Aldenfalk - Meckar En Fiveish
Satt & hade tråkigt imorse, och ett par polare ville att ja skulle göra en drug låt... PS.. JAG SJÄLV HÅLLER MIG IFRÅN SÅNT! Sysslar inte med knark eller liknande! Men men, lyssna iaf .. ^^Beat: nått jag hitta på soundclickText: Jag själv ^^ fick hjälp med slang ord & shiz :pRap: A L D E N F A L K kommentera :)Tanka här!!!!!
Då var man signad då :D "Da sounds of the streets" - 3års kontrakt
Moderator
2007-08-12 15:48
Gillade inte beatet för fem öre. Och texten va fan inte så jävla bra, Men rappen dög tkr jag:) Helt okej låt för övrigt.
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce
Och checka:
http://www.innuce.nu
- skippa drogsnacket liksom, med tanke på att du inte ens röker själv. - Och sen att beatet va något utav de keffaste beaten jag hört gör inte saken bättre. du kan bättre än så här.
who´s side is god really on?
Haha alltså driver ni med mig? vad spelar det för roll om han inte röker själv, han kanske har rökt förut eller sett vänner rökt ner sig totalt ? tycker han har full rätt att skriva vad fan han vill i sina texter, lyssna inte om det inte passar då. Låten var okej.
Det är sant grabbar... visst är det töntigt, men jag gjorde den på begäran av ett par vänner som röker. Ingen jag är stolt över. Det är bara en låt.. Och Kr0nan_ .. så sant! peace n luv
Yeah yeah, my bad. men jag vet att aldenfalk kan göra bättre låtar än såhär. Men forsätt Falken! Keep it real
who´s side is god really on?
Yeah mannen! de lät tungt:)
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
tyckte rösten var skön i denna faktiskt. bra grejer :)
- OKAAAAJ
Hahaha. Rappa om något man håller sig ifrån, altså vilket jävla skämt. Men, men Svenska hiphop ->Whoa-> Aduio, finns inte så mkt o säga. "Fick hjälp med slang ord & shiz" Aja mannen gör vafan du vill men sluta rappa, du suger. På riktigt allt sög, tonläget var godkänt. 1/10
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Thanks för kommentarer grabbar :)
Mm betaform, man kan rappa om att man dödar folk fast det är helt okej när man i själva verket inte ens slagit någon? eller vad är det du syftar på?
lät helt okeej keep 'em comin' :P peace im out!
.:Maeijstro Music 2007:.<br>www.myspace.com/maeijstro<br>www.myspace.com/maeijstro
Hehe jag digga den :P Peace//Lillehoé
Jag vill inte ha nån signatur här så därför tänker inte jag skriva nått heller
tyvärr tycker jag bara det var töntigt.. you can do better.
hahaha vafan va detta... hahahahaaa nog den sämsta du gjort... sry :( men bara ärlig
http://www.doubleswest.se
de är lungan boys, ja tål kritik, denna låt symboliserar inte mig för fem öre.. som sagt, gjort den på begäran ^^ peace alla
Cypress Hill's beat GALET beat cypress HILL GAAALNAAAA!!!!!!! men tillbax till ämnet....aldenfalk du kan mycket mycket bättre än såhär asså.....gör inte sånna här keffa "utråkad-projekt"....annars diggas du =) well weell keep it up broo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Baso & Salla ;D aiiiight määääyn !!! peace n luv to both of u..
Så du rappar för att bli känd Narcissisten eller missförstod jag dig? Och det är inte bara i skrytrapp som man nämner att man slåss osv, för fan slå på vilken diss som helst eller så , så hör du att dem ska sätta en pistol mot någons huvud eller dyl och inte menar det i själva verket. Det är exakt SAMMA sak. Tror ingen fattar vad jag menar alltså..
kom igen... upp :D
tycker låten va ganska kass du kan bättre än såhär dude! beatet sög kuk fattar inte ens att du kunde tanka skiten från soundclick haha :) ajja keep it up med låtarna men rappa om nått annat nästa gång päjs
Kr0nan_ P76 okej skrytrapp är en sak men jag tror alla som överhuvudtaget har någon uppfattining
om vad svensk rapp i dagens läge är förstår att det är bara bull.. MEN
om en kille som inte deltagit i den här diskusionen eller sett det aldenfalk skrivit och inte heller har någon aning om vem aldenfalk är.. förstår då den killen att det aldenfalk rappar om är bullshitt?.. jag menar inte att han börjar röka grönt så forrt han hör låten utan vilken uppfattning tror du den snubben får av dej som person ... antagligen drogmisbrukare ? därför är det som Baso säger allvarligare att göra en sån här låt det det är en otrloig skillnad på att ha sett nån röka och att göra det själv om du nu va tvungen att rappa om droger hadde du inte behövt berätta ur eget perspektiv utan bara OM drogen u dig ? jag är långt ifrån oskyldig när det gäller att rappa om röka men den gången jag gjorde det ångrar jag väldigt mycket men alla gör som dom vill ville bara förklara för kronan här att man kanske inte vill bli känd som drogmisbrukaren som tänder på så det glöder...
wow du e lika morgonpigg som jag david.
