Jag minns när vi var små, kom ibland och hälsa på, Men vi kommer ses igen, vi kommer ses i det blå, Jag minns jag ville flytta till Karlstad, min stad, men jag ångrar mej nu, för du var stadens andetag, Jag minns en gång när sanna rita bilder, Jag vill inte glömma, det är underbara minnen, Jag minns en gång när jag var sexton år, när ja åke hem till pappa, du va där å hälsa på, Du skämtade, du skrattade, vi alla kände glädje, men bara så ni vet, ingenting var förgäves, För livet är en del, ett första trappsteg, men det känns tungt, känns som man har ramlat ner, Jag har svårt för att tro på en lycka nuförtiden, och jag minns en gång, du berätta om tonårslivet, Som min far hade levt, ja ni älskade varann, Men vart man än vänder sig så finns det bara kvicksand, Kan inte fatta det, men vila nu i frid, Farmor min ängel, finns alltid bredvid, vid min axel som en fågel som alltid kommer vaka, Över oss, fäller tårar, vi saknar, Jag minns en gång när vi åkte till vår faster, Berättade om släkten, jag glömmer aldrig skratten, Jag minns en gång då karlstad var min dröm, När ja skulle flytta dit men allt är nu bortglömt, För du var ju stadens egna lilla stjärna, Du finns i min hjärna, min själ och mitt hjärta, Det fanns ingen annan person på denna jord, som va så envis, snäll, allt inombords, För du hade allt som en kvinna kan önska, Och jag tror inombords att du hade massa drömmar, för du fick ingenting gratis, du fick jobba dej fram, Men du var alltid glad även om det fanns kvicksand, tänkte på andra, ingenting på dej själv, kanske man önskar nu att du tänkt på dej själv, Ja ska va stark för min pappas skull, Men farmor min ängel, ditt hjärta var av guld, Kan inte fatta det, men vila nu i frid, Farmor min ängel, finns alltid bredvid, vid min axel som en fågel som alltid kommer vaka, Över oss, fäller tårar, vi saknar,
www.samyprod.com