I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

'Rain - Minnen från Hösten' [Netplay]

Vår Hiphop - Audio & Video

   
Rappare

2007-04-24 16:49

'Rain - Minnen från Hösten' [Netplay]

Det här har varit mitt projektarbete i årskurs 3 på gymnasiet. Deadlinen för alltihop är imorgon så det är inte underligt att sista låten precis mixades klart. Det här är fem låtar av varierande teman. Texterna är skrivna under väldigt lång tid och vissa för ett väldigt bra tag sedan. Det är teman som varit väldigt aktuella för mig under året som gått och nu får jag äntligen gå ut med låtarna.

HÄR: Vänsterklicka  Finns allt (texter, låtar, bilder)
HÄR: Högerklicka (spara mål som) finns allt i ett rar-arkiv.
_________________________

FRAMSIDA (Vänsterklick)
BAKSIDA (Vänsterklick)
 
Rain - Minnen från Hösten - Gatumusikanten.mp3
Beat:
Bone Thugs instrumental
Resten: Rainmaker
Info: Ursäkta den populära instrumentalen men det var exakt det soundet jag sökte efter då jag jagade beats till denna låt. Det började med att jag såg en gatumusikant utvid kontoret där jag har praktik och under dagen så skrev jag "hans historia".

Rain - Minnen från Hösten - Minnen från Hösten.mp3
Beat: A314 production
Resten: Rainmaker
Info: Det här är skivans titelspår och det här är en text som jag skrev på under 8 månaders tid till och från. Det är allt jag kände efter att mitt första förhållande gick i graven så, mest betoning på sorgen dock.

Rain - Minnen från Hösten - Vi Rockar Partyt.mp3
Beat: A314 Production
Resten: Rainmaker
Info: Det är nog denna låt som är mest aktuell just nu i min nuvarande sinnesstämning eftersom att klubblivet är oerhört tilltalande och att missa Rainmakern på fredagkvällarna i Piteå är en ovanlig grej så. Här är nått man kan dunka på förfesten kanske.
 
Rain - Minnen från Hösten - Från två Världar.mp3
Beat: Shadowville Production
Resten: Rainmaker
Info: En till efter-realtions låt den här gången betonad på stadiet av ilska som onekligen inträffar. Som vanligt uppbyggd av metaforer och inte rakt på sak.

Rain - Minnen från Hösten - Midnatts Serenad.mp3
Beat:
A314 Production
Resten: Rainmaker
Info: På den här låten gästar gurkan refrängen. Det är den sista i raden av efter-realtions låtar. handlar om den känsla av acceptstans som kommer när man är beredd att gå vidare. Och kändes som ett rimligt sätt att avrunda den här netplayen på.

facebook.com/idiomatisk - fan page