Vers 1 Hur ska man orka när man är lämnad och sliten? Du trodde att vänner fanns för dig, men du vart sviken Hoppet är borta, finns ingen du kan lita på Inte Mamma Pappa, bara dig själv så Så du är ensam nu, men ingen utväg att gå Alla bara sviker dig och du kan inte förstå Kontakten med soc, gör det jobbigt för ditt liv Mamma kanske knarkar, och pappan dricker bara sprit Kan inte prata med nån o dom bara lämnar drar ifrån dej Och nu så äru ensam kvar jag förstår dej Att de känns jobbigt, att vara i din situation Om nån frågar dig, så vet du inte längre vart du bor För du har blivit sliten fram och tillbaka från hem till hem Du var på väg ur ifrån skiten men du drogs tillbaks igen.. Men om du känner så här, sträva framåt Lita på dig själv, och säg att du kan nått! Reff Jag.. Jag vill inte vända hem.. Gud.. Fan du är min enda vän.. Jag litade på folk men då blev jag bränd igen Har blivit sviken gång på gång.. och va hände sen? x2 Vers 2 Du har, blivit sviken av alla , nu har du ingen kvar Har ingenting.. bara minnen av Massa saker som vart, men som inte finns idag Blir så jävla sne för du vet att det finns inte kvar Så vem ? , ska du.. kunna lita på Har litat på få för annars blir man bara sviken så Så säger till den som lyssnar, mannen lyssna på mig Lita bara på dej själv.. Du måste stå på dej För om du inte kan lita på dig själv vem kan du lita på För vet du vart du har dig själv så blir det inte lika svårt Men jag vet vad du menar det är klart man måste ha vänner Men se då till att skaffa såna som ställer upp när det väl gäller Och Vad som än händer och inte bara när saker är bra Men nu är jag trött på att tänka, så nu jag drar mig tillbaks Drar mig tillbaks, och jag tackar dej gud för du är min enda vän Den enda som alltid ställer upp, som följer mig enda hem Refräng..