Kefft att kicka en låt om DROGER om du själv inte håller på med det - För övrigt en dålig låt
Upp i snoken ska det!
Du skrev jävligt grötigt så jag fick läsa ett par gånger Sircuz. Men iallafall, jag menade ju som sagt inte bara skrytrapp, vad är hiphop för dig.. alltså? man ska väl uttrycka sig hur man vill? sen så ser jag hela låten som en kul grej bara, och om du tar den så jävla allvarligt tycker jag du ska såga en hel del andra låtar också, och jag ger blanka fan i om du röker eller inte faktist och hur man vill bli känd är sitt EGET val. one
Så man blir automatiskt känd om man kan sin sak? det tror jag inte en sekund på faktist, och vad har barn med saken och göra nu då? jag förstår faktist inte alls, barn kan höra låtar där folk ska mörda folk också. Så det där håller inte enligt mig, och sen när blev Aldenfalk omtalad? undrar bara alltså..
du kan inte göra en pufflåt o int puffa, vilkt hycklri. vad näst, gangstrrapp?
Blir han igenkänd med röka så får han väl stå för det, han får väl göra vad fan han vill fortförande.. det kvittar, och jag pissar på 15.000 downloads på lunar, helt seriöst.. Aldenfalk är inte känd, och inte du heller, inte jag heller, men du har också lite rätt faktist att det kan bli fel om en 12 åring laddar hem en låt om röka, men det är väl sånt som händer.. är ju samma sak som att en 12 åring skulle se How high lixom, och sen sa han ju att det var till hans vänner.. right, sen så får man se lite ironi i texten enligt mig också.. Och jag vet faktist inte om Aldenfalk rökt förut eller dyl, men han kanske har sett sina vänner gå ner totalt pga rökat och gjorde den för att göra dem glada eller nått, fan vet jag! men jag tycker inte man ska sitta och hata pga något nån skriver i sin text... Nåväl, blev fett grötigt... kul diskussion..
(inlägget var till narcissten)
Nenneh? vem är Nenneh Varför lärde du honom att rappa då, och jag anser att man är någorlunda känd när man kan lägga sig själv i "Sv hiphop online" istället för Audio och slutar säga själv att man e känd.. fast det kanske bara är min åsikt? jag vet inte.. Det tar väll slut här..
Aldenfalk har inte hört dej på länge, men asså jag vart fan besviken på här låten :S
Damn vilken diskussion det blev om allt :P Ajja, Som sagt, låten gjord på begäran.. ^^ Tänkte inte helt klart innan ja gjorde den.. men men, ska inte kicka sån här shit ändå.. hehe, peace till alla som kommenterat // Aldish
Inte bra låt alls, diggas inte :/ .. Narcissisten, helt seriöst? .. tycker/tror du allvarligt att du är "känd"? HAHA .. Varken någon bekant eller någon som jag känner IRL har ens sett/hört varken ditt eller Aldenfalk's namn någonsin! och word till IDx, haha!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
haha och tro inte att jag sitter och skyddar aldenfalk, tycker inte ens han är bra, inte baso heller men det är bara det att folk ska jiddra så jävligt... haha
Då har du inte många kompisar om 90% inte känner till byz haha, sen att dom ej vet vem Shazaam e är vell isf om man inte vart insatt eller hänger här... Vilket dom jag känner gör, och du släpper saker här.. get it?
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec
Aha.. Nenne! men du sa ju Nenneh ;p hur känner du henne hur som helst? ajaaaaaa im out
Förresten, anser du dig själv vara dum då eller Narcissisten? hehe
har alltid tyckt att du flowar rätt ait ! men har alltid tyckt att din lyrik är keff !
aiiight, thanks..
KOmmentera låten här, o inte inled massa diskussioner, ta det i era GB istället...
ska du verkligen släppa propaganda shet om saker du inte ens har tagit i ? fjantigt
http://www.youtube.com/meeyeer/
oh shit, nu kommer puffarn himself in.
LOOOOOOOL
Arro... jag har provat... men inget jag är stolt för... ^^
låten är mera rolig än seriös tycker jag. har hört mkt bättre från dig :)
UPP #1
UPPPPPPPP
man kan la göra en låt om puffa även om man inte puffar! musik kan man göra på många olika sätt! en text som är en historia tex:P
http://www.myspace.com/mowglibeats http://www.myspace.com/otisrap
beatet är från låten "Throw Your Set In The Air" med Cypress Hill ;) hare soft peace
Du river och klöser, som ilskna katten När du tar tag i ditt metspö och sätter på dig fiskarhatten
Checkar när ja kommer hem efter träningen =)
Gangsta Rap Made Me Do It!
Producent
2007-08-16 18:32