I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Essell (Två snabba natt-sessions)

Vår Hiphop - Audio & Video

Rappare

2007-02-16 13:31

Essell (Två snabba natt-sessions)

Reccade lite hos en polare inatt medans alla där låg och sov, så ursäkta att jag är lite tystlåten av mig ;) Men, tänkte det är kul att lägg aupp, även om jag själlv hur att det inte alls var något extraordinärt :P

PS. Kom ihåg att detta är reccat efter en lång natt kring 6 på morgonen. Ja, jag var lite trött.

Essell - Kärleken
http://www.speedyshare.com/468475291.html

Denna är ju dock bara för min underbara älskling. Jag vet att det finns flowmissar och sluddrigt uttal, och dålig inlevelse men vafan.

Essell - Sluta deppa
http://www.speedyshare.com/963512390.html

Denna är kass egentligen, bara nöjd över schyst sång-ads i bakgrunden. Annars dåligt flow och sluddrigt uttal.

Kommentera ändå gärna.

www.slackerz.se

2007-02-16 13:33
Dom är jättefina! :]

Jag älskar dig

2007-02-16 15:49
hahaha så söt du är mannen , lite dåligt ljud kan jag säga att det var men kärlek var nog den bästa  bra texter och flow  keep it up
chasse dyker upp som döda fiskar
Rappare

2007-02-16 17:53
thihi, jo vart nåt knas med kvallan ;\ Tror det var jag som fuckade till det eftersom jag var tvungen att försöka hålla ganska låg ton så höjde jag micken lite. Menmen.. ;)
www.slackerz.se

2007-02-16 17:59
nice :D gillade inte beatet.. mixxningn crap mäjn ;)

ajja men inte dåligt för att vara nybörjare :D hahaha ajja big up pz
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>

2007-02-16 19:40
Joo hörde dom när jag var på skolan ^^ Dom var bra, med tanke på att de var 6 på morron :)
Bara tanken av mitt ordval och du åker in för kränkande.
Rappare

2007-02-16 19:43
Schizo: Hehe jag älskade beatsen :)
Jag vet, jag kan inte mixxa.. drog bara på ett ganska svagt canyon-echo på adlibsen :P det är allt jag "mixxat". :P

Men tack ändå=)

Hobbe; Hehe thanks, men nog fan kan jag göra mycket bättre=) var typ fuckad i skallen när jag skulle recca allt inatt. :S Big up till hobbes studiogrejjer btw ;) :]
www.slackerz.se

2007-02-16 22:40
så jävla söt du trodde jag låg och sov men jag låg i sängen och kikade in på dej när du spelade in
Rappare

2007-02-17 12:32
Naw kissemisse :] :*

Nåt mer?
www.slackerz.se

2007-02-17 19:38
Båda två var bra med tanke på att du inte gjort så många låtar.

Kärleken - Du hanterar flowet på ett bra sätt för det mesta, men det låter lite stressigt ibland och du "rullade" som över takterna ibland. Du tog inte i så mkt, men det var väl för det du sa, att du inte ville väcka dom andra, då kanske det inte är så lätt att ha nån vidare känslan när man rappar, men du borde endå låta lite mer mjuk i rösten eller vad man ska säga. I Denna lät du typ mer läskig på nått sätt, haha.
Annars så var texten bra, Elin måste ha blivit glad ;)

Sluta deppa - Jaa jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här,
lät typ ballt när du skiftade rösten efter beatet nån gång där.
Flowet var väl bra, men rätt så många flowmissar.
Känslan var lite bättre än första låten, lät lite mer som du menade det du sa. Gillar dock inte din röst på sånna här tysta låtar, låter säkert bättre när du rappar lite högre.

Ljudet var ingen höjdare på nån av dom.

Peace.

Rappare

2007-02-17 19:59
haha söta spår! :D men öva på så får vi se vad det kan bli av dig om några månader :)
facebook.com/idiomatisk - fan page
Rappare

2007-02-17 21:41
Mikey: Thanks man :D
Jo hade tagit i lite mer om det inte var så att jag var övertrött och som sagt ha 5 andra sovandes i samma rum.
Men på "sluta deppa" så vet jag att jag flowmissade massor, jäklar, inget är typ i takt=) men fattar itne varför, kändes som att jag var i takt just då jag reccade, men sen var det rätt efterblivet, men jag var trött här med, eftersom jag gjorde den typ 10 min efter den andra.

Båda låtarna tog sammanlagt ca 40 min att göra, så ja, dem är inte inövade eller välarbetade. Fast texterna var ju några jag redan hade skrivit, dock inte tränat in.

Blir nog att fortsätta träna på delivery och flow och sen skriva mer avancerade texter ;P jag kan inte skriva, jag vet. Halva "Kärleken" skrev jag samtidigt som jag reccade dessutom. Eftersom det var så lite annars och jag ville kunna fylla ut hela beatet ;)

Men tack för kritik=)
---
Rain: Tack :D Jao, är ju rätt ny på det här :P Blir att fortsätta och kämpa på utvecklingen:)
www.slackerz.se
Rappare

2007-02-18 01:42
Om jag ska försöka ge något konkret tips så kan jag ju säga att lyssna på låter du tycker är bra och skriv av texten så ser du ungefär hur långa rader dom har och vars dom rimmar på vad och så, och sen kan du ta till dig textskrivar konsten mera.

Sen det här med att öva på takten det kommer nog lite mer av sig själv när man är varm i kläderna, huvudsaken man fortsätter.

Sen när du vet hur det känns att vara onbeat så kan du hitta på sätt att utveckla ditt flow, and voilá, då kommer du lägga mp3-spelar-värda låtar mest troligt. Allt som behövs är:

inspiration, ambition och motivation.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-02-18 03:28
och en mic =)

Rappare

2007-02-18 11:56
Haaaha :)

Ja, tack för tipsen Rain :)
www.slackerz.se
Rappare

2007-02-19 01:15
^^ (A) ^^