdosed on cocaine
Or take me away, like a bullet from Kurt Cobain

2007-10-08 07:12
sho ja tycker den sista låten blev bäst :) , ska du  sluta med musiken el vad menar du i låten ?  visa låtar va bra men visa va  tråkiga  men dom va bra  hehe , men den sista va bäst pzz lycka till i framtiden

2007-10-08 09:54
tack denbo :)
tack jiim.. yes allafall en lååång paus till å börja med får se sen !!

2007-10-08 11:57
HAHAHA , (en liten hamster) .. *VISSLAR*
mira skriver bäst av alla : )
cheeeeeeeeea ;D

2007-10-08 22:20
mira är en krigare..

2007-10-09 20:39
tanka...tanka.. taaaaanka :)

2007-10-09 21:09
vissa låtar är rikigt feta och fin sång och kännsla på dom flesta låtarna hehe orkar inte skriva mer än att du är duktig oxå får du ett litet upp :)

2007-10-10 11:44
tackar :)

2007-10-11 04:57
Chea, då är det dags igen att skriva ner vad jag tycker, ska försöka
att ge så positiv kritik som möjligt, har lyssnat på alla låtar ett x
antal gånger om och om igen, har bara inte fått av mig tofflorna och
börjat skriva kritiken... men nu, nu ska jag göra det :-)

Fredric - Kapitel 3:

Slår på låten och jag vet att beatet gungar riktigt hårt, feta
propps till Marc-Swing som producerat det, kan låta lite enformigt
stundvis, men whatafuck med rappen på så blir det riktigt bra, din
attityd är nice igenom hela låten och du håller klass, det här var den
första låten jag hörde av hela netplayen och den fick mig att vilja
lyssna mer såklart... Flowet gillar jag, det håller sig igenom hela
låten, inte något överdrivet, inte något dåligt, alledes lagom skulle
jag säga, sista versen låter du lite trött i nästan, men reffrängen
drar igång för sista gången och den höjer låten väldigt mycket, lyriken
är dunder och jag gillade den här raden mest :

"Jag bara vet det, ni bara ser det, jag är tillbaks igen, här är fredric"

Betyg på "Fredric- Kapitel 3":

Lite småsaker som kunde gjorts lite bättre, som efter första versen när
reffrängen kommer in så hör jag inte det sista ordet du säger i versen
tillexempel, annars diggar jag den här låten fullt ut och jag måste ge
dig 8/10 snuslock.

Fredric - Rullar med Energy :

Det här beatet är ganska så svängigt, men det låter vääääldigt klent
stundvis, här är din röst hes också, det måste vara något med mixningen
antar jag, det låter iallafall bra, jag gillar det. Vers 1 är något som
får mig att vilja höra reffrängen för dina reffränger brukar alltid
höja låtarna maximalt, vilket den här  gjorde den här gången också !,
-  beatet är enformigt vilket gör låten lite tråkig, lyriken ser jag
inget fel på och flowet är på top.. "Som afasi, jag vill ha fredag hela månaden" nuff said!

Betyg på Fredric - Rullar med Energy :

6,5 / 10 p.g.a det enformiga beatet.

Fredric - Prata enskilt :

Första gången jag hörde låten, då tyckte jag att acapellan var lite för hög, men jag tog dig mer på orden när den var högre, här gillar jag verkligen din inlevelse, du rullar inte på dina "R" som jag stört mig på ett par gånger innan, reffrängen är riktigt bra, vem har mixat den här låten? jag tycker det låter dunder kvalitétsmässigt också, jag gillar låten, verkligen, låter nästan som om du sitter bredvid mig och rappar stundvis, haha!, vers 2 är nästan lite skryt-aktig dem första barsen, flowet är dunder och lyriken är nicenezzz, beatet är lagom mysigt :)

Fredric - Prata enskilt :

8/ 10 , jag vet att du kan ännu bättre.

Fredric - Okänd avsändare:

Samplingen är något jag hatar vanligtvis, jag tål den bara inte, jag gillade inte trummorna ALLS första gången jag hörde den här låten, men din rapp går inte att undgå, den är riktigt bra, inlevelsen, dem här orden menar du och det känner jag igen, reffrängen är lite lite för hög nästan, du sjunger riktigt bra, men det låter lite grötigt dem sista orden i reffrängen nästintill, vers 2 är den bästa - jag kan inte sätta fingret på det, men det är något speciellt med den här låten, på ett positivt sätt. Nåväl, beatet var helt okej.

8,5 / 10 - Reffrängen är riktigt bra.

