det fanns en tid, då saker faktiskt betydde något , men den tiden är förbi, för var o en, måste ta hand om sitt egna liv o vafan ska man göra när ingen vill lysna på en ska vi titta oss omkring o vända oss om som alla andra eller ? va En ny dag gryr, utanför sjunger fåglarna// men en tystnad hörs bakom jupiters månar// döljs en skugga så mörk att ingen människa ser// ingen färd färdas dit, i hopp om att dem inte hittar mer// En ny dag gryr, och jag gäspar som vanligt// lever vidare i drömmen om att allt är så sagolikt// försent för frukost,de sent in på dagtid// ett liv som en bok, men är endån unik// på ett fängslande sätt för en tråkig publik// unika lyriker blir till sammhällets dötid// respekten den saknas, såkallade jantelagen// "asså tro inte att du e något" men ja tar mig i kragen// för det finns något där ute med min passion// ja ska säga vad ja tycker om våran nation// från en ton, till en miljon tusentals människor// misstron blir en lektion för alla vanliga känslor// allting vi ser är en oändlig ekvation// när sedan folket håller tyst, blir det explosion// en explosion, som tar färgen ur alla regnbågar// vibrationer till alla jupiters månar// En ny dag gryr, utanför sjunger fåglarna// men en tystnad hörs bakom jupiters månar// döljs en skugga så mörk att ingen människa ser// ingen färd färdas dit, i hopp om att dem inte hittar mer// En ny dag gryr, och jag kämpar som vanligt// lever vidare i drömmen om att allt är så sagolikt// en värld som tar färgen ur alla regnbågar// mörker bakom jupiters månar// En ny dag gryr de e, kallt på morgonen// en ny dag gryr o jag, somnar om igen// trött som vanligt, har inte fått någon blund// jag e trött som fan, har inte sovit en sekund// tittat upp i taket, taket bara stirrar vidare// de har inga ögon men jag drömmer bara vidare// ja tittar mig i spegeln hardu sett något fulare// tar på mig några kläder har lust o drömma vidare// men vet vi ärligt, vad som är riktigt vad är låtsas// jag har ingen aning, men vafan man kanju hoppas// att livet man lever är bara för stunden// längtar mig bort till den oändliga blunden// 16 år, har ingen kommit någonstanns// suttit stilla på en punkt långt ifrån en chans// jag vill långt långt bort från allting som jag minns// den tystaste längsta sekunden som finns// vi är en färd, en destination från alla våra drömmar den som hindrar oss, de e oss själva från att nå dem så sträck ut din hand En ny dag gryr, utanför sjunger fåglarna// men en tystnad hörs bakom jupiters månar// döljs en skugga så mörk att ingen människa ser// ingen färd färdas dit, i hopp om att dem inte hittar mer// En ny dag gryr, utanför sjunger fåglarna// men en tystnad hörs bakom jupiters månar// döljs en skugga så mörk att ingen människa ser// ingen färd färdas dit, i hopp om att dem inte hittar mer// En ny dag gryr, och jag kämpar som vanligt// lever vidare i drömmen om att allt är så sagolikt// en värld som tar färgen ur alla regnbågar// mörker bakom jupiters månar// När allting e tyst, när fåglarna slutat sjunga går dagen mot sitt slut o månarna bakom jupiter, dem försvinner