Fredric - Kvar i hjärtat:

Slår på låten, förväntar mig en låt om gamla dagarna och någon olycklig kärlek, fastnade inte för den här första gången jag hörde den så jag minns den inte, men nu när jag lyssnar... vad ska jag säga, du låter förkyld nästan, men du tänker på back in the days som jag trodde, du sjunger galant... beatet är fint, men det här är för seg musik för mig för stunden, jag vet inte.. den är okej, bra, men för seg lixom, nice flow dock..

7/ 10 - vet inte vad jag ska säga...

Fredric - följ mina spår..

SÅJA! nu gillar jag beatet, men reffrängen gillar jag inte, jag vet inte varför... måste vara för att du rullar på dina "R" i den här låten antar jag, flowet är nice, din lyrik är bra, och det är fint gung igenom hela låten... har inte så mycket mer att säga om den här för tillfället... "Jag kommer inte vara snäll för du ber mig, jag kommer vara den som skrattar när jag ser dig"

7/ 10 - Helt okej :)

Fredric - Samma gata:

Vem är tjejen som ligger i bakgrunden? hon sjunger underbart, det måste jag säga, reffrängen diggar jag, lite nostalgi sådär nästan, antar att det här är en nostalgi-låt, fredric börjar och jag gillar din vers, flowet leker du inte med, absolut inte tråkigt, du menar varenda ord du säger känns det som, och du har kärlek för din stad märker jag, diggar verkligen din vers! lyriken är nice, inte jättespeciella rim o så där, men känslan är nice nice... antar att det är Ante som kör efter reffrängen nu, jag vet inte.. versen känns jävligt djup, älskar din röst men du låter torr i käften ibland haha...  känns nästan som om du upprepar dig en gång också, du flyter på bra och jag gillar inlevelsen... fredric kör igång efter reffrängen igen och du lägger det ännu bättre den här versen...

Bra gjort, 9/10

Fredric - Meningslöst

Hmm, sången är nice.. och jag antar att det är om någon liten flicka, vet inte om det är en sann story detta eller inte, men det känns äkta.. äkta... diggar den här låten, om den nu är sann så hoppas jag att tjejen får höra låten, lyriken är riktigt nice, flowet är dunder och detta är en bra låt, beatet är bra skit :)

Skicka låten till tjejen! 8/10

Ouff, nu är jag trött.. återkommer med kritik på resterande låtar imorgon, hoppas jag inte upprepade mig 49 gånger nu i varje text stycke och att det inte är så grova stavfel...

Tack för mig!

2007-10-11 14:22
tack kronan :) hahaha  ärligt å bra..
det är marc swing som gjort beaten till "rulla med energy" inte "kapitel 3" och det är jag som har mixat allting på skivan förutom Jaddes sånger i 2 låtar det har han gjort själv, och Sam & Leo är det samuel som mixat :)

ser fram emot resten sen !!    fred

2007-10-12 01:11

tanka tanka taaaaanka...  :)

2007-10-12 03:38
Faan aså Fredric dina låtar är ju helst sanslöst aså du är fan den bästa rapparen sm ja känner till att lyssna på dig är som att leva livet utan att dö hehe aså ja diggar dina låtar skarpt mkt o ja hoppas att de går vidare för dig inom musik branchen o så vidare men som sakt ja diggar dom enormt ha de bra nu Fredric // LillAnte

2007-10-12 13:06
TACK lillante :)

2007-10-12 14:40
Inga problem Fredric ja berättar bara sanningen hehe önskar att ja vore lika bra som dig hehe du är Min brors Idol DeMpAh o ja fattar vad han menar med att du är hans idol :)

2007-10-12 19:31
MORRA INTE ÅT SNIGLARNA!! ;D
cheeeeeeeeea ;D

2007-10-13 00:49
tack :)

2007-10-16 00:07
upp !!

2007-10-16 14:19
UPPPPPPPPPPPPPPPUUPPPPPPP !!!!!!:D
feeeeeeeeeeet skit dehär folk!!:D
TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANKA AND GO WIIILD =D

.. och grattis på lilla mig idag då också ;);)
cheeeeeeeeea ;D

2007-10-17 09:53
thx sussi  ...

2007-10-19 22:24
TANKA  

2007-10-22 21:27
langa upp annan länk!!

2007-10-23 12:21

LÄNK

funkar inte den så in på hemsidan ba.. tryck på den gula texten
Kapitel 3 

www.fredric-music.com

2007-10-29 09:32
UPP !!

2007-10-31 11:35
Detta är bra & kommer definitivt att sparas på hårddisken och lyssnas om och om igen :)
jag droppar bomber som hitler

2007-10-31 15:04
härligt harrysson :)